Kilka bardzo ważnych uwag organizacyjnych odnośnie pierwszej rundy Toyo Drift Cup 2008 w Lublinie, które pozwoliłem sobie wypunktować
1) Wjazd na teren obiektu musi się odbywać według takiego scenariusza : w piątek przed pierwszym wjazdem na tor zostawiacie auto przed bramą i udajecie się, niestety pieszo, do biura zawodów. Tam dokunujecie wszystkich formalności (o czym będzie dalej), wracacie do auta i już nim jedziecie do parku maszyn. Bardzo proszę o nie awanturowanie się, ochrona nie ma prawa wpuścić żadnego samochodu przed dokonaniem formalności
2) Wpisowe w wysokości 100zł obowiązuje każdego. Tak będzie przy każdej rundzie. Nie będzie natomiast opłaty w wysokości 50zł za ubezpieczenie. W ramach wpisowego zawodnik w sobotę będzie miał zapewniony catering (a raczej DRŻ, czyli driftingową rację żywieniową)
3) Ilość osób, jakie może zabrać ze sobą zawodnik w ramach wpisowego = 4 (nie więcej niż cztery, czyli nie pięć, sześć czy dziesięć). Od tej reguły nie ma wyjątków, osoby zgłoszone przez zawodnika jako mechanicy/obsługa techniczna dostają identyfikatory. Nie ma możliwości, aby osoby bez tych identyfikatorów przebywały w parku maszyn (poza pit walkiem o czym później)
4) Gwiazdorstwo, czyli sesje autografowe oraz pit walk. To nowe rzeczy. Będzie czas na sesje foto dla publiczności, jeśli zawodnicy mają ochotę przygotować jakieś materiały reklamowe o sobie czy o swoich sponsorach to przy okazji rozdawania autografów i rozmów z fanami jest ku temu doskonała okazja. Decyzja należy do Was, ale myslę, że miłoby było, gdybyście nie potraktowali tej godziny dla publiczności po macoszemu. Jako, że zdarzały się już różnego rodzaju incydenty prosimy o zabezpieczenie aut/narzędzi/rzeczy osobistych na czas pit walka. Może się okazać, że ze względów bezpieczeństwa sesje autografowe będą się odbywały na torze, ale to okaże się w sobotę, na miejscu.
5) Park maszyn w Lublinie ze względów infrastrukturalnych będzie zabezpieczony taśmą oraz panem/panami ochroniarzami. Niestety nie przeskoczymy tego, tak wygląda obiekt i nic na to nie poradzimy.
6) Nie będzie Drift Taxi. Nie będzie możliwości zabierania jakichkolwiek pasażerów. Niestety będziemy rygorystycznie tego pilnowali. W samochodzie może się znajdować tylko licencjonowany zawodnik.
7) Licencje będą przyznawane w piątek, podczas eliminacji. Top16 z sezonu 2007 już licencje ma. Reszta będzie się o nie ubiegała. Zawodnik, aby uzyskać licencję nie musi prezentować poziomu Macieja Polody, ale musi pokazać, że nie zrobi krzywdy sobie oraz innym. Chodzi głównie o pokazanie, że panuje się nad autem, ma się nad nim kontrole. Jak się wyspinuje, to nie ma tragedii ważne, żeby wiedzieć, jak się zachować na torze po spinie.
8) Numery startowe. Dla wszystkich sklasyfikowanych zawodników sezonu 2007 są już rozpisane numery. Jesli któregoś zawodnika nie będzie jego numer "czeka" czy też "przepada". Reszta zawodników otrzyma numery w kolejności zgłoszeń. Numery są na cały sezon, więc proszę je szanować Nie ma możliwości wyboru numeru.
9) Pakiet startowy, czyli naklejki otrzyma finałowa trzydziestka. Zajmą +/- tyle samo miejsca co w ubiegłym roku. Top30 ma obowiązek umieszczenia ich na aucie według instrukcji organizatora.
10) Emocje, szczególnie te negatywne, należy trzymać na wodzy. Tak w parku maszyn, jak i na torze, odprawach, podczas ogłaszania decyzji składu sędziowskiego etc. Przejawy chamstwa będą deptane w zarodku. Podobnie ma się rzecz z paleniem gumy, "arabowaniem" i innymi tego typu wybrykami. Pokazywanie posladkówe przez mężczyzn również nie jest mile widziane. Jeżeli ktoś ma ochotę pokazać części intymne to niech to będą damskie piersi