Liga równych szans ?

Dyskusja na temat driftingu.

Re: Liga równych szans ?

Postprzez Misior » 18 maja 2015, o 13:42

gimon-movies napisał(a):niedopuszczenie fałek

A niby dlaczego? Fałka w e30 to jedno z lepszych rozwiązań jeśli chodzi o wydaną kasę i otrzymane za to efekty.
Bez sensu ograniczać się do przytoczonej e30 i do tego z jednym silnikiem.
Ograniczyć moc i tyle. Firmy ktore mają przenośne hamownie można by skusić też np tym że podczas takiej imprezy można urządzić Dynoday dla ludzi mających auta niekoniecznie do driftu tylko takich, którzy chcą zmierzyć moc w samochodzie.

Bart - jeśli opona będzie po 50/szt to pewnie że tak.
Misior
Touge Drifter
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 13:08

Re: Liga równych szans ?

Postprzez PyluDrift » 18 maja 2015, o 14:59

UWAŻAM POMYSŁ PANA BARTA ZA GENIALNY! :thumbsup:
Oczywiście trzeba by mocno popracować nad regulaminem i przepisami ale sam pomysł z oponami jest świetny!
Jakiś kierowca rajdowy powiedział że "zawody wygrywa sie oponami i ich odpowiednim doborem"...więc z przodu zabronione semi slick a na tył wszyscy jeździjmy na tych samych oponach...tym bardziej jak Bart mówi że załatwiłoby sie opony za 50zł szt...nic tylko upalać! :banana:
Różnorodność aut musi być...z tym że nie podchodziłbym tak rygorystycznie co do wagi...można by utworzyć 2 klasy zależnych od mocy aut do 200/250KM i od 250/300KM do 400KM i rozmiaru opon.
Bo np mam nissana 350KM i co nie mógłbym startować w zawodach bo mam 350KM a nie stac mnie na zawody STW DC i DO bo tam to już sie robi jak w DMGP i chłopaki mają takie sprzęty że szok!
Oczywiście nie oszukujmy sie ale to beda zawody dla amatorów...ale nie oto chodzi...to że nie mam kasy na sprzęt i opony to nie znaczy że bylibyśmy amatorami!
Na prawde to może być świetna impreza i KEEP DRIFTING FUN...jechac na zawody gdzie wszyscy maja równe szanse a nie że drugi ma o 200KM więcej, skręt wiesfab'a i upala federale rsr

Mr. Bart :good:
PyluDrift
Król Ronda
 
Posty: 54
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 18:43
Lokalizacja: Cambridge

Re: Liga równych szans ?

Postprzez lipass » 18 maja 2015, o 16:32

no dobra, a nie wystarczy na początek ograniczenie szerokości opony (oczywiście z niedopuszczeniem slików, achillesów itp) do 205/215mm plus waga co najmniej np. 1100kg?
Avatar użytkownika
lipass
Touge Drifter
 
Posty: 232
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 09:14
Lokalizacja: WK

Re: Liga równych szans ?

Postprzez lipek7 » 18 maja 2015, o 16:58

Ograniczenie mocy do 300 kM, opony - max np 215 szerokości i zakaz semi slicków. Nie narzucałbym konkretnych opon, na których trzeba jeździć, dając szansę tym, co jeżdżą na używkach.
Bart, pomyśl o czymś takim poważniej, SSS, kiedy w niej działałeś była atrakcyjną ligą, doświadczenie masz zarówno jako organizatora, jak i kierowcy, więc coś z tego musi wyjść ;)
lipek7
Touge Drifter
 
Posty: 125
Dołączył(a): 19 cze 2011, o 14:10

Re: Liga równych szans ?

Postprzez Bartdrift » 18 maja 2015, o 17:07

lipek7 napisał(a):Bart, pomyśl o czymś takim poważniej


Myślę całkiem poważnie ;)


Piszcie dalej jak ktoś ma coś w temacie. Kilka uwag bardzo sensownych i dały mi już sporo do myślenia. Jedziemy dalej :)
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Liga równych szans ?

Postprzez lojej » 18 maja 2015, o 17:41

@PyluDrift zawsze mozna zdusic te 50km abys miescil sie tych np 300. Swoja droga juz np wystarczylo by w DO zrobic 2 klasy profi i amator
Avatar użytkownika
lojej
Touge Drifter
 
Posty: 687
Dołączył(a): 14 sty 2011, o 19:44
Lokalizacja: Katowice/Siemianowice Śl.

Re: Liga równych szans ?

Postprzez PyluDrift » 18 maja 2015, o 20:23

lojej napisał(a):@PyluDrift zawsze mozna zdusic te 50km abys miescil sie tych np 300. Swoja droga juz np wystarczylo by w DO zrobic 2 klasy profi i amator


heh ale żartowniś :P ...swoja droga to i tak zdusiłem teoretycznie bo praktycznie mam tylko 360KM bo coś jest nie halo z autem i jakis złośliwy czynnik zabiera mi 50KM :banghead:
W DO mogli by tak zrobić jakby pomyśleli a poza tym oni są zapracowani obecna ilościa chętnych osób więc raczej by tej klasy nie zrobili...

Wracając do ligi Barta...ok narzucić jakiś tam rozmiar opon i jazde na używkach ale "ograniczenia mocy do 300KM" to troche bez sensu chyba że z góry nastawiamy sie na lige z udziałem tylko BMW bo w Pl jest dużo nissanów troszke podłubanych co maja ponad 320KM...więc można by także tym chłopakom dać szanse a nie zduszać moc tym bardziej że zawsze znajdzie sie ktoś kto nie zagra "fer play" i bez problemu jednym małym pierdzielnikiem podniesie sobie moc ...
Czyli 2 klasy odnośnie mocy mile widziane :)
PyluDrift
Król Ronda
 
Posty: 54
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 18:43
Lokalizacja: Cambridge

Re: Liga równych szans ?

Postprzez Reth » 18 maja 2015, o 22:09

Bart , lepszy pomysl... Kup 6 bmw e30, 2.5 litra i rob zawody ;) 1500 wpisowe. Wszystko na ten temat.
Avatar użytkownika
Reth
Touge Drifter
 
Posty: 956
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 01:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Liga równych szans ?

Postprzez drift-rak » 19 maja 2015, o 08:18

Byliscie kiedys na hamowni? Wiecie ile to czasu zanim fura wjedzie dopnie sie ja i shamuje? Gdzie zglebowana fury trzeba podkladac deskami zanim sie wczlapie na przenosna a i rolka trze o prog i trzeba go zdjac (jak sa dwie rolki bo jak jedna to luz)? Ile godzin ma zajac pomiar mocy?

Ja uwazam ze nie tedy droga. Jak zapisac w regulaminie ze wisefab i inne nie a ciete wasy tak? Albo zawias modyfikowany albo niemodyfikowany a jak nie modyfikowany to juz chyba nikt takiego nie ma bo ciete wasy odpadaja.

Jak zabronic roznorodnosci opon? To tez trudne wiec moim zdaniem tylko dostarczanie jednorodnej opony na zawody i kazdy kupuje w dniu zawodow nie jezdzi na swoich bo to tez czasem wychodza cuda jak trafisz nowe p-zero z fury na czesci w porownaniu do nalewki.

Chcecie rownosci a juz sobie robicie roznice bo jeden chce 15 drugi 17. Jak beda rozne rozmiary beda roznice. Wiec wszyscy jeden i tyle ale jak ktos ma tarcze 300mm z tylu i dwa zaciski moze 15 nie wejsc wiec nie ograniczajcie sie do tak malego kolka.

Takie zawody to i tak koszty dla uczestnika - wpisowe dojazd hotel paliwo zarcie logistyka (laweta bus czy cos) wiec nie miejcie nadzieji ze polatacie dwa dni za 500zl.

Reth pomysk spoko ale wiara potrzaska fury ktore jak to driftowozy potrafia byc awaryjne i tyle z tego bedzie. O swoje sie dba a 1500zl malo kto zaplaci. Jak teraz kubel lrzekrecac jak jeden ma 150cm a drugi 190. No i reszta. Jak cos bedzie skomplikowane to sie nie uda.

Drift nigdy nie bedzie kia picanto cup bo to inna bajka wiec beda roznice. Mozna je tylko zmniejszyc.
Ja wam mowie z doswiadczenia ze wiecej mocy na waskim kole jedzie gorzej niz mniej mocy na tej samej i nie bojcie sie tej roznicy bo nie raz slabsze auto wygrywa na open z duzo mocniejszym o ile sedzia nie powie ze dymu malo.

Ps zeby zawody sie udaly i mialy sens musi przyjechac z 50aut bo orvanizowanie imprezy dla niewielkiej grupki chyba mija sie z celem. Takie tematy juz byly na forum i nie obrazajac nikogo ci najbardziej teraz psioczacy ze tylko 200km ze tylko cos tam i tak nie przyjada. Przyjada tylko ci najbardziej wkreceni zaprawieni w boju ktorym bez roznicy bedzie czy jezdza tym przytoczonym e30 z m50 i walcza z nissanem 150KM mocniejszym bo odpowiednio ustawiona trasa na technike nie pozwoli lepiej sie napedzic mocnejszemu autu. Patrzcie koszalin gdzie te male e30 z v8 radza soebie duzo lepiej niz topowe 600konne auta. Torun teraz DO ktore wygral Jarek Cybulski majacy 350KM.

Najwazniejsza kwestia to sedziowe. Trzeba ustakic ze oceniane sa linia i styl a nie dym, katy i show. I proste. Mamy gotowe zawody dla amatorow i tych troche bardziej doswiadczonych o ktorych ci pierwsi beda sie uczyc. Bez napinki na tych samych oponach na wolnej trasie ktora pozwoli doganiac przeciwnika bez wiekszego znaczenia ile wazy i czy ma 100KM wiecej.

Waga - to ze ktos ma 1000kg e30 ale silnik na zderzaku i dupa pusta a inny wazy 1400 ale lepszy rozklad masy nie spowoduje lepsza trakcje i kontrole tego pierwszego. Nie wprowadzalbym tu ograniczen bo na swiecie duze sedany konkuruja na malymi coupe - czyli da sie mimo roznicy wagi
Wypocilem co myslalem bo pomysl Bart genialny ale nie mozna sobie za duzo utrudniac bo sie nie uda
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Liga równych szans ?

Postprzez marian00 » 19 maja 2015, o 09:41

drift-rak napisał(a):Byliscie kiedys na hamowni? Wiecie ile to czasu zanim fura wjedzie dopnie sie ja i shamuje? Gdzie zglebowana fury trzeba podkladac deskami zanim sie wczlapie na przenosna a i rolka trze o prog i trzeba go zdjac (jak sa dwie rolki bo jak jedna to luz)? Ile godzin ma zajac pomiar mocy?

A gdzie widziałeś zglebowanego bokolota?
Avatar użytkownika
marian00
Król Ronda
 
Posty: 91
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 17:56
Lokalizacja: Łazy

Re: Liga równych szans ?

Postprzez Bartdrift » 19 maja 2015, o 10:13

Panowie, jedna rzecz tutaj się wkradła której nie planowałem i nie planuje, więc wole to od razu lekko naprostować ;)

Nigdzie nie pisałem, że ma to być "dla amatrów" i "tanio" . Ma być SPRAWIEDLIWIE. Co nie znaczy że tanio. Nie celujemy tym w osoby które ledwo maja na nalewke... Sory. Wiem że od razu znajdą się miłośnicy 'taniego...." i będą chcieli krzyczeć - nikt nie zabrania zrobnić innej serii. Ta ma być sprawiedliwa, ale profesjonalna (na tyle na ile to będze możliwe oczywiście )
Poza oryginalnymi punktami mocowań ingerencja w zawieszenia (skręt, tip) raczej wstępnie dowolna. Nadal skłaniam się jednak w stronę jednego modelu auta . Dzięki temu tematowi może faktycznie bardziej w e36 skoro łatwiej o takowe. I raczej na 95% jeden silnik - nie wiem jakie tam macie, ale coś pancernego z mocą max 300 i taki, żeby nie szło wiele wykombinować bez turbo - tak żeby weryfikacja każdego na zawodach była łatwiejsza.
Nigdzie też nie napisałem że 'załatwie opony za 50 zł' - ale wiem że jest to możliwe do ogarnięcia . I nadal jednak jestem za jedną oponą jedna marka i model) w identycznym rozmiarze typu 17 215
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Liga równych szans ?

Postprzez e30 owner » 19 maja 2015, o 20:00

drift-rak napisał(a):Byliscie kiedys na hamowni? Wiecie ile to czasu zanim fura wjedzie dopnie sie ja i shamuje? Gdzie zglebowana fury trzeba podkladac deskami zanim sie wczlapie na przenosna a i rolka trze o prog i trzeba go zdjac (jak sa dwie rolki bo jak jedna to luz)? Ile godzin ma zajac pomiar mocy?

Ja uwazam ze nie tedy droga. Jak zapisac w regulaminie ze wisefab i inne nie a ciete wasy tak? Albo zawias modyfikowany albo niemodyfikowany a jak nie modyfikowany to juz chyba nikt takiego nie ma bo ciete wasy odpadaja.

Jak zabronic roznorodnosci opon? To tez trudne wiec moim zdaniem tylko dostarczanie jednorodnej opony na zawody i kazdy kupuje w dniu zawodow nie jezdzi na swoich bo to tez czasem wychodza cuda jak trafisz nowe p-zero z fury na czesci w porownaniu do nalewki.

Chcecie rownosci a juz sobie robicie roznice bo jeden chce 15 drugi 17. Jak beda rozne rozmiary beda roznice. Wiec wszyscy jeden i tyle ale jak ktos ma tarcze 300mm z tylu i dwa zaciski moze 15 nie wejsc wiec nie ograniczajcie sie do tak malego kolka.

Takie zawody to i tak koszty dla uczestnika - wpisowe dojazd hotel paliwo zarcie logistyka (laweta bus czy cos) wiec nie miejcie nadzieji ze polatacie dwa dni za 500zl.

Reth pomysk spoko ale wiara potrzaska fury ktore jak to driftowozy potrafia byc awaryjne i tyle z tego bedzie. O swoje sie dba a 1500zl malo kto zaplaci. Jak teraz kubel lrzekrecac jak jeden ma 150cm a drugi 190. No i reszta. Jak cos bedzie skomplikowane to sie nie uda.

Drift nigdy nie bedzie kia picanto cup bo to inna bajka wiec beda roznice. Mozna je tylko zmniejszyc.
Ja wam mowie z doswiadczenia ze wiecej mocy na waskim kole jedzie gorzej niz mniej mocy na tej samej i nie bojcie sie tej roznicy bo nie raz slabsze auto wygrywa na open z duzo mocniejszym o ile sedzia nie powie ze dymu malo.

Ps zeby zawody sie udaly i mialy sens musi przyjechac z 50aut bo orvanizowanie imprezy dla niewielkiej grupki chyba mija sie z celem. Takie tematy juz byly na forum i nie obrazajac nikogo ci najbardziej teraz psioczacy ze tylko 200km ze tylko cos tam i tak nie przyjada. Przyjada tylko ci najbardziej wkreceni zaprawieni w boju ktorym bez roznicy bedzie czy jezdza tym przytoczonym e30 z m50 i walcza z nissanem 150KM mocniejszym bo odpowiednio ustawiona trasa na technike nie pozwoli lepiej sie napedzic mocnejszemu autu. Patrzcie koszalin gdzie te male e30 z v8 radza soebie duzo lepiej niz topowe 600konne auta. Torun teraz DO ktore wygral Jarek Cybulski majacy 350KM.

Najwazniejsza kwestia to sedziowe. Trzeba ustakic ze oceniane sa linia i styl a nie dym, katy i show. I proste. Mamy gotowe zawody dla amatorow i tych troche bardziej doswiadczonych o ktorych ci pierwsi beda sie uczyc. Bez napinki na tych samych oponach na wolnej trasie ktora pozwoli doganiac przeciwnika bez wiekszego znaczenia ile wazy i czy ma 100KM wiecej.

Waga - to ze ktos ma 1000kg e30 ale silnik na zderzaku i dupa pusta a inny wazy 1400 ale lepszy rozklad masy nie spowoduje lepsza trakcje i kontrole tego pierwszego. Nie wprowadzalbym tu ograniczen bo na swiecie duze sedany konkuruja na malymi coupe - czyli da sie mimo roznicy wagi
Wypocilem co myslalem bo pomysl Bart genialny ale nie mozna sobie za duzo utrudniac bo sie nie uda


Dokładnie, zgadzam się ze wszystkim.

Im więcej obostrzeń tym więcej będzie zabawy w policjantów i złodziei bo każdy będzie próbował obejść system. Chcesz Bart jeden samochód i jeden silnik - BMW 325i. Jak sprawdzisz czy tam jest na prawdę m50b25 a nie m50b28 czy m50b30 a nawet robi się b32?? Z zewnątrz seryjne m50 wygląda identycznie jak przytoczone strokery?? Badania kontrolne będą długo trwały i wątpię aby ktokolwiek wyraził zgodę wkładania czegokolwiek przez otwór na świecę by sprawdzić skok tłoka. O mierzeniu na hamowni dobrze napisał Darek, więc określanie zawodów po mocy to strzał w kolano i znów godziny szukania na BK tajemniczych pstryczków i rozmyślania czy to turbo jest seryjne czy nie jest za duże itd. O oponach wystarczy napisać dowolne o rozmiarze XXX/XX/XX za wyłączeniem opon typu: i wymienić marki i modele, no chyba że chce się zostać lobbystą, monopolistą i wprowadzić jedną markę i model który trzeba mieć i koniec :)

Ważenie/masa minimalna - pomysł mega dobry. Zakaz cięcia grodzi - tak samo, oryginalny typ zawieszenia/zachowane oryginalne punkty mocowania zawieszenia/zakaz cięcia płyty podłogowej - też dobry pomysł. Zakaz montażu silników spoza rodziny producenta danego nadwozia, też mógłby być dobry. W ten deseń według mnie powinno to iść.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Liga równych szans ?

Postprzez Reth » 20 maja 2015, o 07:06

Jak dla mnie nadal jedynym rozwiazaniem jest kupienie kilku aut i udostepnianie ich na zawody. Tak jak to wyglada w Japonii. Tylko trzeba by bylo dobrze obliczyc wszystko. A i pojedynki byly by mocno widowiskowe.
Avatar użytkownika
Reth
Touge Drifter
 
Posty: 956
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 01:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Liga równych szans ?

Postprzez Bartdrift » 20 maja 2015, o 10:00

Zupełnie odpada takie rozwiązanie. A w widowiskowość nie swoimi autami nie watpie ;)
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Liga równych szans ?

Postprzez max325 » 20 maja 2015, o 11:42

Super pomysł, moim zdaniem jak robić ograniczenia odnośnie mocy, to mocniejsze auto może jechać na węższej oponie niż słabsze, np 300KM max 195,a 200KM max 215. oczywiście wagowo również trzeba ograniczyć się. Jeśli chodzi o takie same opony to troszkę słabo, przecież na każdej oponie masz TW.
Hamowanie aut może być dobrym planem, robiąc imprezę dwu dniową, przecież można robić badania kontrolne równolegle do treningów, 10 aut śmiga a 10 się sprawdza. Wszystko jest do ogarnięcia, Można się umówić, że w sobotę wszyscy zawodnicy mają zjawić się na np 7.00 rano i chyba do 13-14 ogarnięte jest hamowanie wszystkich.
Avatar użytkownika
max325
Touge Drifter
 
Posty: 385
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 14:31
Lokalizacja: częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości