przez Wojtas » 15 sty 2013, o 11:21
Pomysł z wykluczeniem Semi-slicków bardzo dobry, szczególnie że to Drift-Open gdzie większość kierowców nie ma sponsorów. Pozwoli to obniżyć koszta opon oraz wyrówna szanse słabszych aut z mocnymi.
Aby sprecyzować w regulaminie, które opony uważamy za ,,semi-slick" jedynym możliwym rozwiązaniem jest stosowany w DMP treadwear (inaczej TW lub UTQ). Jest to współczynnik zużycia opony, generalnie czym niższy tym opona lepsza i droższa. Dlatego za minimum dopuszczalne można przyjąć 200, 90% opon drogowych ma treadwear powyżej 200.
To ograniczenie nie będzie miało zastosowania do opon bieżnikowanych, one i tak są tańsze tzn. Maxsport, Colway itp.
Chodzi generalnie aby wykluczyć opony takie jak:
Federal RSR-595 treadwear 140 - ta opona w 17" to koszt ponad 500zł/szt ( ceny w detalu nowych opon, orientacyjne)
Toyo R888 treadwear 100 - 17" ponad 700zł/szt
Toyo R1R treadwear 140 - 17" ponad 650zł/szt
Yokohama ADVAN Neova AD08 treadwear 180 - 17" ponad 640zł/szt
Będziemy mogli jeżdzić na większości opon drogowych oraz wszystkich bieżnikowanych np:
Federal SS-595 Treadwear 260 17" ok. 300zł/szt
Maxsport, Colway, Wanli - opony o cenach poniżej 300zł/szt
Toyo T1R, T1 sport, treadwaer 280 ceny około 500zł/szt
oraz 95% innych opon drogowych, popularnych ,,śmietników" oraz używek na jakich spora część osób jeździ.
Ograniczenie powinno mieć zastosowanie na kwalfikacjach oraz w czasie jazdy w parach. Na treningach, każdy może jeździć na czym chce.