Strona 1 z 8

Regulamin - uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 30 lis 2009, o 17:08
przez butch
W tym temacie prosimy zamieszczać wszelkie uwagi dotyczące regulaminu Drift Open 2010. Z chęcią ustosunkujemy się do nich i odpowiemy na wszelkie pytania.

Zapraszamy!

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 30 lis 2009, o 18:30
przez Bartdrift
Pierwsza sprawa to to:
b) Składający protest zobowiązany jest do wpłaty kaucji w wysokości 500 zł za każdy protest, która zostanie zwrócona w przypadku uznania protestu.


To nie dopuszczalny punkt rodem z PFD. Czytac go nalezy : PROTESOW NIE MA ,JAK SIE WAM NIE PODOBA TO SPIERDA....Ć. Oni mogli sobie swojego czasu na to pozwolic. Doradzalem usuniecie go z regulaminu sss. Teraz radze Wam to samo. To jest przepis przeciwko zawodnikom. Praktycznie uniemozliwia zlozenie protestu, bo przy tym ile wydajemy na zawody, wydanie kolejnych 500 zl ktore i tak pewnie przepadna - bo przeciez sedzia i tak ma racje ;) , jest wbrew pozorom duzym obciażeniem.
Jesli to ma byc seria otwarta dla zawodnikow i promuaca dialog, to ten wpis jest niedopuszczalny.
Reszta wyglada calkiem ok.

No i jeszcze jedno : Listopad, a kolejna seria daje juz swoj regulamin !!! :D Czy to jeszcze ten sam kraj ?? :shock: Jakis nie przyzwyczajony jestem chyba :rotfl2:
:good:

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:38
przez butch
Bartek, zgodzę się z Tobą, ale tylko po części. Vadium przy wnoszeniu protestów jest powszechnie praktykowane w wielu dyscyplinach sportów motorowych. Chodzi tu o to, że rozpatrzenie każdego protestu wiąże się z pewną obsówką czasową, zmianami (niewielkimi, ale zawsze) w harmonogramie zawodów, zaangażowaniem sędziów, ew. kamerzysty i osoby mierzącej prędkość- trzeba przeanalizować przejazdy, wyniki i postulaty wnoszącego protest. Jak zapewne dobrze wiesz, na zawodach driftingowych tego czasu jest bardzo mało, a chętnych do wnoszenia protestów co nie miara. Na dodatek znaczna część tych protestów jest nieuzasadniona i o tym też dobrze wiesz.

Vadium przy wnoszeniu protestu nie ma na celu obciążenia finansowego zawodników, tylko ma zmusić każdego do zastanowienia się 3 razy, czy rzeczywiści są podstawy do wnoszenia protestu, czy tylko tak mu się wydawało... Zgodzę się, że 500 zł to dużo, więc proponuję zmianę tej kwoty na 100 zł- to nikogo nie zabije, a i tak zmusi do zastanowienia. W końcu po uznanym proteści Vadium jest zwracane. Natomiast nie zgodzę się ze zniesieniem tej opłaty, bo dość już się naoglądałem krzykaczy, którzy wykłócają się o coś, do czego nie są przekonani, ale w końcu mają takie prawo i powstaje z tego jedynie wielkie zamieszanie. Wiesz dobrze, o czym mówię i sam znasz niejedną taką sytuację.

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:00
przez Bartdrift
Przejezdzilem troche po Eurpie i NIGDZIE nie ma czegos takiego, zeby trzeba bylo placic vadia czy jakies inne wymysly. To wymysl PFD i to jak wiesz z zeszlego roku, bo wczesniej tez go nigdy nie bylo. A sedziowie czy nagrywanie kamerami jest wlasnie dla zawodnikow, zeby rozwiazywac takie problemy i zeby nie bylo sytuacji ze cos tam bylo nie tak, ale : " nie powiedzialem, bo sie balem, ze mi tylko stówa przepadnie, ale teraz pisze na wszystkich mozliwych forach, ze jestescie fiu.y, bo mnie ujeba...scie" . Bralem udzial w wielu zawodach i nie zgodze sie z Toba co do tych wielkich kolejek, ktore to prawie tratuja biedynych sedziow. Pewnie ze sa sytuacje sporne, bo jak wiesz to: a) sport bardzo trudno ocenialny , b) sport gdzie na cala Europe mamy max 3 prawdziwych sedziow a reszta to jedna wielka PROWIZORKA. Przez to protest powinien byc wrecz wymuszany, zeby sytuacje sporne byly rozwiazywane (tlumaczone !!!!) na bierzaco . A tlumaczenie mi za 100zl czegos, czego byc moze nie zrozumialm/uslyszalem zle na breingu , to z calym szacunkiem, ale mam w dupie.

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:49
przez butch
Tak jak napisałem- "w wielu dyscyplinach sportów motorowych" i miałem tu na myśli rajdy, wyścigi płaskie, itd. Z kolejkami tratującymi sędziów to trochę przesadziłeś- chodziło mi o to, że często jest tak, że komuś się wydaje: "ale ja mu przecież odchodziłem i to jak!", albo "przecież miałem większy kąt i prawie zmiotłem wszystkie clipy!" i nie pytając nikogo jak to wyglądało z zewnątrz (bo jak wiadomo odczucia z wewnątrz auta są mocno subiektywne) od razu wnosi protest i robi z siebie wielce uciemiężonego. Nie twierdzę, że wszyscy tak robią, ale co najmniej połowa protestów tak właśnie wygląda. A co do tłumaczenia za 100 zł tego, czego ktoś nie usłyszał/nie zrozumiał na briefingu, to sam wiesz, jak to jest fajnie, jak nie słucha się tego, co mówisz na briefingu, a jak zadajesz pytanie: czy wszyscy wiedzą co i jak będzie oceniane? czy ktoś ma jakieś pytania? to słychać przelatującą muchę... Nie słuchałeś na briefingu, wstydziłeś się zapytać wtedy, gdy była ku temu sposobność- trudno, twoja strata. Jęsli sędziowie ustalają kryteria i tłumczą je zawodnikom, to mają prawo oceniać ich według tychże kryteriów, prawda? Dlaczego zatem co któremuś asowi, który w czasie briefingu gadał przez telefon albo podśmiechiwał się ze skarpet sędziego trzeba tłumaczyć wszystko jeszcze raz, bo złożył protest wynikający z niewiedzy? Tego właśnie chcemy uniknąć.
Na razie kwestię pozostawiam otwartą.

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 30 lis 2009, o 22:02
przez casus maximus
butch napisał(a):Na razie kwestię pozostawiam otwartą.

Przemyślimy temat odnośnie tego zapisu.
Chcemy, aby każde zawody były przyjazne dla zawodników, dlatego doceniamy każde uwagi z Waszej strony dotyczące regulaminu.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to śmiało pisać.

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 30 lis 2009, o 23:24
przez Veber
8. Warunki techniczne i bezpieczeństwa.
8.1. Pojazdy uczestniczące.
a) Samochody osobowe dopuszczone do ruchu, posiadające ważny dowód rejestracyjny oraz ubezpieczenie OC.

Teoretycznie logiczne, tylko:
W jakim celu OC? Jak i tak nikt z tego korzystać nie będzie?
Przegląd? Pokażcie mi auto które przejdzie normalny przegląd techniczny? To jest absurd.

b) Pojazdy nie zarejestrowane mogą uczestniczyć w zawodach pod warunkiem zgłoszenia pisemnego wniosku do Zespołu Sędziów.

Czyli punkt B wyklucza opcje punktu A czego konsekwencją ma być powiedzmy 60 pisemnych wniosków o dopuszczenie do zawodów? Bez sensu.

Dalej
d) Zabrania się startowania samochodami o konstrukcji rurowej. Numer VIN musi pozostać i być możliwy do odczytania.
A jak mam normalny fabryczny samochód w którym numer VIN jest nie do odczytania, bo:
- Zaspawany VIN w trakcie prac blacharskich
- wymieniony kielich
- wycięte podszybie
- zgnił
- milion innych powodów?

8.2. Zasady modyfikowania pojazdów.
a) Samochód musi posiadać układ wydechowy zakończony tłumikiem.
A dlaczego nie może mieć środkowego, środkowych, rozprężnic czy nawet katalizatorów i nie posiadać tłumika końcowego? Takie konfiguracje potrafią być cichsze niż sam końcowy.

b) Poziom głośności układu wydechowego nie może przekraczać 96 dB przy 3/4 maksymalnych obrotów silnika.
I tak nigdy tego nie sprawdzicie, a nawet gdyby to chyba nie ma sensu.

Wszystkie elementy zalecane typu wyłącznik, klatka, czy cokolwiek wpływające na bezpieczeństwo powinny być obowiązkowe, takie jest moje zdanie.

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 1 gru 2009, o 01:32
przez Sosen
oj Veber, nie marudź, przyjedź, dopuszczą, wystartujesz i będzie git :grin:

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 1 gru 2009, o 10:54
przez butch
Veber, niektóre punkty reglaminu jak na przykład te dotyczące dopuszczenia do ruchu, OC, VIN-u i wydechu muszą być skonstruowane tak, a nie inaczej z bardzo prostego względu. Mianowicie, regulamin ten (podobnie, jak każdy inny) przeznaczony jest nie tylko dla zawodników- analizują go również inne podmioty związane z organizacją zawodów i tymże podmiotom niekoniecznie zależy na tym, żeby na torze pojawiły się ryczące, nie przypominające niczego znajomego wynalazki, które w ich mniemaniu stanowią potencjalne zagrożenie. Dlatego właśnie te punkty skonstruowane są tak, a nie inaczej. Krótko mówiąc- Sosen ma rację...

Co do wymogów bezpieczeństwa, to idąc dalej twoim tokiem rozumowania, obowiązkowe byłoby: fotel, mocowanie, pasy, kierownica z homologacją FIA, klatka z homologacją FIA, system gaśniczy z homologacją FIA, wyłącznik prądu z homologacją FIA, kombinezon, rękawice, buty, bielizna, balaklawa, kask z homologacją FIA, a może nawet system HANS. Pokaż mi, proszę polski driftowóz i kierowcę, który to wszystko ma.
Nasze zawody organizowane są w formule open, a jak wiesz, wprowadzenie wymogu np. klatek bezpieczeństwa ograniczyłoby możliwość startu zawodnikom początkującym, którzy nie mają jeszcze sponsorów, a nie każdy jest synem milionera. Zrozum, musieliśmy wybrać jedynie część tych elementów tak, aby stworzyć podstawowe warunki bezpieczeństwa i wyeliminować matadorów spod dyskoteki, ale jednocześnie nie odbierać szansy początkującym.

Re: Regulamin- uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 1 gru 2009, o 11:11
przez Veber
Poniał ;)

Re: Regulamin - uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 1 gru 2009, o 21:01
przez casus maximus
Czytajcie uważnie regulamin gdyż jest w nim sporo rzeczy, których nie było na naszych poprzednich imprezach np. kombinezony, choć w zapisie o kombinezonach jest pewien knif ( 8.3.k.). :)

Doszliśmy do wniosku, że drifting powinien być postrzegany jak sport profesjonalny, gdzie zawodnik jest odpowiednio wyposażony. A więc odpadają przejazdy po torze w koszulkach, spodenkach itp.

Re: Regulamin - uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 1 gru 2009, o 21:09
przez SŁOMA
casus maximus napisał(a):Czytajcie uważnie regulamin gdyż jest w nim sporo rzeczy, których nie było na naszych poprzednich imprezach np. kombinezony, choć w zapisie o kombinezonach jest pewien knif ( 8.3.k.). :)

Doszliśmy do wniosku, że drifting powinien być postrzegany jak sport profesjonalny, gdzie zawodnik jest odpowiednio wyposażony. A więc odpadają przejazdy po torze w koszulkach, spodenkach itp.



:thumbsup:

Re: Regulamin - uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 2 gru 2009, o 18:43
przez Piotrek_Vabik
Ja mam takie pytanie w regulaminie nie widzialem nigdzie wzmiankii o tym ze nie moga startowac dwie osoby jednym autem tzn ze mozna czy o tym zapomnieliscie??

Re: Regulamin - uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 2 gru 2009, o 19:12
przez butch
9.6. Każdy pojazd biorący udział w zawodach może być prowadzony tylko przez jednego kierowcę. W przypadku awarii za zgodą Zespołu Sędziów dopuszcza się możliwość startowania autem zgłoszonym przez innego zawodnika. W przypadku, gdy dwaj zawodnicy startujący tym samym autem spotkają się w parze, automatycznie zawodnik, który "pożyczył" auto koledze wygrywa pojedynek i przechodzi do dalszej fazy rozgrywki.

Musiałeś przeoczyć :scratch:

Re: Regulamin - uwagi, opinie, propozycje

PostNapisane: 2 gru 2009, o 19:15
przez Piotrek_Vabik
Sorki nie zauwazylem:( czyli spoko mozna jechac jednym autem warunek nie spotakac sie w parach :D :D damy rade ;)