FM3 vs GT5

FM3 vs GT5

Postprzez sajrus » 31 gru 2010, o 16:08

Czy ktoś porównywał te dwie gry osobiście? bo te porównania w internecie są nie jasne a chciałbym przeczytać krótką liste wad i zalet dla obu tytułów

więc bardzo bym prosił

Zalety GT5
Wady GT5
Zalety FM3
Wady FM3

sprecyzuje może też żeby w zaletach wypisywać ciekawe opcje tuningu funkcje których nie posiada konkurencyjna gra i w wadach negacje, różnice, braki.

najlepiej żeby wypowiadały się osoby które grały w obie gry i je troche znają ale przecież nie zabronie wypowiadać się zwolennikom jednej
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Milo » 31 gru 2010, o 17:48

Zalety GT5

- więcej aut (ale tak naprawdę tylko 200 jest dobrych, pozostałe 800 jest niedopracowane i nie da się ich zewnętrznie modyfikować)
- zmienne warunki pogodowe (dzień, noc, deszcz, śnieg, jazda po szutrze)
- obsługa G25/G27/DFGT
- dużo dymu (niestety niedopracowany, tzn. kanciasty wokół auta i pojawia się nawet jak jedziesz jakimś 1.6 FWD na zimnych oponach, wystarczy złapać poślizg)
- darmowa gra online (bez potrzebny kupowania LIVE)
- spoko photo mode

Wady GT5

- niedopracowane 800 samochodów w tym dużo driftowozów (np. Chaser bez klamek :D)
- niedopracowany dym (brzydki na zdjęciach)
- IMO bardzo nieprzyjazna fizyka do driftu (auto strasznie gwałtownie reaguje na kontre)
- cena większa niż FM3 i xBox
- skomplikowane lobby multiplayer
- da się gadać tylko w lobby, nie podczas gry

Zalety FM3

- Super dopracowana grafa
- lepiej dopracowane tory
- super fizyka do driftu (przesiadłem się z LFS'a i jest po prostu przyjemniej)
- duży wybór driftowozów, swapy itp.
- proste lobby multiplayer
- da się gadać w grupie grając, nawet jak ktoś gra w FM3 a ktoś inny w GTA IV
- super photo mode

Wady FM3

- mało dymu
- brak zmiennych warunków pogodowych
- ja się więcej nie doszukałem :P


IMO FM3 jeśli chodzi o drift jest lepsza.

A FM4 na jesieni 2011 zmiecie GT5 pod dywan!
Avatar użytkownika
Milo
Touge Drifter
 
Posty: 227
Dołączył(a): 15 gru 2009, o 21:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: FM3 vs GT5

Postprzez sajrus » 31 gru 2010, o 17:59

możesz mi wyjaśnić o co kaman z opcją swap w FM3 normalne przekładanie motorowni i napędów? na czym to polega?
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Milo » 31 gru 2010, o 18:50

No prawie wszystkie auta można swapować, takie driftowe przykłady:

S13/14/15 - Można wrzucić RB26/3.5V6 z 350z, można przerobić na AWD

R32/33/34/ - Można wrzucić V6 z 350z/V8 z Nissana R390 i ofc przerobić na RWD

Mazdy - da się wrzucać różne rotory, np. MX-5 NA - można wrzucić R2 z RX8/ R2TT i R3TT

BMW się nie da niestety swapować, ale tak jak wszystkie inne można uturbiać, utwinturbiać i kompresorować :)

Prawie wszystkie Hondy da się zrobić na RWD

itd itp.
Avatar użytkownika
Milo
Touge Drifter
 
Posty: 227
Dołączył(a): 15 gru 2009, o 21:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Rich » 31 gru 2010, o 20:42

Milo napisał(a):Zalety FM3
- Super dopracowana grafa


Kłócił bym się. Imo GT5 wygląda o wiele lepiej pomijając standardy [do czasu]. FM3 wydaje mi się strasznie plastikowe, zupelnie jak by nie było w niej cieni. Wszystko się swieci i bije po oczach. Pozatym Forza wyglada niezle tylko na zdjeciach. Kiedys czytalem artykuł ze screenami z photomode oraz normalnego wyscigu i wyglad modeli w wyscigu był strasznie obcięty w porownaniu do photo czego w GT5 na aż taką skale nie ma. GT5 może i niezachwyca uszkodzeniami ale to przecież nie jest destruction derby. Tu nie jest najważniejsze przepychanie sie miedzy samochodami i wypadaniu na kazdym zakrecie zeby zobaczyc jak ładnie sie urwała listwa na drzwiach. Tak samo photo mode, niewiem jak w forzie ale w gt5 wyglada to naprawde spektakularnie i niektóre zdjecia doprowadzaja mnie do palpitacji serca, obie gry powinny prawdopodobnie dostac za to wielkiego plusa.

Pozatym imo mimo ze obie gry maja ta sama tematyka maja zupelnie roznych odbiorców. FM3 wydaje się być dla człowieka młodego, ktory chce zrobic 700konnego golfa pomalowanego we wszystkie modne naklejki, pozatym jest ze stanów i najprawdopodobniej upala go na padzie. Jest bardziej popkulturowa i nie zdziwiłbym się gdyby w FM4 nastała era gymkhany i zawodów malowania samochodu zamiast ścigania. Natomiast GT5 ma dawac frajde z jazdy troche starszemu graczowi którego nie interesuje nowa felga, gra by sie scigac i jarac sie iloscia wersji jednego samochodu. Sam mimo, że niestety nie mam Ps3 to jestem pod ogromnym wrażeniem filmów na yt jak ~35letni facet ciora g25 po Nürburgringu lawirujac miedzy AI. Oczywiscie forza pewnie tez da przyjemnosc, tak samo jak przyjemnosc moze dać masochizm to nie dla mnie ale co kto lubi.
Avatar użytkownika
Rich
Clutch Burner
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 16:33

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Milo » 1 sty 2011, o 15:59

Ale rozumiem, że nie grałeś w FM3?

Bo ja po grze w obie (mówię stricte o driftingu) stwierdzam, że GT5 do driftu się nie nadaje. I ja na miejscu fanów GT5 byłbym wku***ony że zapowiadali 1000 aut, a tylko 200 nadaje się do użytku...

Moim zdaniem forza ma bardzo dobrą grafę i nie odczuwam tego co mówisz, czyli że forza wygląda dobrze tylko na zdjęciach. W innym temacie w tym dziale jest temat FM3 gdzie wrzuciłem ostatnio filmik gameplay w FullHD, IMO grafika jest super. Tak samo porównując screeny uważam iż tory w FM3 są lepiej dopracowane, porównaj np. krajobraz na tsukuba pomiędzy tymi grami, w FM3 widać bardzo dużo rzeczy w oddali, a w GT5 jest mgła 200m za bandą :P

Uważam, że tak naprawdę dopiero FM4 będzie można sprawiedliwie porównywać do GT5, ponieważ GT5 wyszło ponad 2 lata po Forzie...
Avatar użytkownika
Milo
Touge Drifter
 
Posty: 227
Dołączył(a): 15 gru 2009, o 21:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Cinek » 2 sty 2011, o 21:12

Jakoś tak strasznie słabo przedstawiłeś gt5 w kwestii driftingu i ogółem , a wcale tak nie jest , według mnie po graniu w oby dwie gry forza jest lepsza w driftingu bo łatwiejsza , a nie lepiej wykonana
Avatar użytkownika
Cinek
Touge Drifter
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 sty 2010, o 23:06
Lokalizacja: Olsztyn

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Milo » 2 sty 2011, o 21:27

No nie wiem. Po prostu w Forzie już od początku załapałem drifting szybko, a w GT5 nawet nie mogę boka zapiąc, bo jest tylko rękaw, kontra i prostuje :D

Każda gra ma swoje wady i zalety, ale moim zdaniem Forza podsumowując jest lepsza. Tzn. może traci grafiką i ilością aut, ale jak sobie wyobraże, że nie można gadać w czasie gry to mi się śmiać chce. Tak samo z Chaserem bez klamek.

Ja wole 400 średnich aut, niż 200 super i 800 do dupy...

Tak jak mówiłem, wybrałbym FM3 i czekał na FM4, bo GT6 będzie za kolejne 10 lat :lollol:
Avatar użytkownika
Milo
Touge Drifter
 
Posty: 227
Dołączył(a): 15 gru 2009, o 21:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Pitti » 2 sty 2011, o 22:07

Nie wiem jak jest z tuningiem w GT5, ale w F3 jest dosc duzo opcji i wcale nie wyglada to tak jak w Undergroundzie gdzie masz sto wiesniackich spoilerow i mozesz je wsadzic do kazdego. Wybrane modele maja wybrane spoilery, niektore maja mniej opcji wizualnego tuningu inne wiecej. Jesli chodzi o mechanike to swapy silnikow, zmiany napedow, wstawianie klatek, odelzanie auta, zmiana zawieszenia, felg, szerokosci opon i jest tego dosc sporo, a np. efekt zmiany sprzegla da sie odczuc/zauwazyc.

Jesli chodzi o przyjemnosc z gry to wydaje mi sie, ze GT5 jest (w porownaniu do Forzy) tak naprawde bardziej symulatorem chociaz Forza to tez Need for Speed nie jest. No i tutaj to juz jak kto lubi i kto co ma (pad/kiera). Jeden bedzie odczuwal przyjemnosc z meczenia sie z bardziej zblizonym modelem jazdy do rzeczywistych inny woli przyjemnosc z prowadzenia aut w Forzie.

Gralem dosyc sporo w Forze i przyzwyczajony do fizyk typu NFS bylem zdziwiony, gdy pierwszy raz w nia zagralem jakie znaczenie ma tutaj odpowiednie hamowanie dodawanie gazu wchodzenie w zakrety itp, ale juz po chwili spodobalo mi sie to. Jazda nawet stockowymi autami potrafi sprawiac niezla frajde. Gdy niedawno kumpel pokazal mi GT5 nie do konca mi sie spodobalo i dalej tkwie w tym przekonaniu. Wlaczamy wyscig - od razu sto tysiecy ustawien jaka kontrola trakcji, OPONY i multum tego wszystkiego. Podczas jazdy pokazane masz caly czas jak nagrzewaja sie opony, ale podczas jazdy na podzielonym ekranie zbytnio nie dalo sie odczuc wiekszych zmian jesli np. byly nagrzane. Mysle, ze musialbym posiedziec z ta gra ladnych pare godzin zeby bardziej racjonalnie ja ocenic. Ale jak na krotki kontakt to moje zdanie jest takie, ze gdyby sie wczuc to gra jest zapewne swietna, ale czy lepsza od Forzy? Nie mam pojecia, jestem dosc sceptycznie nastawiony. I jeszcze jedno - pad od xboxa >>>> pad od ps'a ;p.

No i nie zaglebialem sie w drift chociaz probowalem targac jakies boki m3 to niezbyt, albo evo/impreza na szutrze czy sniegu, jakos tak sztucznie. Nie wiem nie czuje wiezi z gra :D.
Takze ciekawi mnie Forza4. Jesli chodzi o skok miedzy Forza 2 a 3 to byl dosyc duzy na plus. Chociaz i dwojka byla dobra.
Pitti
Król Ronda
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 16:58
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: FM3 vs GT5

Postprzez karol_yfer » 2 sty 2011, o 22:18

z FM i z GT jest jak z bmw i nissanami, jedni wola to drudzy tamto ;) znam zatwardzialych zwolennikow xboxa ktorzy upieraja sie przy FM i odwrotnie :P nie mam faworyta bo posiadam obie konsole i obie gry i tak jak juz ktos wczesniej powiedzial GT jest gra dla ludzi walczacych o kazdy ulamek sekundy, jest stricte symulatorem dla wybrednych ludzi ktorzy najbardziej cenia sobie fizyke jazdy i mozliwosc ustawienia doslownie wszystkiego nawet jesli mialoby to nieznaczny wplyw na jakiekolwiek odczucia natomiast FM jest jakby bardziej mainstreamowe, przeznaczone dla szerszej grupy odbiorcow gdzie mozna ustawic wszystko na najtrudniejsze i polechtac swoje ego w walce z autem, gdzie fizyka tez jest super, lub poprzerabiac i pojezdzic tylko dla funu. Wniosek GT jest niewatpliwie gra duzo bardziej dojzala ale z nieco rozczarowuje poziomem grafiki, a FM jest jakby mieszanka wszystkich gridow i nfsow i wlasnie GT, gdzie przejela fizyke z GT(nieco gorzej mi sie wydaje) i wszystkie swiecidelka i bajery gier od EA i Codemasters :)
Avatar użytkownika
karol_yfer
Touge Drifter
 
Posty: 343
Dołączył(a): 19 lip 2009, o 09:27
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Milo » 2 sty 2011, o 22:35

karol_yfer napisał(a):z FM i z GT jest jak z bmw i nissanami, jedni wola to drudzy tamto ;) znam zatwardzialych zwolennikow xboxa ktorzy upieraja sie przy FM i odwrotnie :P nie mam faworyta bo posiadam obie konsole i obie gry i tak jak juz ktos wczesniej powiedzial GT jest gra dla ludzi walczacych o kazdy ulamek sekundy, jest stricte symulatorem dla wybrednych ludzi ktorzy najbardziej cenia sobie fizyke jazdy i mozliwosc ustawienia doslownie wszystkiego nawet jesli mialoby to nieznaczny wplyw na jakiekolwiek odczucia natomiast FM jest jakby bardziej mainstreamowe, przeznaczone dla szerszej grupy odbiorcow gdzie mozna ustawic wszystko na najtrudniejsze i polechtac swoje ego w walce z autem, gdzie fizyka tez jest super, lub poprzerabiac i pojezdzic tylko dla funu. Wniosek GT jest niewatpliwie gra duzo bardziej dojzala ale z nieco rozczarowuje poziomem grafiki, a FM jest jakby mieszanka wszystkich gridow i nfsow i wlasnie GT, gdzie przejela fizyke z GT(nieco gorzej mi sie wydaje) i wszystkie swiecidelka i bajery gier od EA i Codemasters :)


:amen:
Avatar użytkownika
Milo
Touge Drifter
 
Posty: 227
Dołączył(a): 15 gru 2009, o 21:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: FM3 vs GT5

Postprzez nit » 3 sty 2011, o 00:27

ja w gt5 nie grałem więc na jego temat się nie będę wypowiadać ale w fm3 gram codziennie i nadal jestem w niebo wzięty :) Możliwości przeróbek wozów są dość spore tak jak to już było pisane wyżej bardzo dobra fizyka jazdy żeby się poślizgać trzeba troche posiedzieć nad ustawieniem parametrów jak i nad dobraniem części ale jak już ustawi się wóz pod siebie to śmiganie bokiem jest czystą poezją :) .
nit
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 sty 2011, o 18:05
Lokalizacja: krk

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Bizondrift » 8 sty 2011, o 10:10

To ja sie wypowiem jako posiadacz Xboxa oraz PS3 i obu gier :)

Zalety GT 5
-Super fizyka jazdy, każde auto jeździ jak powinno, nie ma idiotycznych poślizgów, można łatwo wyczuć o co chodzi.
-Świetnie dopracowane tory, bardzo ładne wyglądają, oddają rzeczywistość, szczególnie Nurburgring gdzie jest każdy pagórek.
-Bardzo dużo aut, można mówić, że tylko premium są dopracowane, ale standardy nie wyglądają gorzej niż zwykłe auta w FM3
-Bardzo ładny dym, jest go chyba trochę za dużo, ale ładnie wygląda.
-Klimat gry, niektórzy go poczują niektórzy nie, ale cóż :)
-Super wsparcie online, na szczeście wychodzą wciaż patche są dodatkowe eventy (między innymi driftingowe), bardzo dobrze zrobione pokoje (po update).
-Ciekawe szczegóły np, bardziej śliski tor tam gdzie jest wyjeżdżony asfalt, rożny poziom wody na odcinkach toru podczas deszczu, nawiewa piach na drogę podczas rajdów.
-Dużo dodatkowych opcji - karting, NASCAR, szkoła AMG, rajdy, wyzwanie S. Vettela, wyścigi F1
-Specjalna opcja gry - Drifting :)
-Kreator tras

Wady GT5
-Ogromna liczba drobnych błędów, np brak dymu w lusterku, jednostki dopasowane do wersji językowej bez możliwości zmiany (miałem na początku ang i były BHP oraz ft/kg)
-Bardzo prosty tryb kariery, wystarczy mieć odpowiednio dużo czasu, gdyż można np. pojechać Mercem SLS w wyścigu z Oplem Speedsterem, BMW 120i itp.
-Mało europejskich aut, dla przykładu mamy w grze 39 różnych Nissanów Skyline (nie liczę tuningowanych), 15 Hond S2000, a np nie ma e36 czy e30.
-Brak trasy typu Fujimi Kaido, teoretycznie mozna zrobić podobną w scenerii Góra Aso, ale to nie będzie to samo.
-Duży nacisk na rozgrywke online, dla mnie to wada, lubię pograć w domu samemu w arcade mode


Zalety FM3
-Bardzo fajny wybór aut
-Mega trasa Fujimi Kaido
-Dużo lepsze opcje tuningu niż w GT5
-Bardzo fajny model zniszczeń
-Możliwość dowolnego malowania aut
-Dużo więcej fanów FM3 niż GT 5 w Polsce (głównie przez cene i dostępnośc piratów ;)


Wady FM3
-Cukierkowa grafika, wybaczcie, ale te scenerie wyglądają jak z bajki :)
-Niezła fizyka jazdy, tak tylko niezła, jeździ się bardzo prosto, jechałem Ferrarką F40 i dodając gazu bez analoga, naciskając gaz na full, auto nie traciło przyczepności, how it's made?
-Cięzko wyczuwalna masa auta i jej przenoszenie, trudno rozbujać nawet MLa tak by wpadł w poślizg bez ręcznego czy power over.
-Słabo odwzorowane trasy, Nurburgring jest płaski i dużo łatwiejszy np.
-Wsparcie online i gra online całkowicie płatna, żeby mieć 458 Italie zapłać, żeby zagrac online, zapłać itd.



Jak dla mnie GT 5 jest bez porównania lepsze od FM3, FM3 to gra mogąca konkurować z GT 4.
Czekam na FM 4 i to, aż GT 5 upora się z tymi niedopracowaniami, jeżeli zaczną dorzucać nowe auta przy update'ach i standardy przerobią na premium to będzie ciekawe starcie :)
FM 4 ma trochę gorzej bo Xbox 360 jest już niestety słabsza konsolą od PS3 i co by nie robili nie uda im się raczej zrobic lepszej grafiki.


Jesli chodzi o przyjemnosc z gry to wydaje mi sie, ze GT5 jest (w porownaniu do Forzy) tak naprawde bardziej symulatorem chociaz Forza to tez Need for Speed nie jest. No i tutaj to juz jak kto lubi i kto co ma (pad/kiera). Jeden bedzie odczuwal przyjemnosc z meczenia sie z bardziej zblizonym modelem jazdy do rzeczywistych inny woli przyjemnosc z prowadzenia aut w Forzie.

Dokładnie tak jest.

A co do driftingu, no w GT 5 jest lepszy :) W Forzie jedzie sie tak jak w GT z włączoną opcją wychodzenia z poślizgu. Trzeba niestety nie pomęczyć w LFS też nie zapina się idealnych boków za pierwszym razem.
Bizondrift
Amator
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 22:13
Lokalizacja: Pleszew

Re: FM3 vs GT5

Postprzez Cinek » 9 sty 2011, o 18:00

Bizondrift napisał(a):
-Brak trasy typu Fujimi Kaido


nad tym najbardziej ubolewam ;d
Avatar użytkownika
Cinek
Touge Drifter
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 sty 2010, o 23:06
Lokalizacja: Olsztyn

Re: FM3 vs GT5

Postprzez FiDżi » 13 sty 2011, o 14:42

Ja sie zgodze z MILO w 1000000% Drifting w GT5 moim zdaniem jest beznadziejnyyyy(jeździłem na padzie) mimo że jest biało hehehhee Grafika też nie powala przez to że nie wsystkie auta są dopracowane, Klasa SUPER aut(Ferrari, itd) w GT5 grafiką miażdzy :)
Ja czekam na Forze 4 i tyle :P

Bizondrift-Niezła fizyka jazdy, tak tylko niezła, jeździ się bardzo prosto, jechałem Ferrarką F40 i dodając gazu bez analoga, naciskając gaz na full, auto nie traciło przyczepności, how it's made? YYY to nie możliwe nawet to przed chwilką sprawdziłem i u mnie był spin :P Może miałeś wszystkie kontrole włączone ?

Forza ma sporo wad w sumie mi się nie bardzo te pastelowe kolory podobają ale sie przyzwyczaiłem Cukierkowa grafika wokół też jest za cukierkowa I nie ma dymu w ogóle jak smaży się na 5 biegu na odcinie to jest tyle samo dymu jakby się jechało na pierwszym hahahaha
Avatar użytkownika
FiDżi
MEDIA
 
Posty: 289
Dołączył(a): 7 lip 2009, o 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Drifting Wirtualny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości