e36 M50B25 rebel40+

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez _Fifo_ » 2 lut 2016, o 22:11

Nie każdy warsztat musi miec urządzenie do podcisnieniowego odpowietrzania - znajdź taki, który ma.
Zapewne warsztat, który taki diwajs ma, bezproblemowo sprawdzi tez kompresje i plyn na zawartosc spalin. Przy okazji kompresji dobrze przygladnij sie swiecom i podejmij działania adekwatne do stanu zastanego (wymiana/czyszczenie). Sprawdź czy sa właściwe dla tego silnika.

E30 Owner - katownik gorąco walcowany - to widac, nie trzeba pamiętać ;) Swoja droga, rozumiem, ze taki miałeś, ale walczyles z masa prujac wnętrze a zrobiles szyny z kątownika który jest takiej grubości, ze jest cięższy w ilości uzytej na dwa fotele niz pewnie cala tylna kanapa. Obstawiam, ze weszli Ci tam z 1,5mb czyli okolo 10kg (katownik 40*40*5 jak dobrze widzę).
_Fifo_
Touge Drifter
 
Posty: 154
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 00:26
Lokalizacja: Kraków

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez jarek s13.5 » 2 lut 2016, o 22:56

czym to było spawane? Spawarką z Lidla?
Avatar użytkownika
jarek s13.5
Touge Drifter
 
Posty: 226
Dołączył(a): 3 wrz 2011, o 20:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez AndyFat » 3 lut 2016, o 09:00

Maszynka podciśnieniowa kosztuje około 100zl. .. no i sprężarkę trzeba mieć
Avatar użytkownika
AndyFat
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 23 cze 2013, o 20:02
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez e30 owner » 3 lut 2016, o 09:55

_Fifo_ napisał(a):E30 Owner - katownik gorąco walcowany - to widac, nie trzeba pamiętać ;) Swoja droga, rozumiem, ze taki miałeś, ale walczyles z masa prujac wnętrze a zrobiles szyny z kątownika który jest takiej grubości, ze jest cięższy w ilości uzytej na dwa fotele niz pewnie cala tylna kanapa. Obstawiam, ze weszli Ci tam z 1,5mb czyli okolo 10kg (katownik 40*40*5 jak dobrze widzę).


Dobrze widzisz :) I dobrze liczysz. Robiłem też z 3mm ale średnio to stabilne było, więc przeszedłem na 5mm. Akurat szyny plus dospawane kątowniki plus kubeł nadal są lżejsze od seryjnego fotela. Materiału poszło 40/40/5 1mb, i 20/20/3 (czy 25/25/3) pół mb. Na fotel pasażera poszło tylko 40/40/5 1mb.

Spawarka - migomat, i nie ona jest problemem tylko moje umiejętności w łączeniu dwóch różnych grubości blachy. Pierwsza spoina wyszła dużo lepiej, mogłem tak zostawić. Ale pociągnąłem drugi raz i wyszło jak widać estetycznie źle. Ale gwarantuje że to nie pęknie - jest obspawane z każdej strony "na grubo". Można oszlifować i pomalować i będzie też i pięknie. BTW. TIG jest już zamówiony Tylko muszę dużo pospawać różnych "ścinek ćwiczebnych". Ale to już mój prywatny sprzęt będzie więc w miesiąc opanuję estetyke spawania na akceptowalny poziom.

Trzeba było zobaczyć nakrętki w blaszkach (kupionych) do pasów, były przyłapane tylko po dwóch krawędziach nakrętki ... Ładnie bo ładnie to wyglądało, jeszcze w ocynku ale czy zdałoby egzamin?? Dwie spoinki 0,5cm??

Z drugiej strony szyn, gdzie jest dużo mniejsza różnica w grubości materiału, ładnie widać, że jest lepiej, nadal nie idealnie, ale lepiej. Trochę też nadlałem spoinę, ale wyszlifowałem troszkę, i jeszcze dla pewności zaspawałem kątownik do szyny zalewając dwie dziury po śrubach montażowych oryginalnego fotela. Też warto pokazać. Tam różnica w grubości materiału wynosiła 1mm może dwa. Ale przyspawać kątownik 5mm do blaszki 1mm jak na załączonym zdjęciu i żeby to było ładnie, to już trzeba mieć wprawę. Z resztą widać to także po blaszkach do pasów, gdzie nie cudowałem i obspawałem na raz.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez Żółty » 3 lut 2016, o 10:18

Obrazek
Avatar użytkownika
Żółty
Touge Drifter
 
Posty: 313
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 16:32
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez AndyFat » 3 lut 2016, o 10:23

Powiedzmy szczerze..spawanie takich elementów nie wymaga rzadnych magicznych umiejetnosci.. nie umieszspawac ni chu...i tyle.. takie pierd..zepod spodem łądnie itd.. stary przyjmij na klate ze cos zrobiłes źle.. brzydko.. metodą mocowania fotela tez bez sensu.. jesli czyny ialy sruby do ori fotela to nic nie trzeba bylo spawac..

Możesz opowiadać historie typu przetop jest dobry.. nie jest..kazdy spawcz ci powie ze nie jest..jakos to trzyma ... ale chujowo to też jakoś...
Zjebałeś popraw...
Avatar użytkownika
AndyFat
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 23 cze 2013, o 20:02
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez maveric0041 » 3 lut 2016, o 14:27

Ej da się te dyskusje gdzieś przenieść ?? Bo z działem projekty to nie ma nic wspólnego .

Ogarnoles już coś z hamulcami lub silnikiem ??
maveric0041
Król Ronda
 
Posty: 53
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 18:03
Lokalizacja: Grudziądz

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez e30 owner » 3 lut 2016, o 16:01

AndyFat napisał(a):Powiedzmy szczerze..spawanie takich elementów nie wymaga rzadnych magicznych umiejetnosci.. nie umieszspawac ni chu...i tyle.. takie pierd..zepod spodem łądnie itd.. stary przyjmij na klate ze cos zrobiłes źle.. brzydko.. metodą mocowania fotela tez bez sensu.. jesli czyny ialy sruby do ori fotela to nic nie trzeba bylo spawac..

Możesz opowiadać historie typu przetop jest dobry.. nie jest..kazdy spawcz ci powie ze nie jest..jakos to trzyma ... ale chujowo to też jakoś...
Zjebałeś popraw...


Weź fotel 10 - 15cm węższy niż ori szyny i zamocuj bez spawania, zwłaszcza że oryginalny fotel przykręcony jest dwoma śrubami. Plus przynitowane dwa suwadła od przodu. Nie mówię że się nie da, bo można WYSPAWAĆ coś przykręcanego, ale ni chu chu w tym wypadku jaki opisujesz. Rozumiem co masz na myśli, bo też nie chciałem tego spawać, bo skutek jest jaki jest, ale jak widzisz nie da się inaczej. Spawać trzeba, czy konstrukcję do przykręcenia czy konstrukcję dospawaną do ori szyn. To nie jest tak że weźmiesz dwa kątowniki/profile, nawiercisz 8 dziur przykręcisz do szyn, później do tego przykręcisz kubeł i voila - gotowe. Tak mogłem zrobić z drugiej strony gdzie fotel jest prawie takiej szerokości jak szyny.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez AndyFat » 3 lut 2016, o 16:10

Skoro tak proste sprawy sprawiają ci trudność nie tuninguj.. tuning to nie to samo co mechanika wymaga w ch.. kreatywność...
Avatar użytkownika
AndyFat
Touge Drifter
 
Posty: 241
Dołączył(a): 23 cze 2013, o 20:02
Lokalizacja: Goszczanówko

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez Moriarty » 3 lut 2016, o 16:16

Jestem umówiony na jutro na odpowietrzenie układu hamulcowego urządzeniem podciśnieniowym.
Pozostałe czynności z listy _Fifo_ za chwilę.
Niestety w tym warsztacie robią tylko rzeczy eksploatacyjne a przy silnikach nie dłubią więc pozostałych rzeczy mi nie sprawdzą.
Wstępnie jestem umówiony w jeszcze drugim warsztacie, ale dopiero po niedzieli, bo sobie zrobili ferie w tym tygodniu.
Moriarty
Amator
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8 kwi 2015, o 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez funo » 3 lut 2016, o 16:34

Praktycznie wcale nie udzielam sie na forach, ale obok takiego drutu przejsc obojetnie to grzech. Glupie tlumaczenia na temat materialow ze smietnika i jeszcze lepsze o spawach. Widac ze wszystko robione na szybko i z byle czego. Brak sprzetu i umiejetnosci widoczny nawet dla laika. Tona DRUTU i nie ma co sie oszukiwac. Za takie cos nawet nie powinienes brac pieniedzy. Jak spartole to naprawiam za free, ale stopnie trudnosci mojej i twojej roboty dzieli przepasc. Zacznij zwracac uwage na estetyke.
Avatar użytkownika
funo
Clutch Burner
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16 paź 2010, o 11:23
Lokalizacja: Gorzow wlkp.

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez funo » 3 lut 2016, o 16:39

Docenic taki drut raz to za malo. :-D
Avatar użytkownika
funo
Clutch Burner
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16 paź 2010, o 11:23
Lokalizacja: Gorzow wlkp.

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez e30 owner » 3 lut 2016, o 23:48

funo napisał(a):Praktycznie wcale nie udzielam sie na forach, ale obok takiego drutu przejsc obojetnie to grzech. Glupie tlumaczenia na temat materialow ze smietnika i jeszcze lepsze o spawach. Widac ze wszystko robione na szybko i z byle czego. Brak sprzetu i umiejetnosci widoczny nawet dla laika. Tona DRUTU i nie ma co sie oszukiwac. Za takie cos nawet nie powinienes brac pieniedzy. Jak spartole to naprawiam za free, ale stopnie trudnosci mojej i twojej roboty dzieli przepasc. Zacznij zwracac uwage na estetyke.


Heh, masz taki przerób że nie pozwalasz materiałowi pokryć się rdzą to nie musisz zabezpieczać materiałów. A że według Ciebie kupno materiału z dokumentami, odpowiedniej klasy to głupie tłumaczenie to nie mój problem. O spawach już rozmawialiśmy - też swego czasu głupio się tłumaczyliście, i wiele się nauczyliście na swoich błędach i swoich klientach, i nie ma co oszukiwać jesteście jednymi z najlepszych dziś dzięki temu :)

Nad estetyką już pracuję - zacząłem od zakupu swojej spawarki średniej klasy :) Niedługo przyjdzie, i w praktyce zacznę pracować nad estetyką połączeń spawanych.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez maveric0041 » 4 lut 2016, o 00:16

Kolego nie udzielający się na FORACH się nie udzielaj bo przypomnieć ci wahacze z s13 ??? co się gięły jak papier ?? czy też może piasty ?? hmmm ja tez opisuje swój projekt ale każdy mądry a znacie ustalenia miedzy zlecającym a wykonawcą ?? ja bym powiedział gosciu zjebałeś poprawiaj nie podoba mi się a nie zalił się jak chłopczyk w przedszkolu na forum !a po opisach typu "chcę z synem po jezdzić bo ma ferie " to chyba wiek troszkę wyższy. nie interesowałem się bo to Ownera sprawa, ale jak ustalali ma działać nie wyglądać to sorry zapytał ktoś ile to kosztowało ?? bo ja bym chu..... nie ruszył z wyra za taką kasę . Owner zaznaczał o problemach prywatnych i z czasem na wykonanie !

Nie chciałem się tu udzielać ale piszecie czytać się tego nie da masakra :/"mamo a on mi zabrał zabawkę" kurde ludzie jesteście facetami to można się dogadać jak ludzie a nie pierd... na forum publicznym .

dziękuje za uwagę idę po popcorn !!
P.S
aa da sie zrobić aby dało się lajkować komentarze ?? całkiem by GIMBAZA tu zagościła ;)
maveric0041
Król Ronda
 
Posty: 53
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 18:03
Lokalizacja: Grudziądz

Re: e36 M50B25 rebel40+

Postprzez e30 owner » 4 lut 2016, o 00:44

Maverick, nie ma co ciągnąc tematu.

Dałem ciała w kwestii silnika i estetyki spoin,i czasu wykonania, mój problem. Zanim opis Moriarty trafił do tematu, już odbyliśmy, nazwijmy to, "rozmowę", pewne deklaracje padły z mojej strony aby w tej sytuacji Moriarty wyszedł jak najmniej poszkodowany. Lecz jakoś mimo to gównoburza poszła. A wystarczyło tylko napisać, że samochód zmienia warsztat bo ogólnie nie wywiązałem się z umowy. Potwierdziłbym, przeprosił publicznie jeśli trzeba by było, Zamiast nic nie mówić przy odbiorze, i potwierdzając swoje oczekiwania dzień wcześniej, a później opisywać że wszystko jest jednak źle i nie dobrze.....
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Offtopic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości