[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez ghost_rider » 2 lut 2014, o 19:20

sajrus napisał(a):prosze opowiedz mi o tej fali o której pisałeś "gazow wydechowych" jakież to ona ma właściwości?? Piszesz nadal bzdury, chaotycznie używając różnych zwrotów.

Raz mechanika płynów, raz gazy.. zdecyduj się CZEGO MAM SIĘ NAUCZYĆ


masz, wszystko napisane, Twoje slowa. w moim elaboracie masz jak wol na koncu o tym ze fale to nie tylko te na wodzie, EDUKACJA KU**A! nawet tego nie przeczytales

zmojej strony koniec "dyskusji" z Toba.

szanowna moderacjo, nie wiem co we mnie wstapilo probujac rozmawiac z sajrus-em, przyznaje sie do winy i prosze o lagodny wymiar kary...
pragne rowniez zapostulowac o tygodniowy urlop od forum dla kolegi sajrus-a. sa ferie, niech pojezdzi na sankach (bo w to, ze otworzy jakas madra ksiazke nie uwierze).

z mojej strony koniec szopki.
Avatar użytkownika
ghost_rider
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 15:29
Lokalizacja: Jarocin / Poznań

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 2 lut 2014, o 19:22

Odpowiesz na pytanie? czy Twierdzisz, że istnieją fale gazów wydechowych? Tak/Nie ; dla ułatwienia. Uważasz, że powinienem opanować CAŁY dział mechaniki płynów i nie mogę wybrać sobie z niego tylko gazów albo cieczy?
Ostatnio edytowano 2 lut 2014, o 20:05 przez sajrus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez e30 owner » 3 lut 2014, o 00:15

Ghost rider ma rację Sajrus.

Podstawa jest taka, że wydech działa falowo, tak samo dolot - na tych samych zasadach. Te zasady są opisane w mechanice płynów. A to dlatego, że mechanika gazów jest oparta o identyczne prawa jak płyny. Tylko gęstość jest inna, dlatego na przykładzie płynów łatwiej jest opisać zjawiska, w naszym przypadku rozchodzenia się fal.

Cały cymes z zwiększeniem mocy jednak nie polega na opróżnieniu cylindra ze spalin. Tylko na zgraniu tak dolotu z wydechem (ruchu fal) żeby została zassana większa ilość mieszanki. A dojdzie do tego tylko wtedy, gdy fala podciśnienia z wydechu, "wejdzie" w dolot. A wejdzie wtedy, gdy trafi w moment współotwarcia zaworów. Opróżnienie cylindra ze spalin powiedzmy "do zera" w obrotach niskich i średnich, skutkuje zwiększeniem spalania i spadkiem mocy i momentu, bo musi być zapewniona odpowiednia tkzw "reszta spalin" aby doprężyć mieszankę w cylindrze - czyli sztucznie zmniejszyć pojemność cylindra, dynamizując proces spalania.

A co do x-pipe, stosowany jest również w silnikach innych niż w układzie V. I pełni funkcję "rozprężającą" gazy - coś jak pierwszy tłumik wspomagając działanie fali "ujemnej". Na działanie x pipe, ma też znaczenie odległość od zaworu wydechowego - bo definiuje w jakich obrotach nastąpi wzrost lub spadek mocy i momentu. To samo się tyczy pierwszego tłumika.

Kłania się pan Kordziński - układy wydechowe i dolotowe, tam jest dużo opisane choć nie wszystko. A wiedza z lat 80 jak i ta z wczoraj oparta jest i tak o prawa fizyki sprzed wieków :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 4 lut 2014, o 22:35

nie ma racji, nie ma czegoś takiego jak fala gazów wydechowych bo to jest fala uderzeniowa, mylisz pojęcia. Nazywasz gruszkę jabłkiem twierdząc że to jest owoc i tamto też.

Nie zaprzeczam waszym teorią o x-pipe, a dyskusja toczyła się o sformułowanie które jest błędne, niektórym jest to trudno zrozumieć.

U ciebie błędem jest użycie sformułowania "fala podciśnienia" która też nie istnieje ponieważ podciśnienie jest odrębnym zjawiskiem. Czepiam się słów, które są dość istotne jeśli próbuje się zachowac pewien poziom.

Prosze nie mieszaj zwrotów nomenklatury technicznej ze zwrotami potocznymi, bo ty i tylko ty wiesz o co wtedy chodzi bo masz tego interpretacje w głowie a reszta nie.
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez e30 owner » 4 lut 2014, o 22:49

Sajrus fala uderzeniewo to nic innego jak fala nadciśnienia o odpowiednich parametrach by tak ją nazwać. Więc Ghost rider miał rację. Poza tym spaliny wydostają się z wydechu z prędkością okołodźwiękową - i to nie we wszystkich prędkościach obrotowych silnika, więc zahaczają o definicję którą przytaczasz. I nie patrz na to że prędkość spalin podana jest około 510m/s co daje prawie dwa tysiące km/h czyli grubo ponad prędkość dźwięku. Bo ciśnienia w wydechu są inne niż poza układem, więc i granica prędkości dźwięku też ma inna wartość. <- to info podał pan Grabowski na swojej stronie.

Edit: fala podciśnienia jest - bo musi być. Cały układ musi pracować w równowadze. Poza tym jest układem pracującym w oparciu o pulsy ciśnienia - to nie sikawka ogrodowa. Że odkręcasz zawór i spaliny lecą jednostajnym strumieniem.

A jeśli miałbym pisać techniczne, czyli najlepiej przepisać te kilkaset stron, to już w ogóle nikt by nie skumał nic.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 4 lut 2014, o 22:51

czy potrafisz mi opisać równaniem fale nadciśnienia? tobie zapewne w pojęciu "fala" chodzi o to że coś przez tą rure przepływa czyż nie?? Jak już mówiłem ja toczyłem dyskusje o poprawne opisywanie zjawisk , czytajcie ze zrozumieniem. Nie fala gazów wydechowych tylko fala uderzeniowa, nie ma czegoś takiego jak fala podciśnienia ani nadciśnienia, jest podciśnienie i nadciśnienie.
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez e30 owner » 4 lut 2014, o 23:06

O matko ... sajrus, czuję się jakbyś robił z nas debili, co Tobie da równanie jeśli je podam. Przyłóż kartkę papieru do wylotu spalin i popatrz - to co pcha kartkę nadciśnienie, to co ją przytknie do wylotu to podciśnienie. Chcesz znać wartość, to policz sobie ile zmieni swoją objętość mieszanka po spaleniu, Dowiesz się jakie ciśnienie się wytworzy w komorze, a co za tym idzie w wydechu - i z każdym centymetrem będzie malało, a co za tym idzie jej prędkość też będzie malała. Chcesz znać długość fali ?? Pojemność wydechu/objętość spalin - później długość wydechu dzielisz przez wynik i masz orientacyjną wartość. Do określenia dokładnej wartości potrzeba przepływomierza lub ciśnieniomierza. A że wydech musi pracować w równowadze - jak każdy układ zresztą, to wartości podciśnienia są takie same.

Czyli wychodzi na to że w pogodzie wyż to wzrost czego ?? a niż to spadek też czego?? Zawsze myślałem że ciśnienia, ale widocznie nawet i w tym momencie telewizja mnie okłamywała.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 4 lut 2014, o 23:10

e30 owner napisał(a):O matko ... sajrus, czuję się jakbyś robił z nas debili, co Tobie da równanie jeśli je podam. Przyłóż kartkę papieru do wylotu spalin i popatrz - to co pcha kartkę nadciśnienie, to co ją przytknie do wylotu to podciśnienie. Chcesz znać wartość, to policz sobie ile zmieni swoją objętość mieszanka po spaleniu, Dowiesz się jakie ciśnienie się wytworzy w komorze, a co za tym idzie w wydechu - i z każdym centymetrem będzie malało, a co za tym idzie jej prędkość też będzie malała. Chcesz znać długość fali ?? Pojemność wydechu/objętość spalin - później długość wydechu dzielisz przez wynik i masz orientacyjną wartość. Do określenia dokładnej wartości potrzeba przepływomierza lub ciśnieniomierza. A że wydech musi pracować w równowadze - jak każdy układ zresztą, to wartości podciśnienia są takie same.

Czyli wychodzi na to że w pogodzie wyż to wzrost czego ?? a niż to spadek też czego?? Zawsze myślałem że ciśnienia, ale widocznie nawet i w tym momencie telewizja mnie okłamywała.


ŚWIĘTY NEWTONIE. Ja pisze o jednym ty o drugim, ja pisze żebyś używał odpowiednich zwrotów a ty mi wywalasz żebym sprawdzał poprzez doświadczenie jak zachowują się spaliny. Myślisz, że nie wiem czym jest podciśnienie i nadciśnienie? Nie wiesz nadal gdzie popełniasz błąd. Jak już pisałem wcześniej NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK FALA PODCIŚNIENIA a jest podciśnienie i ustosunkuj się do tego

Moderatorem jesteś ale w życiu byś błędów merytorycznych nie wyłapał. Ale czego by tu wymagać..
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez e30 owner » 4 lut 2014, o 23:13

To inaczej - sinusoidalny przebieg ciśnienia, z początkiem w punkcie 0 na osi, o częstotliwości 10Hz, i wartości od - 10 do +10Pa czym jest???
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez RC Drifter » 4 lut 2014, o 23:14

Brakuje wam słowa: strumień (przepływ gazów/strumień objętości lub masowy), którym należy zastąpić tą felerną falę i można kontynuować wykład z mechaniki płynów/gazów.
Avatar użytkownika
RC Drifter
Touge Drifter
 
Posty: 688
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 18:52
Lokalizacja: Wysokie Maz. // Podlaskie

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 4 lut 2014, o 23:16

e30 owner napisał(a):To inaczej - sinusoidalny przebieg ciśnienia, z początkiem w punkcie 0 na osi, o częstotliwości 10Hz, i wartości od - 10 do +10Pa czym jest???


odpowiedziałeś sobie sam na pytanie ale zapewne jeszcze nie wiesz gdzie.

RC Drifter napisał(a):Brakuje wam słowa: strumień (przepływ gazów/strumień objętości lub masowy), którym należy zastąpić tą felerną falę i można kontynuować wykład z mechaniki płynów/gazów.


próbuje im to uświadomić już od samego początku ale oni nadal gdzieś tu fale podciśnienia odkryli
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez e30 owner » 4 lut 2014, o 23:24

Tylko powiedz mi jedno Sajrus - co to zmienia?? Zamiast sformuowania podanego przez RC, użyć "przebieg" czy "fala o wartości + czy -". Falę większość zrozumie, a książki o mechanice płynów już nie koniecznie, i temat popłynie w stronę tłumaczenia coraz to prostszych wyrażeń.

Ja nadal nie widzę w sformuowaniu "fala" nic złego w tym temacie.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 4 lut 2014, o 23:26

e30 owner napisał(a):Tylko powiedz mi jedno Sajrus - co to zmienia?? Zamiast sformuowania podanego przez RC, użyć "przebieg" czy "fala o wartości + czy -". Falę większość zrozumie, a książki o mechanice płynów już nie koniecznie, i temat popłynie w stronę tłumaczenia coraz to prostszych wyrażeń.

Ja nadal nie widzę w sformuowaniu "fala" nic złego w tym temacie.


jeśli poruszacie dział fizyki to jednak fala ma swoje pewne właściwości i nagle łączysz potoczne wyrażenie które jest jasne dla ciebie ale dla innych może być to fala mechaniczna [w sensie "fala gazów wydechowych"] która nomen omen jako taka nie istnieje.
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez e30 owner » 4 lut 2014, o 23:33

Dlatego przy użyciu takich prostych nazw, i pewnym uogólnieniom ten temat ma jakiś sens. Bo gdyby się zagłębiać jak chcesz, to do przerobienia w jakikolwiek sposób wydech, trzeba by mieć w garaży od groma sprzętu pomiarowego z bardzo dobrym softem do logowania wykresów, i oczywiście obciążeniówkę. Wtedy to wszystko co piszesz miałoby wymierny sens.

A tak można się skupić na zjawiskach z dużą elastycznością, bazując jedynie na kilku czynnikach głównie mechanicznych jak czasy rozrządu i wymiary wydechu. Kumasz??
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: [Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez bakuś » 5 lut 2014, o 08:01

Ale żeś się Sajrus uczepił... :) bo napisałem w nawiasie 'fale' tłumacząc coś komuś... Równie dobrze mogłem napisać pulsy. Chodziło o zobrazowanie - proste - korzyści wynikających z montażu prawidłowo wykonanego x-pipe. A jak Ty byś wyjaśnił osobie nie znającej tematu działanie w/w elementu i to, że spaliny nie płyną sobie jednolitym strumieniem w układzie tylko... no właśnie - tylko co? :) Zacząłeś tą przepychankę to ją zakończ.
Avatar użytkownika
bakuś
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Offtopic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości