[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez kudlaty24v » 30 sty 2014, o 21:38

bakuś napisał(a):jeden i drugi x-pipe są źle zrobione
tzn, ten stary to nawet nie ma co komentowac .... :grin:
ale ten poprawiony tez jest nieodpowiednio wykonany :glare:

bakuś napisał(a):'otwór' między rurami powinien być odpowiednich wymiarów, dostosowanych do średnicy. a na zdjęciu wygląda jakby z dwóch rur było zejście do jednej i z powrotem dwie.

bakuś napisał(a):ale ty zrobiłeś z dwóch rur jedną przez ten x-pipe, rozumiesz? :)
najprościej tłumacząc - kolanka powinny stykać się dupkami i otwór je łączący nie powinien być większej średnicy niż każda z rur (a nie obie razem :grin: )

A ja sie spytam dlaczego tak ma byc? czy ktos moze przytoczyc jakies argumenty? pytam z ciekawosci, bo zastanawia mnie skad takie zalozenie (zdjecia, internet, lektura). Nic narazie nie neguje a moze cos ciekawego wyniknie (wtedy sie wydzieli)
A co do e34 to rewelacja, fajne podejscie do sprawy :)
kudlaty24v
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 10:22

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez ghost_rider » 30 sty 2014, o 23:39

ztcw to po to aby w wydechu zaszlo wyrownanie cisnien. podobno pomaga to w przepływie gazów przez wydech

a pow. zachodzenia kolan na siebie > powierzchnia poprzecznego przekroju rury - aby nie tworzyc "waskiego gardla" w wydechu
Avatar użytkownika
ghost_rider
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 15:29
Lokalizacja: Jarocin / Poznań

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez bakuÅ› » 31 sty 2014, o 08:17

Tak, pomaga. Dokładniej: przyśpiesza spaliny, bo oddziałują one na siebie jak pompka - przepychając się nawzajem (fale) między komorami. To tak w wielkim skrócie. ;)
Avatar użytkownika
bakuÅ›
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez kudlaty24v » 1 lut 2014, o 23:53

Nie pytalem jak dziala x-pipe tylko bardziej jak wywnioskowales ze pole powieszchni przekroju na laczeniu jest za male (bardziej sie tyczy starej wersji ) i dlaczego otwor laczacy powinien byc mniejszej srednicy niz srednica pojedyczej rury ? zamiast x-pipe mozna zastosowac tlumik z dwoma wejsciami/wyjsciami i spelni taka sama role.
kudlaty24v
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 10:22

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez bakuÅ› » 2 lut 2014, o 09:04

Jak, jak? Ze zdjęć, na których wyraźnie widać, że kolanka nachodzą na siebie zbyt głęboko.
Nie, tłumik nie spełni tej samej roli. Można to ewentualnie rozwiązać za pomocą H-pipe, czyli połączenia dwóch kanałów poprzeczną rurą, również nie większej średnicy niż główne.
Avatar użytkownika
bakuÅ›
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 2 lut 2014, o 16:37

bakuś napisał(a):Tak, pomaga. Dokładniej: przyśpiesza spaliny, bo oddziałują one na siebie jak pompka - przepychając się nawzajem (fale) między komorami. To tak w wielkim skrócie. ;)


fale.. ?? prosze rozmiń co masz na myśli.. jakie fale, jakie zjawisko, może twoje obserwacje?
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez ghost_rider » 2 lut 2014, o 16:51

fala gazow wydechowych z jednego cylindraw jednym rzedzie przemieszczajac sie rura tworzy za soba podcisnienie. to podcisnienie przechodzac przez x-pipe, zasysa gazy z drugiego rzedu cylindrow (efekt pompowania, wlasciwie zasysania), pomagajac w opruznianiu cylindrow ze spalin i przepłukujac je swiezym powietrzem podczas wspolotwarcia zaworow.

lepsze oproznianie cylindra + wiecej powietrza w cylindrze = wiecej mocy
Avatar użytkownika
ghost_rider
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 15:29
Lokalizacja: Jarocin / Poznań

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 2 lut 2014, o 17:11

ghost_rider napisał(a):fala gazow wydechowych z jednego cylindraw jednym rzedzie przemieszczajac sie rura tworzy za soba podcisnienie. to podcisnienie przechodzac przez x-pipe, zasysa gazy z drugiego rzedu cylindrow (efekt pompowania, wlasciwie zasysania), pomagajac w opruznianiu cylindrow ze spalin i przepłukujac je swiezym powietrzem podczas wspolotwarcia zaworow.

lepsze oproznianie cylindra + wiecej powietrza w cylindrze = wiecej mocy


fale gazów wydechowych? jest coś takiego? Co to za pseudo słownictwo? jedyne fale jakie tam występują to fale uderzeniowe powstałe w skutek wybuchu w cylindrach.
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez bakuÅ› » 2 lut 2014, o 17:53

sajrus napisał(a): Co to za pseudo słownictwo? jedyne fale jakie tam występują to fale uderzeniowe powstałe w skutek wybuchu w cylindrach.



Jesteś pewien? Bo coś mi się wydaje, że się wymądrzasz, a nie masz pojęcia w temacie.


Poza tym temat dotyczy projektu jankesa. Koniec offtop...
Ostatnio edytowano 2 lut 2014, o 17:57 przez bakuÅ›, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bakuÅ›
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 2 lut 2014, o 17:55

bakuś napisał(a):
sajrus napisał(a): Co to za pseudo słownictwo? jedyne fale jakie tam występują to fale uderzeniowe powstałe w skutek wybuchu w cylindrach.



Jesteś pewien? Bo coś mi się wydaje, że się wymądrzasz, a nie masz pojęcia w temacie.


jestem pewien na 100%
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez ghost_rider » 2 lut 2014, o 18:04

przydaloby Ci sie sajrus odrobine fizyki, mechanika plynow... tak w wydechu zachodza zjawiska falowe, gazy poruszaja sie falami, zwlaszcza gdy sa wypychane przez poruszajace sie obiekty. zanim posadzisz kogos o pisanie bzdur, doedukuj siebie.

i pomysl, bo to nie boli, a niestety w obecnym swiecie, coraz wiecej jest ciemnogrodu i teoretykow, wychowanych na polibudzie, gdzie swiat sie zatrzymal w latach 80tych (nie wszedzie oczywiscie), a coraz mniej ludzi z prawdziwaa wiedza...

peace
Avatar użytkownika
ghost_rider
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 15:29
Lokalizacja: Jarocin / Poznań

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez bakuÅ› » 2 lut 2014, o 18:05

To ja w takim razie na zakończenie tej dyskusji zachęcam do lektury literatury fachowej. :thumbsup: no offence ;)
Avatar użytkownika
bakuÅ›
Touge Drifter
 
Posty: 112
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 21:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 2 lut 2014, o 18:09

ghost_rider napisał(a):przydaloby Ci sie sajrus odrobine fizyki, mechanika plynow... tak w wydechu zachodza zjawiska falowe, gazy poruszaja sie falami, zwlaszcza gdy sa wypychane przez poruszajace sie obiekty. zanim posadzisz kogos o pisanie bzdur, doedukuj siebie.

i pomysl, bo to nie boli, a niestety w obecnym swiecie, coraz wiecej jest ciemnogrodu i teoretykow, wychowanych na polibudzie, gdzie swiat sie zatrzymal w latach 80tych (nie wszedzie oczywiscie), a coraz mniej ludzi z prawdziwaa wiedza...

peace



prosze opowiedz mi o tej fali o której pisałeś "gazow wydechowych" jakież to ona ma właściwości?? Piszesz nadal bzdury, chaotycznie używając różnych zwrotów.

Raz mechanika płynów, raz gazy.. zdecyduj się CZEGO MAM SIĘ NAUCZYĆ

http://sjp.pl/doedukowa%E6 .

ghost_rider napisał(a):podobno pomaga to w przepływie gazów przez wydech


ahh ci teoretycy... http://www.synonimy.proffnet.com/podobno.html czy aby to nie są sformułowania godne teoretyka?
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez ghost_rider » 2 lut 2014, o 18:46

ok.... zacznijmy od tego, ze w przyrodzie wiekszosc rzeczy darzy do stanu rownowagi ( rownego ciscienia, poziomu... ) dlatego np. mozna przyjac ze poziom morza=0 (pomijajac przyplywy i odplywy), a cisnienie atmosferyczne to 1bar(1013hPa). oczywiscie cis. atmosferyczne nie jest wszedzie rowne, dlatego wieje wiatr.

teraz jesli tak jest jak napisalem (uwierz mi - jest) nasze gazy wydechowe (spaliny-jak ktos nie lapie) sa wypychane z cylindra przez zawor/y. zawor ma srednice duzo mniejsza od cylindra, wiec tlok wypychajac je z cylindra zwieksza ich (spalin) cisnienie. mozna to porownac do strzykawki zatkanej palcem (sprobuj- poczujesz, moze zrozumiesz).

Spaliny, poruszajace sie rura wydechowa sa falÄ… (przyloz reke do wydechu jakiegos 1-2cylindrowca to poczujesz pulsy/tetnienia). jest tak, dlatego ze z cylindra zostala wyrzucona ich konkretna ilosc. sa one pod cisnieniem= 1bar+x, czyli wyzszym niz atmosferyczne, dlatego gazy darza do wyrownania cisnien z atmosfera naszej planety.

dalej... ta nasza "porcja gazow" z jednego cylindra porusza sie w kierunku konca wydechu. tworzy ona cisnienie przed soba i podcisnienie za sobÄ…. to zjawisko mozna zaobserwowas w lufie pistoletu - naboj porusza sie szybko, tworzy cisnienie przed soba, i podcisnienie za soba.

wracajac do wydechu... jak mowilem spaliny przepływają przez x-pipe, a za nimi idzie podcisnienie ktore zasysa gazy z drugiej czesci wydechu, pomaga w oproznianiu cylindrow ze spalin (tych co sa w fazie wydechu), co zwieksza moc.

na koniec pamietaj ze x-pipe montuje sie w falkach, gdzie wydech ma dwie czesci - prawa i lewa.druga sprawa, poczytaj sobie o falach, bo one wcalenie wygladaja tak jak te na wodzie....

wybacz jesli nadal pisze chaotycznie, ale nie mam wyksztacenia pedagogicznego, by ladnie i kwieciscie Ci to wytlumaczyc. ale jak ktos juz cos stara sie wytlumaczyc w prosty sposob (choc nie musi) to nie mow, ze pisze bzdury, bo wychodzisz na idiote... i jakbys sie chcial dalej czepiac - to jest taki uproszczony, ogolny i lopatologiczny (choc chaotyczny) opis dzialania wydechu, faktycznie jest to bardziej zlozone, bo w takim miejscu jak silnik spalinowy naprawde wiele sie dzieje w tym samym czasie.

ps. moderatora prosze o usuniecie/przeniesienie mojego offtopa z tego tematu, gdy juz kolega sajrus sie doedukuje
ps2. mechanika plynow dotyczy ROWNIEZ GAZOW Einsteinie.
Avatar użytkownika
ghost_rider
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 15:29
Lokalizacja: Jarocin / Poznań

[Wydzielone] z E34 550i made by JANKES M

Postprzez sajrus » 2 lut 2014, o 18:59

o czym ty piszesz? :scratch: Ja ci zadałem proste pytanie z fal mechanicznych a ty mi tu jakiś wywód robisz? Czemu unikasz odpowiedzi na moje pytania? Wydaje mi się że niezbyt potrafisz czytać ze zrozumieniem. Pytam się skąd wziąłeś fale gazów wydechowych? Pytam się prosto.. Istnieje taki rodzaj fali??? Nie porównuj mnie do idiotów, ja z szacunku nigdzie cie nie obraziłem, oczekuje tego samego.

ghost_rider napisał(a):ps. moderatora prosze o usuniecie/przeniesienie mojego offtopa z tego tematu, gdy juz kolega sajrus sie doedukuje
ps2. mechanika plynow dotyczy ROWNIEZ GAZOW Einsteinie.


czy ja gdzieś napisałem, że do działu mechaniki płynów nie zaliczają się gazy?

jeszcze raz zachęcam do użycia słownika: http://sjp.pl/doedukowa%E6
Avatar użytkownika
sajrus
Touge Drifter
 
Posty: 545
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 23:24
Lokalizacja: łódź

Następna strona

Powrót do Offtopic

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości