Inny magiel do Nissana

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez TCS » 22 paź 2008, o 10:08

gumis napisał(a):przypomnialo mi sie cos:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PRC-2-1- ... 06.c0.m245

ale nie jest to to o czym pisalismy...

O czymś takim myślałem :)
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez mart » 22 paź 2008, o 10:14

mate96 napisał(a):1. skrocic ramie zwrotnicy
2. chyba przesunac puntk mocowania drazka kierowniczego w strone srodka samochodu

Najlepiej byloby zbudowac sobie model i na nim sprawdzac efekty.

P.S. jeden z zawodnikow w czolowce ma chyba podobnie zmodyfikowane zwrotnice co rzuca sie w oczy na niektorych winklach, ale na parkingu jest niewidoczne poniewaz zawsze staje z wyprostowanymi kolami ;)



Link ze zdjeciem ktory wkleilem -to jest wlasnie zwrotnica z krotszym ramieniem
mart
Touge Drifter
 
Posty: 117
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 15:56
Lokalizacja: livingston

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez Tommy » 22 paź 2008, o 11:22

a tak wyglada wersja budzetowa by jap:
Obrazek
w ktoryms optionie o tym gadaja, ale ja tylko "ogladam obrazki" ;)

szukajac jeszcze informacji o mancie do driftu trafilem na to, jak zrobic negatyw + zwiekszyc zakres obrotu zwrotnicy (problem jest taki ze felga obciera o wachacze... gosc je poprostu wydluzyl):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy
DRIFTER
 
Posty: 206
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 21:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez Bartdrift » 22 paź 2008, o 11:31

Panowie, ale wy znowu zchodzicie z tematu.
Nie pytam o to "jak powieszkyc skret", bo to wiem.
Pytam jak zrobic zeby maglownica byla "dluzsza" tzn. wysuwala sie dalej bez szkody dla niej samej . Sprawa druga to jak zrobic zeby nie trzeba bylo tyle krecic kiera czyli mniejszy skok.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez TCS » 22 paź 2008, o 11:45

Bartdrift napisał(a):....jak zrobic zeby nie trzeba bylo tyle krecic kiera....

No to może ten wynalazek o którym pisałem a gumis podał link.

gumis napisał(a):przypomnialo mi sie cos:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PRC-2-1- ... 06.c0.m245

ale nie jest to to o czym pisalismy...
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez Bartdrift » 22 paź 2008, o 12:03

Kurde, a co to robi?? :D
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez Mariusz vel Tata ;) » 22 paź 2008, o 12:10

jak sie zapewne domyslasz, zakladasz pomiedzy kierownica a przekladnia
przyspiesza skret kol w stosunku do obrotow kierownica
Mariusz vel Tata ;)
moderator
 
Posty: 1548
Dołączył(a): 11 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Belgia

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez woytek13 » 22 paź 2008, o 12:12

2:1 ratio


Znaczy, ze liczba max obrotow redukuje sie 2 krotnie? Dobrze mysle?
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez Bartdrift » 22 paź 2008, o 12:16

No jakos tak nie przekonuje mnie to ustrojstwo. Wyglada to tak ,jakby tylko komplikowalo cala sprawe i bylo kolejnym elementem do psucia sie. Do tego juz czuje ze spowolni obracanie kiery, a dla mnie jest tez wazne zeby krcila sie szybko i lekko.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez booncol » 22 paź 2008, o 12:21

http://www.stockcarracing.com/techartic ... index.html

a co do spowolnienia krecenia kiera, to moze razem ze steering quickenerem zainstalowac jakas wydajniejsza wspome?
Avatar użytkownika
booncol
DRIFTER
 
Posty: 368
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 17:54
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez TCS » 22 paź 2008, o 12:34

woytek13 napisał(a):
2:1 ratio


Znaczy, ze liczba max obrotow redukuje sie 2 krotnie? Dobrze mysle?

Dobrze myślisz :)
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez TCS » 22 paź 2008, o 12:40

booncol napisał(a):http://www.stockcarracing.com/techarticles/scrp_0502_quick_steer/index.html

a co do spowolnienia krecenia kiera, to moze razem ze steering quickenerem zainstalowac jakas wydajniejsza wspome?

Moim zdaniem to w tych przekładniach 2:1 nie ma się za bardzo co zepsuć. Konstrukcja prosta jak budowa cepa. :)

Co do wydajniejszego wspomagania to myślę że ma to sens bo jeśli teraz np. 2 obroty kierownicą jesteś w stanie wykonać np. w 2 sekundy to po zastosowaniu przekładni będziesz kręcił w 1 sekundę.
Nie wiadomo co na to wspomaganie bo jednak efekt bedzie taki jakbyś 2x szybciek kręcił kierownicą.
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez booncol » 22 paź 2008, o 12:46

jedynie czego jestem ciekaw to czy po zastosowaniu tego ustrojstwa, kiera bedzie sama odkrecac w wystarczajacym tempie.
Avatar użytkownika
booncol
DRIFTER
 
Posty: 368
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 17:54
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez TCS » 22 paź 2008, o 12:52

booncol napisał(a):jedynie czego jestem ciekaw to czy po zastosowaniu tego ustrojstwa, kiera bedzie sama odkrecac w wystarczajacym tempie.

Wydaje mi się że TAK bo przekładnia nie stawia oporu.

A ta konstrukcja jest tak prosta, że nie ma się co zepsuć i jakby się uprzeć to można by to samodzielnie zrobić. :)
Obrazek

Tu też nie widzę nic skomplikowanego czy awaryjnego.
Obrazek
TCS
DRIFTCLUB.pl
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 16:35
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Inny magiel do Nissana

Postprzez gumis » 22 paź 2008, o 13:06

TCS napisał(a):
booncol napisał(a):jedynie czego jestem ciekaw to czy po zastosowaniu tego ustrojstwa, kiera bedzie sama odkrecac w wystarczajacym tempie.

Wydaje mi się że TAK bo przekładnia nie stawia oporu.



kolego juz takich teorii to ty nie wyprowadzaj... zawsze jest opor w przekaldni, mniejszy lub wiekszy ale jest... tu raczej nie bedzie mial wplywu...

kierownica powinna odkrecac sie dwa razy wolniej (od oporu do oporu) ale kola beda sie skrecaly tak samo szybko jak wczesniej...
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości