zawieszenie E30 R4

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

zawieszenie E30 R4

Postprzez pankracy » 28 sie 2008, o 14:10

Hey,

jestem w trakcie robienia zawieszenia w dość wyprutym BMW E30 2d, silnik 4cylindry i raczej już tak pozostanie (w przyszłości m42, chyba że jakaś okazja lub zmiana wizji ;) ) W tej chwili Bmw stoi jak X3 - cros-country (podejżewam, że przez redukcje masy) plan na zawias jest taki:

stablizatory, przód tył, przedni 21mm z cabrio, tylny 14,5 z 325i
sprężyna -60/60,
Bilstein gruba laga
- i to jego dotyczy pytanie, czy na takim obniżeniu amortyzator B6 będzie dobrze pracował? Czy konieczna jest jego regenracja/skrócenie/utwardzenie? Koszt wiadomo jaki jest (około 600pln komplet) niby nie duży, no i nie bede musiał za jakiś czas tego poprawiać, ale w tej chwili jest to dla mnie dość spory wydatek.
oraz zmiana mcphersonów na tych do amorów na grubą lage.

Co myślicie o tym zawiasie? Czy taki set-up będzie dobry?
Ostatnio edytowano 28 sie 2008, o 14:53 przez pankracy, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez Javie » 28 sie 2008, o 21:31

B6 jest do seryjnej sprężyny, -60 mm go zabije. Nawet B8 jest do max -35 mm.
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez Bambus » 28 sie 2008, o 22:57

Skrócenie i utwardzenie amortyzatorów i tak będzie najtańszą opcją.
Ale będziesz zadowolony, na początek napewno wystarczy
Avatar użytkownika
Bambus
Touge Drifter
 
Posty: 386
Dołączył(a): 18 lut 2008, o 17:12
Lokalizacja: Kutno

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez pankracy » 29 sie 2008, o 07:19

czyli chyba jednak regeneracja... w zerkopolu skróca mi B6 do sprężyny aż -60?
na początek? myślałem, że jak solidnie zrobie zawias (bil, stabilizatory, etc.) starczy mi na dłużej niż początek ;)

a co myślicie o alledrogo'wych gwintach ? zestaw do e30 ~~1200pln Mniej niż wyjdzie mnie obecny zawias, cena można powiedzieć minimalna, czy jakość także?
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez sputnik » 29 sie 2008, o 07:50

Zadzwoń do zerkopolu to Ci wszystko powiedzą. Skrócą pod -60mm

Czemu niski beton ma nie starczyć na później Bambus?
Avatar użytkownika
sputnik
Touge Drifter
 
Posty: 438
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez Bambus » 29 sie 2008, o 11:18

Czemu niski beton ma nie starczyć na później Bambus?


:D Bo w miarę jedzenia apetyt rośnie...
Na początek czyli do nauki jest ok, sam od dłuższego czasu mam u siebie beton zrobiony w ten sposób no ale robiąc postepy należałoby poprawiać też własne auto no i myśle że za jakiś czas wrzucę na pokład jakiś dobry gwint.
Wiadomo, ze najważniejszy jest aspekt finansowy i skrócenie i utwardzenia amorów pod sprężyny jest dobrą opcją za nieduża kase.
Avatar użytkownika
Bambus
Touge Drifter
 
Posty: 386
Dołączył(a): 18 lut 2008, o 17:12
Lokalizacja: Kutno

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez pankracy » 29 sie 2008, o 11:34

myśle, że nie urośnie aż tak bardzo i 1456 kombinacji ustawień zawiesznia, 1234 wysokosci, 2345 regulacji wyprzedzenia zwrtonicy nie będzie mi potrzebne :)

moja etrzydziecha raczej w D1 startować nie będzie...
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez Javie » 29 sie 2008, o 18:44

pankracy napisał(a):myśle, że nie urośnie aż tak bardzo i 1456 kombinacji ustawień zawiesznia, 1234 wysokosci, 2345 regulacji wyprzedzenia zwrtonicy nie będzie mi potrzebne :)

moja etrzydziecha raczej w D1 startować nie będzie...

A nawet jakby startowała to połowy ustawień nie wykorzystałbyś.
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez pankracy » 1 wrz 2008, o 08:02

czyli plan jest prosty - robie raz a dobrze - bill jedzie do regenracji/skrócenia/ustawienia...
zostaje kwestia poliuretanu, czy opłaca się to montować ? wydatek znowu nie mały 600pln, na początku byłem dość sceptyczny do tego, ale teraz się zastanawiam, co radzicie?
pankracy
Touge Drifter
 
Posty: 298
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez Javie » 1 wrz 2008, o 17:01

Powerflex to jakieś 1k pln, nie wybija sie to jak zwykła guma a i czucia daje więcej.

Edit : źle przeczytałem, 600 pln ;)
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: zawieszenie E30 R4

Postprzez sputnik » 1 wrz 2008, o 17:45

CHodzi o Olkuszową wersje za 6 stówek :D
Avatar użytkownika
sputnik
Touge Drifter
 
Posty: 438
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 15:53
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości