Strona 3 z 7

FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 3 mar 2011, o 15:23
przez ponczak
Witam!
Mamy już temat zbiorczy o modyfikacjach E30 do driftu, chciałbym zauważyć, że sierra jest tańsza od E30 i robi się również popularna jako samochód dla początkujących :grin:
Proponuję pisać w temacie o swoich sierrach i patentach na lepsze czucie na kierownicy, na lepsze odbijanie kiery, na zwiększanie mocy i inne przeróbki, każda informacja będzie cenna, z uwagi na fakt, że na sierrafan tak naprawdę nie ma dużo o driftowozach typowych, a z uwagi na tematykę forum - tutaj jest na to miejsce.

Zacznę.
Moja sierra w sedanie mk II z silnikiem 2.0 DOHC EFI przeszła następujące mody:
- spaw dyfra
- wentylatory na chłodnicy na przycisk (przy upalaniu włączam)
- kubeł
- nieco kiepsko zrobiony ręczny z wciśniętą zapadką, ale daje rade

Chyba sprzedam ją w całości i kupię budę 3d, o ile jakaś zdrowa się trafi, wtedy będzie można zacząć poważniejsze mody, w planach mam 2.9 V6 BOA ze scorpio cosworth (mk I po fl, nie wieloryb) oraz zawias, hamulce i inne.

Jakie macie patenty na lepsze czucie kół? Bo w mojej mam wspomaganie i niestety niezbyt daje to radę, do jazdy codziennej spoko, ale do upalania średnio - nie czuć co dzieje się z kołami, zero informacji. Tak samo jak czasem kierownica stawia opór i przeszkadza w zakładaniu kontry chcąc pozostać z kołami na wprost. Podejrzewam, że obniżenie zawiasu i / lub założenie niskoprofilowych opon z przodu rozwiąże nieco problem. A może w ogóle założyć magiel bez wspomagania? Ktoś próbował latać sierrą bez wspomy? W wersji ze wspomą kiera ma 900* obrotu, co jest niewątpliwie dużym atutem, jednak bez wspomy jest już dużo więcej kręcenia.
Inna sprawa : czytałem, że ( w mk II) sedan waży o około 150kg więcej od 3d, czy to prawda?
Zastanawia mnie też, czy seryjny wał napędowy z 1.6 i dyfer wytrzyma moc silnika BOA (200km, 275nm) ? Potrzebuję właśnie krótki dyfer jaki był w 1.6 lub w dieselach (tam był krótszy jeszcze).
Uzyskanie cambera z przodu: wachacze od scorpio?
Jakie dobrać sprężyny? Czytałem, że p&p pasują z golfa 3 na przód. Co z tyłem?


Z góry dzięki za odpowiedzi w tym temacie, mam nadzieję, że wzajemnie użytkownicy sierr sobie tutaj pomogą. :grin: Pozdrawiam!

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 3 mar 2011, o 18:50
przez martinwwl
Ja mam taki mod.
Sprężyny z golfa 3 z przodu.
Z tyłu sprężyny od sierry kombi cięte o jakieś 1,5 zwoja.
Wahacze i stabilizator scorpio mk1 .Ale szału nie ma.
Wały napędowe różnią się raczej typem skrzyni biegów ( N9 lub Mt 75 ) a nie wytrzymałością.
Co do dyfra z diesla to będzie raczej najdłuższy .
Mój sedan z vałką waży około 1150 kg.

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 3 mar 2011, o 22:09
przez biegusV6
ja mam przód:kpl. sanie ze scorpio Mk1 amorki utwardzone, springi zakspeeda, reczny mojej konstrukcji pompa z hondy CBR :grin: tył utwardzony, seryjne ciete springi z gumami pomiedzy zwojami, na poczatek spoko ;) motorownia V6 12V jestem zadowolony robi robote :thumbsup: pozdrawiam :uklon:

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 4 mar 2011, o 13:48
przez Artiv 325
Ja próbowałem latać e30 iesem bez wspomy i uważam że "to se ne da " może z racji niebyt wielkich prędkości ale jednak.
Teraz mam kolejną e30stkę bez wspomy i uważam że wspoma musi być bynajmniej jeśli chodzi o jakieś drift początki.
Nie wiem jak w Sierrach przekłada się brak wspomy na ilość obrotów kierownicą ale w przypadku e30 musiałem się w czasie przenosić żeby nadążyć z kręceniem.

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 5 mar 2011, o 01:33
przez Roman
Artiv 325 napisał(a):Ja próbowałem latać e30 iesem bez wspomy i uważam że "to se ne da " może z racji niebyt wielkich prędkości ale jednak.
Teraz mam kolejną e30stkę bez wspomy i uważam że wspoma musi być bynajmniej jeśli chodzi o jakieś drift początki.
Nie wiem jak w Sierrach przekłada się brak wspomy na ilość obrotów kierownicą ale w przypadku e30 musiałem się w czasie przenosić żeby nadążyć z kręceniem.


Heh , polataj troche wiecej tymi e30stkami zanim zaczniesz pisac tego typu glupoty bo jeszcze kogos w blad wprowadzisz. To tak na margienesie a pierwszy plan to pisz na temat a nie o braku wspomy w e30 w temacie o sierrach.

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 5 mar 2011, o 07:48
przez Żołnierz
Roman napisał(a):
Artiv 325 napisał(a):Ja próbowałem latać e30 iesem bez wspomy i uważam że "to se ne da " może z racji niebyt wielkich prędkości ale jednak.
Teraz mam kolejną e30stkę bez wspomy i uważam że wspoma musi być bynajmniej jeśli chodzi o jakieś drift początki.
Nie wiem jak w Sierrach przekłada się brak wspomy na ilość obrotów kierownicą ale w przypadku e30 musiałem się w czasie przenosić żeby nadążyć z kręceniem.


Heh , polataj troche wiecej tymi e30stkami zanim zaczniesz pisac tego typu glupoty bo jeszcze kogos w blad wprowadzisz. To tak na margienesie a pierwszy plan to pisz na temat a nie o braku wspomy w e30 w temacie o sierrach.

Roman dobrze prawi. Zobacz jak Siwy zapier*** a wspomy nie ma! Poza tym wrzucenie wspomagania to nie są jakieś duże koszta.

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 6 mar 2011, o 13:54
przez Blacky
ja znalazłem coś takiego, dotyczy modyfikacji DOHC'a:
http://www.przeklej.pl/plik/dohctuning-pdf-0028174nm03p

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 7 mar 2011, o 19:25
przez mADEY
Co do zawiasu mam u siebie bardzo miłą kombinację- amory koni z regulacją, przód springi od gofra 3 diesela -60, tył wzmocnione springi od scorpio docięte. Jest nisko i jest relatywnie twardo, niestety tył trochę miękkawy. Co do skrętu to budżetowo zabierasz zwrotnice do tokarza i przewiercasz mocowania końcówki drążka jak najbliżej amora, kombinuję też z innym patentem, ale póki co mam projekt tylko w głowie. W zielonej miałem zwykłem amory gazowe z przodu, z tyłu olejowe, do tego springi Jamexa -40mm i był ponton.

W obecnej i poprzedniej miałem wspome i jakoś dałem radę czuć co się dzieje z kolami, co nie zmienia faktu, że większy kwsz by się przydał.

Co do mocy- miałem przy 2.3t 150coś km i dopóki działało było szybko i fajnie, mi się podobało :)

Wahacze od Scorpio mam teraz wrzucone i różnica w negatywie niby jakaś jest, ale jak na moje gra nie warta świeczki.

W poprzedniej miałem serie 98km w 2.0ohc, wydłubane ze środka wszystko, dwa kubły, zawias jamex, pospawany dyfer, ludzką kiere i było jeżdżone, cud miód malina :) Co do kół to lanserskie 15" 195/50/15 nadawały się do lansu, a nie driftu, standardowo celowałem w zestaw 185/55/14. Wyglądało jak deskorolka, ale jeździło fajnie, na tyle często lądowały również 13" :P

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 8 mar 2011, o 23:19
przez BrN
i jak lepeij sie jezdzi na springach jamexa czy od golfra?

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 9 mar 2011, o 14:49
przez mADEY
Na tych od gofra jest duuuuuuuużo niżej, niestety nie miałem okazji porównać na tych samych amorach.

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 9 mar 2011, o 15:02
przez Janosik
A na tył nadają się od golfa?

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 9 mar 2011, o 15:42
przez mADEY
Nie

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 9 mar 2011, o 16:12
przez Janosik
Jeszcze jedno pytanie z serii "Nie chce mi się odpowiadać, ale odpowiem", więc mam okazję kupić zawias MTS Technik, czy jest do dobry zawias na sam początek? :scratch:

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 10 mar 2011, o 15:55
przez BrN
bo slyszalem ze te jamexowskie na serio nie klada sierren na 4 cm nizej ale nasuwa sie pytanie ze oprocz nizej czy lepiej sie jezdzilo sierra na setupie sping golf 3?

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

PostNapisane: 10 mar 2011, o 22:15
przez Tcharec
Janosik napisał(a):Jeszcze jedno pytanie z serii "Nie chce mi się odpowiadać, ale odpowiem", więc mam okazję kupić zawias MTS Technik, czy jest do dobry zawias na sam początek? :scratch:
Powiem Ci, że widziałem dawno temu na Allegro zestawy tego zawiasu do Sierry, ale nie znam ani nie słyszałem, by ktoś Sierrę na tym testował. Za ile możesz mieć te zawieszenie i czy to nówka z gwarancją?

BrN napisał(a):bo slyszalem ze te jamexowskie na serio nie klada sierren na 4 cm nizej ale nasuwa sie pytanie ze oprocz nizej czy lepiej sie jezdzilo sierra na setupie sping golf 3?

Kładą, kładą.
Tu moja poprzednia zabawka na amorku Kayaba i sprężynie Jamexa:

Obrazek

Odnośnie sprężyn z Golfa - jest ich tyle rodzajów, że wrażenia z jazdy mogą być niekoniecznie porównywalne.
Wadą Jamexa jest to, że są do wszystkiego (diesla, V-ki, rzędówki). A coś co jest do wszystkiego - jest do niczego. Różnica w wadze tych silników z pewnością nie może pozostać bez wpływu na rodzaj zastosowanego z przodu zawieszenia. A jedynym producentem sprężyn do Sierry u którego widziałem w ofercie sprężyny z podziałem na silniki rzędowe oraz diesle/V6 jest Lesjofors (nie mówię, że nie ma innych - po prostu innych nie spotkałem).