Ford Sierra do driftu

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez ponczak » 3 mar 2011, o 15:23

Witam!
Mamy już temat zbiorczy o modyfikacjach E30 do driftu, chciałbym zauważyć, że sierra jest tańsza od E30 i robi się również popularna jako samochód dla początkujących :grin:
Proponuję pisać w temacie o swoich sierrach i patentach na lepsze czucie na kierownicy, na lepsze odbijanie kiery, na zwiększanie mocy i inne przeróbki, każda informacja będzie cenna, z uwagi na fakt, że na sierrafan tak naprawdę nie ma dużo o driftowozach typowych, a z uwagi na tematykę forum - tutaj jest na to miejsce.

Zacznę.
Moja sierra w sedanie mk II z silnikiem 2.0 DOHC EFI przeszła następujące mody:
- spaw dyfra
- wentylatory na chłodnicy na przycisk (przy upalaniu włączam)
- kubeł
- nieco kiepsko zrobiony ręczny z wciśniętą zapadką, ale daje rade

Chyba sprzedam ją w całości i kupię budę 3d, o ile jakaś zdrowa się trafi, wtedy będzie można zacząć poważniejsze mody, w planach mam 2.9 V6 BOA ze scorpio cosworth (mk I po fl, nie wieloryb) oraz zawias, hamulce i inne.

Jakie macie patenty na lepsze czucie kół? Bo w mojej mam wspomaganie i niestety niezbyt daje to radę, do jazdy codziennej spoko, ale do upalania średnio - nie czuć co dzieje się z kołami, zero informacji. Tak samo jak czasem kierownica stawia opór i przeszkadza w zakładaniu kontry chcąc pozostać z kołami na wprost. Podejrzewam, że obniżenie zawiasu i / lub założenie niskoprofilowych opon z przodu rozwiąże nieco problem. A może w ogóle założyć magiel bez wspomagania? Ktoś próbował latać sierrą bez wspomy? W wersji ze wspomą kiera ma 900* obrotu, co jest niewątpliwie dużym atutem, jednak bez wspomy jest już dużo więcej kręcenia.
Inna sprawa : czytałem, że ( w mk II) sedan waży o około 150kg więcej od 3d, czy to prawda?
Zastanawia mnie też, czy seryjny wał napędowy z 1.6 i dyfer wytrzyma moc silnika BOA (200km, 275nm) ? Potrzebuję właśnie krótki dyfer jaki był w 1.6 lub w dieselach (tam był krótszy jeszcze).
Uzyskanie cambera z przodu: wachacze od scorpio?
Jakie dobrać sprężyny? Czytałem, że p&p pasują z golfa 3 na przód. Co z tyłem?


Z góry dzięki za odpowiedzi w tym temacie, mam nadzieję, że wzajemnie użytkownicy sierr sobie tutaj pomogą. :grin: Pozdrawiam!
ponczak
 

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez martinwwl » 3 mar 2011, o 18:50

Ja mam taki mod.
Sprężyny z golfa 3 z przodu.
Z tyłu sprężyny od sierry kombi cięte o jakieś 1,5 zwoja.
Wahacze i stabilizator scorpio mk1 .Ale szału nie ma.
Wały napędowe różnią się raczej typem skrzyni biegów ( N9 lub Mt 75 ) a nie wytrzymałością.
Co do dyfra z diesla to będzie raczej najdłuższy .
Mój sedan z vałką waży około 1150 kg.
Avatar użytkownika
martinwwl
Amator
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 lis 2009, o 21:15
Lokalizacja: Duczki/Wołomin

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez biegusV6 » 3 mar 2011, o 22:09

ja mam przód:kpl. sanie ze scorpio Mk1 amorki utwardzone, springi zakspeeda, reczny mojej konstrukcji pompa z hondy CBR :grin: tył utwardzony, seryjne ciete springi z gumami pomiedzy zwojami, na poczatek spoko ;) motorownia V6 12V jestem zadowolony robi robote :thumbsup: pozdrawiam :uklon:
Avatar użytkownika
biegusV6
Touge Drifter
 
Posty: 117
Dołączył(a): 1 sty 2010, o 17:47
Lokalizacja: Gliwice

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez Artiv 325 » 4 mar 2011, o 13:48

Ja próbowałem latać e30 iesem bez wspomy i uważam że "to se ne da " może z racji niebyt wielkich prędkości ale jednak.
Teraz mam kolejną e30stkę bez wspomy i uważam że wspoma musi być bynajmniej jeśli chodzi o jakieś drift początki.
Nie wiem jak w Sierrach przekłada się brak wspomy na ilość obrotów kierownicą ale w przypadku e30 musiałem się w czasie przenosić żeby nadążyć z kręceniem.
Avatar użytkownika
Artiv 325
Touge Drifter
 
Posty: 406
Dołączył(a): 31 gru 2007, o 22:13
Lokalizacja: Łódz

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez Roman » 5 mar 2011, o 01:33

Artiv 325 napisał(a):Ja próbowałem latać e30 iesem bez wspomy i uważam że "to se ne da " może z racji niebyt wielkich prędkości ale jednak.
Teraz mam kolejną e30stkę bez wspomy i uważam że wspoma musi być bynajmniej jeśli chodzi o jakieś drift początki.
Nie wiem jak w Sierrach przekłada się brak wspomy na ilość obrotów kierownicą ale w przypadku e30 musiałem się w czasie przenosić żeby nadążyć z kręceniem.


Heh , polataj troche wiecej tymi e30stkami zanim zaczniesz pisac tego typu glupoty bo jeszcze kogos w blad wprowadzisz. To tak na margienesie a pierwszy plan to pisz na temat a nie o braku wspomy w e30 w temacie o sierrach.
Avatar użytkownika
Roman
Touge Drifter
 
Posty: 521
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 05:58
Lokalizacja: BMW Świdwin

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez Żołnierz » 5 mar 2011, o 07:48

Roman napisał(a):
Artiv 325 napisał(a):Ja próbowałem latać e30 iesem bez wspomy i uważam że "to se ne da " może z racji niebyt wielkich prędkości ale jednak.
Teraz mam kolejną e30stkę bez wspomy i uważam że wspoma musi być bynajmniej jeśli chodzi o jakieś drift początki.
Nie wiem jak w Sierrach przekłada się brak wspomy na ilość obrotów kierownicą ale w przypadku e30 musiałem się w czasie przenosić żeby nadążyć z kręceniem.


Heh , polataj troche wiecej tymi e30stkami zanim zaczniesz pisac tego typu glupoty bo jeszcze kogos w blad wprowadzisz. To tak na margienesie a pierwszy plan to pisz na temat a nie o braku wspomy w e30 w temacie o sierrach.

Roman dobrze prawi. Zobacz jak Siwy zapier*** a wspomy nie ma! Poza tym wrzucenie wspomagania to nie są jakieś duże koszta.
Avatar użytkownika
Żołnierz
Touge Drifter
 
Posty: 1022
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 12:47
Lokalizacja: Żory

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez Blacky » 6 mar 2011, o 13:54

ja znalazłem coś takiego, dotyczy modyfikacji DOHC'a:
http://www.przeklej.pl/plik/dohctuning-pdf-0028174nm03p
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez mADEY » 7 mar 2011, o 19:25

Co do zawiasu mam u siebie bardzo miłą kombinację- amory koni z regulacją, przód springi od gofra 3 diesela -60, tył wzmocnione springi od scorpio docięte. Jest nisko i jest relatywnie twardo, niestety tył trochę miękkawy. Co do skrętu to budżetowo zabierasz zwrotnice do tokarza i przewiercasz mocowania końcówki drążka jak najbliżej amora, kombinuję też z innym patentem, ale póki co mam projekt tylko w głowie. W zielonej miałem zwykłem amory gazowe z przodu, z tyłu olejowe, do tego springi Jamexa -40mm i był ponton.

W obecnej i poprzedniej miałem wspome i jakoś dałem radę czuć co się dzieje z kolami, co nie zmienia faktu, że większy kwsz by się przydał.

Co do mocy- miałem przy 2.3t 150coś km i dopóki działało było szybko i fajnie, mi się podobało :)

Wahacze od Scorpio mam teraz wrzucone i różnica w negatywie niby jakaś jest, ale jak na moje gra nie warta świeczki.

W poprzedniej miałem serie 98km w 2.0ohc, wydłubane ze środka wszystko, dwa kubły, zawias jamex, pospawany dyfer, ludzką kiere i było jeżdżone, cud miód malina :) Co do kół to lanserskie 15" 195/50/15 nadawały się do lansu, a nie driftu, standardowo celowałem w zestaw 185/55/14. Wyglądało jak deskorolka, ale jeździło fajnie, na tyle często lądowały również 13" :P
Avatar użytkownika
mADEY
DRIFTER
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 maja 2008, o 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez BrN » 8 mar 2011, o 23:19

i jak lepeij sie jezdzi na springach jamexa czy od golfra?
BrN
Touge Drifter
 
Posty: 409
Dołączył(a): 31 paź 2009, o 12:35
Lokalizacja: Swarzędz

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez mADEY » 9 mar 2011, o 14:49

Na tych od gofra jest duuuuuuuużo niżej, niestety nie miałem okazji porównać na tych samych amorach.
Avatar użytkownika
mADEY
DRIFTER
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 maja 2008, o 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez Janosik » 9 mar 2011, o 15:02

A na tył nadają się od golfa?
Avatar użytkownika
Janosik
Touge Drifter
 
Posty: 238
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 17:57
Lokalizacja: Wieleń

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez mADEY » 9 mar 2011, o 15:42

Nie
Avatar użytkownika
mADEY
DRIFTER
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 maja 2008, o 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez Janosik » 9 mar 2011, o 16:12

Jeszcze jedno pytanie z serii "Nie chce mi się odpowiadać, ale odpowiem", więc mam okazję kupić zawias MTS Technik, czy jest do dobry zawias na sam początek? :scratch:
Avatar użytkownika
Janosik
Touge Drifter
 
Posty: 238
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 17:57
Lokalizacja: Wieleń

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez BrN » 10 mar 2011, o 15:55

bo slyszalem ze te jamexowskie na serio nie klada sierren na 4 cm nizej ale nasuwa sie pytanie ze oprocz nizej czy lepiej sie jezdzilo sierra na setupie sping golf 3?
BrN
Touge Drifter
 
Posty: 409
Dołączył(a): 31 paź 2009, o 12:35
Lokalizacja: Swarzędz

Re: FORD SIERRA - kompedium wiedzy: silniki, zawias, przeróbki.

Postprzez Tcharec » 10 mar 2011, o 22:15

Janosik napisał(a):Jeszcze jedno pytanie z serii "Nie chce mi się odpowiadać, ale odpowiem", więc mam okazję kupić zawias MTS Technik, czy jest do dobry zawias na sam początek? :scratch:
Powiem Ci, że widziałem dawno temu na Allegro zestawy tego zawiasu do Sierry, ale nie znam ani nie słyszałem, by ktoś Sierrę na tym testował. Za ile możesz mieć te zawieszenie i czy to nówka z gwarancją?

BrN napisał(a):bo slyszalem ze te jamexowskie na serio nie klada sierren na 4 cm nizej ale nasuwa sie pytanie ze oprocz nizej czy lepiej sie jezdzilo sierra na setupie sping golf 3?

Kładą, kładą.
Tu moja poprzednia zabawka na amorku Kayaba i sprężynie Jamexa:

Obrazek

Odnośnie sprężyn z Golfa - jest ich tyle rodzajów, że wrażenia z jazdy mogą być niekoniecznie porównywalne.
Wadą Jamexa jest to, że są do wszystkiego (diesla, V-ki, rzędówki). A coś co jest do wszystkiego - jest do niczego. Różnica w wadze tych silników z pewnością nie może pozostać bez wpływu na rodzaj zastosowanego z przodu zawieszenia. A jedynym producentem sprężyn do Sierry u którego widziałem w ofercie sprężyny z podziałem na silniki rzędowe oraz diesle/V6 jest Lesjofors (nie mówię, że nie ma innych - po prostu innych nie spotkałem).
Avatar użytkownika
Tcharec
DRIFTER
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 sty 2008, o 00:09
Lokalizacja: Gliwice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości