Drugie s15 w PL i co dalej

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez Bartdrift » 27 lip 2008, o 12:47

Wszysko fajnie ,ale jak ja czytam takie rzeczy po Polsku to czesto nie kumam ocb, a juz po Angielsku to dla mnie czarna magia calkiem.
Czy ktoś może mi to przelłożyc po co, na co i jak sie to używa ?
I po co ktos zakładal takie cos do serynjego w sumie auta ? Czy w takim razie komp tez jest inny ?
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez Kołtun » 27 lip 2008, o 12:54

jeśli ktoś ma łeb na karku i dba o auto to ładuje takie zabawki :) , ma to na celu zapewnienie długiej niezawodnej pracy silnika a przede wszystkim turbinki
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez Bartdrift » 27 lip 2008, o 12:56

Ale ze co , fabryka to zrobila zle i trzeba po nich poprawiac mimo ze sie nie podnosi mocy ?
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez art » 27 lip 2008, o 13:02

Apexi S-AFC wpina się pomiędzy przepływkę a ECU, zmienia poprostu sygnał z przepływki. Więc pewnie kompa masz seryjnego. Być może wtryskiwacze są zmienione na większe.
Ciężko powiedzieć po co było to robione ale na zdjęciach widze, że masz też zaworek upustowy i turbo timera więc pewnie ktoś się poprostu bawił. Jak kupowałem GTRa to też niby miał byś seryjny a potem odkryłem to czy tamto. W japan zabaweczki nie są drogie więc można sobie pozwolić :D nie to co unas :cry:
Avatar użytkownika
art
Clutch Burner
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 23:11
Lokalizacja: Myszków - FK Team

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez Kołtun » 27 lip 2008, o 13:08

widziałeś kiedyś ile jeszcze kręci się turbo po zgaszeniu silnika ?? , jeśli nie to zapytaj roberta , a pomyśl jeszcze , że jest rozgrzane po wcześniejszym pałowaniu , powoduje to , że olej przez moment smaruje ale za chwilkę zostaje usmażony od samej turbiny , łożyska przestają być smarowane przez co się zaciera , i albo potem się nie wkręca na obroty albo ma luzy i też się nie wkręca lejąc olej do siebie , ale turbo to najszybsza z siadających rzeczy , tak samo po dupie dostają pierścienie i gniazda zaworowe z zaworami , popałujesz zagrzejesz , i blok czy głowica aluminiowa oddadzą ciepło a gniazda zawory i pierścienie nie , bo mają mniejszą przewodność cieplną , dzięki temu że nie mają się gdzie roższeżać zostają miażdżona i powstają mikropęknięcia , potem pękają i mamy wysrany silnik , płyn chłodzący też od razu nie przyjmie całego ciepła , dlatego ważne jest przechłodzenie silnika , bo jakbyś pałował auto i zaraz je zgasił to pewno zaraz się ugotuje mimo iż układ chłodzenia jest sprawny , ale nie kręci pompa wody , nie jest to zauważalne po pierwszym drugim czy dziesiątym takim zgaszeniu ale po 100 takich akcjach będzie widać że silnik pada , ja mimo iż nie mam uturionej jednostki też zawsze przechładzam silnik i dzięki temu nic przy nim nie grzebię , nie rozpada mi się nic , i praktycznie nie bierze oleju mimo swojego przebiegu i traktowania na torze
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez Bartdrift » 27 lip 2008, o 13:21

Kołtun ,ale ja pytam o to drugie. To co piszesz jest dla mnie akurat jasne jezeli chodzi o to pierwsze.

art, dzieki za wyjasnienia.
Co prawda dalej nie wszystko jest dla mnie jasne ,ale to akurat jest u mnie normą jezeli chodzi o takie mechaniczne cuda :grin:
Czyli ze prawdopodobnie moc jest nieco podniesiona ? Seryjnie jest 250 ,wiec teraz pewnie z 300 ?
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez sputnik » 27 lip 2008, o 14:38

To sprawdź ile ładuje (na avcr'ze) i porównaj z fabrycznym ciśnieniem. Będziesz wiedział :)
Avatar użytkownika
sputnik
Touge Drifter
 
Posty: 438
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez Pluto » 27 lip 2008, o 21:18

Skro jest tam apexi safc to na 99% podniesione jest tam cisnienie. Apexi podnosi napiecie na przeplywce oszukujac tym samym komp zeby podlal troche wiecej paliwka. Zapobiega to zubozeniu mieszanki przy podniesionym cisnieniu i wzroscie temperatry spalania gazow. Jest zrobione po Bozemu. Nie jak "Mietek" podbija tylko cisnienie MBC a paliwa to juz nie dostarczy. ;)

Timer juz Ci wytlumaczyli.

BTW zaj... bryka :grin:
Avatar użytkownika
Pluto
Touge Drifter
 
Posty: 271
Dołączył(a): 30 mar 2008, o 02:51
Lokalizacja: Łomża

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez dAYTONA » 28 lip 2008, o 07:13

Kołtun napisał(a):widziałeś kiedyś ile jeszcze kręci się turbo po zgaszeniu silnika ?? , jeśli nie to zapytaj roberta , a pomyśl jeszcze , że jest rozgrzane po wcześniejszym pałowaniu , powoduje to , że olej przez moment smaruje ale za chwilkę zostaje usmażony od samej turbiny , łożyska przestają być smarowane przez co się zaciera , i albo potem się nie wkręca na obroty albo ma luzy i też się nie wkręca lejąc olej do siebie , ale turbo to najszybsza z siadających rzeczy


To ile się kręci turbina po zgaszeniu silnika nie jest aż takie niszczące, ale tak jak piszesz, w rozgrzanej do czerwoności turbinie, pozostały olej na łożysku się smaży, pozostawiając "skwarki" w miejscu oleju, które po ponownym odpaleniu silnika zostają użyte do "smarowania" turbiny przez moment... i to niszczy ją najbardziej.

Pluto napisał(a):Skro jest tam apexi safc to na 99% podniesione jest tam cisnienie. Apexi podnosi napiecie na przeplywce oszukujac tym samym komp zeby podlal troche wiecej paliwka. Zapobiega to zubozeniu mieszanki przy podniesionym cisnieniu i wzroscie temperatry spalania gazow. Jest zrobione po Bozemu. Nie jak "Mietek" podbija tylko cisnienie MBC a paliwa to juz nie dostarczy. ;)


Przepływka mierzy dokładnie ile powietrza przez nią przechodzi, wieć nie trzeba jej oszukiwać gdy się podnośi doładowania, ponieważ nie ważne jest pod jakim ciśnieniem te powietrze trafia do silnika - ważne że ostało już policzone, i ECU wie ile musi paliwa dać.

SAFC Użyteczne jest natomiast przy zmianie wtrysków na większe, aby zmienić ilość podawanego paliwa na całym zakresie obrotów. Tak samo używa się go przy zmianie przepływki na większą np. Może masz większe wtryski lub przepływke od innego nissana Bartku, a może po prostu osoba korzystała z funkcji "monitor" w tym SAFC, i nie masz nic zmienionego pod maską. Może jest stock tak jak mówili. Te dwie pierdoły w japoni są jak radio z cd u nas... każde auto ma.
Avatar użytkownika
dAYTONA
Król Ronda
 
Posty: 63
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 00:18
Lokalizacja: Adelaide.au/Wrocław

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez J4NK1 » 28 lip 2008, o 18:55

panowie cos wam sie pomylilo: S-AFC to jest piggyback fuel computer i Apex juz go nie produkuje, AVCR natomiast jest boost controller'em i wyglada bardzo podobnie( http://www.apexperformance.co.uk/catalo ... 8e5a55f418 ) :amen:
Avatar użytkownika
J4NK1
Król Ronda
 
Posty: 97
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 00:55
Lokalizacja: Garwolin PL/Bishops Stortford UK

Re: Drugie s15 w PL i co dalej

Postprzez Pluto » 28 lip 2008, o 23:22

Zeczywiscie namieszalem tu troche. Sorry. W kazdym razie mozna tym wyregulowan ilosc podawanego paliwa w przypadku wiekszych wtryskow, zwekszonego cisnienia paliwa, zmiany przeplywki.
Avatar użytkownika
Pluto
Touge Drifter
 
Posty: 271
Dołączył(a): 30 mar 2008, o 02:51
Lokalizacja: Łomża

Poprzednia strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Heise IT-Markt [Crawler] i 36 gości