Problem z m60b40 w e30

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Problem z m60b40 w e30

Postprzez dieseld » 21 mar 2011, o 09:42

Witam
mam taki problem: silnik pracuje bardzo nierówno, jakby nie na wszystkich garach, choć sprawdzałem już iskre, cewki działają, kompresja jest. po zakręceniu rozrusznikiem faktycznie coś dyga ale motor jest jakby zalewany paliwem, albo wtryskiwane paliwo nie jest dostatecznie dobrze spalane. wkręca się na obroty tylko jak sie go kopie pedałem gazu, a po otworzeniu przepustnicy do oporu, chodzi jak traktor, strzela z wydechu i obroty spadają. po podłączeniu do kompa nic nie wyskakuje. sprawdzałem też czujnik ciśnienia temperatury wody na komputer, bo było podejrzenie że jest walnięty i cały czas chodzi na ssaniu, ale to nic nie zmieniło.
Jedyną poprawą i momentem kiedy wszystko śmigało jak należy, było podpięcie modulatora zamiast czujnika temperatury wody i regulacja podawanej mieszanki pokrętłami.

zła dawka paliwa? za dużo, za mało? mogą lać wtryski? ciśnienie na pompie? co radzicie sprawdzić?
Avatar użytkownika
dieseld
Touge Drifter
 
Posty: 101
Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 10:57
Lokalizacja: Dęblin/Wwa

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez Noti » 21 mar 2011, o 11:53

Ja miałem niedawno podobny problem, też mi tak strzelało jak głupie i nie miał mocy, nierówno pracował... Okazało się, że pompa padła i nie było dobrego ciśnienia na listwie... Możesz więc to sprawdzić :)
Avatar użytkownika
Noti
Touge Drifter
 
Posty: 305
Dołączył(a): 1 gru 2010, o 21:14
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez Mates JBB » 21 mar 2011, o 13:37

Masz sondy?? Jeśli tak to sprawdź je voltomierzem. Może być tak że któraś padła a komp tego nie widzi.
Avatar użytkownika
Mates JBB
Touge Drifter
 
Posty: 330
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 12:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez dieseld » 21 mar 2011, o 18:10

sond własnie nie ma. spróbuje podpiąć manometr do pompy, ale wydaje mi sie że problem jest całkiem w drugą stronę, że tego paliwa podawane jest za duzo.
Avatar użytkownika
dieseld
Touge Drifter
 
Posty: 101
Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 10:57
Lokalizacja: Dęblin/Wwa

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez tomaszek-radom » 21 mar 2011, o 21:04

kolega mial podobny problem ale nie pamietam dokladnie co u niego bylo, dzis juz nie zadzwonie ale odezwe sie do niego jutro i Ci napisze..
Avatar użytkownika
tomaszek-radom
Touge Drifter
 
Posty: 282
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 20:31
Lokalizacja: Radom

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez Danielsds » 22 mar 2011, o 01:52

skoro dostaje za dużo paliwa to może przepływomierz odczytuje że dostaje dużo powietrza, spróbuj bez przepływki, sprawdzi wężyk od podciśnienia do regulatora paliwa, a ten czujnik temp to rozumiem podłączyłeś się kompem do samochodu i był prawidłowy odczyt np 21stopni
Avatar użytkownika
Danielsds
Touge Drifter
 
Posty: 103
Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 15:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez dieseld » 22 mar 2011, o 12:54

z przepływką, czy bez przepływki chodzi tak samo, wężyk od podciśnienia tez sprawdzałem.. po podpięciu do kompa czujnik temperatury pokazał 17 czy 19 stopni także chyba normalnie, bo silnik nie był rozgrzany. Najdziwniejsze jest to że po podpięciu modulatora w miejsce czujnika temperatury i pokreceniu troche tymi pokrętłami które zmieniają wysyłany odczyt temperatury wody na komputer było lepiej.. wniosek z tego chyba taki że modulatorem została zmieniona dawka paliwa? czyli przyczyna musi lezeć gdzies po stronie ilości podawanej mieszanki..
Avatar użytkownika
dieseld
Touge Drifter
 
Posty: 101
Dołączył(a): 16 kwi 2010, o 10:57
Lokalizacja: Dęblin/Wwa

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez Mates JBB » 22 mar 2011, o 13:34

Jeżeli odpinasz przepływkę i nie ma zmian, to duże prawdopodobieństwo że właśnie ona jest przyczną lub wiązka do niej prowadząca. Przecież przepływka informuje sterownik o ilości powietrza tak więc jest odpowiedzialna za mieszankę.
Avatar użytkownika
Mates JBB
Touge Drifter
 
Posty: 330
Dołączył(a): 24 lut 2011, o 12:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez zabek » 22 mar 2011, o 14:48

tez mialem takie objawy i sie okazalo ze uszczelka pod kolektorem ssacym sie skonczyla po wymianie bylo luks mozna to sprawdzic w prosty sposob ,wez plaka i psikaj naokolo kolektora ssacego w miejsce uszczelki jak tylko bedzie reakcja ze zmieni sie praca silnika to bedziesz mial przyczyne :grin: :grin:
Avatar użytkownika
zabek
Touge Drifter
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 kwi 2010, o 17:06
Lokalizacja: radom

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez andrzej 330 » 22 mar 2011, o 18:58

a może wtryski co ?????? :D
andrzej 330
Amator
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 17:14
Lokalizacja: wkz

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez tomaszek-radom » 24 mar 2011, o 21:10

pisalem juz w innym poscie u kogos kto poszukiwal softu ze wzgledu na duzy spadek mocy.. tak jak obiecalem dzwonilem do kolegi.. sprawdz przepustnice od tempomatu o ile taka masz..
Avatar użytkownika
tomaszek-radom
Touge Drifter
 
Posty: 282
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 20:31
Lokalizacja: Radom

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez Danielsds » 26 mar 2011, o 19:46

Da się jakoś sprawdzić cewki bez podmieniania czy są ok?, bardzo delikatnie mi cieknie z pod pokrywy zaworów i z 3-4cewki miały wilgotne fajki wytarłem wszystko dobrze do sucha, ale nic sie nie zmieniło, dalej brakuje mocy, może jakaś się delikatnie uszkodziła i wypada jej zapłon ale tylko pod obciążeniem?? Na wolnych obrotach jest ok silnik pracuje równo.
Avatar użytkownika
Danielsds
Touge Drifter
 
Posty: 103
Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 15:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez kaczka23 » 2 kwi 2011, o 23:10

witam mam e30 z sercem m60 4.0 mam w nim podtlenek od jakiegoś czasu maszyna mi osłabła miałem problem z sondami zrobiłem i silnik lepiej pracuje ale dalej jest slaby diagnoza nic nie wykazuje :banghead: na co jeszcze patrzeć ? w tygodniu z mierze kompresje ile taka v8 powinna mieć ?
kaczka23
Król Ronda
 
Posty: 69
Dołączył(a): 13 mar 2011, o 16:49
Lokalizacja: czechówka

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez Danielsds » 3 kwi 2011, o 23:46

m60b40 12-14barów przy 1000obr.

moja ma 11.7-12.0 kręcąc rozrusznikiem
Avatar użytkownika
Danielsds
Touge Drifter
 
Posty: 103
Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 15:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z m60b40 w e30

Postprzez kaczka23 » 4 kwi 2011, o 22:09

wielkie dzięki byłem dziś na hamowni i wyszło 230 km i 315 nm masakra :banghead:
kaczka23
Król Ronda
 
Posty: 69
Dołączył(a): 13 mar 2011, o 16:49
Lokalizacja: czechówka

Następna strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron