Strona 1 z 2

BMW e23 3.5b

PostNapisane: 15 lut 2011, o 19:19
przez gumis0000000
Mam pytanie orientuje się ktoś jakie ma wymiary silnik 3.5b z e23 (szerokość z osprzętem/bez, wysokość, długość) i jeszcze wymiary skrzyni.

Re: BMW e23 3.5b

PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:24
przez duchu22
Nie sa to dane fabryczne tylko moje troche na oko pomiary:

Dlugosc od konca glowicy do kopolki 77cm z wiskiem 82cm.
Szerokosc 68cm od alternatora/filtra oleju do kolektora wydechowego, 47cm od krawedzi miski do kolektora wydechowego.
Wysokosc 72cm od spodu miski do przeplywki.

Jak chcesz jakies konkretniejsze wymiary to narysuj wymiar jaki cie interesuje na jakims zdjeciu ;)

fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:50
przez gumis0000000
Witam mam pytanie co do silnika. Mianowicie chodzi o to ze mam juz gołego fiata 125 bez dziur.
Planowałem upchać 3.5l z bmw e23 lecz kolega duchu22 napisał "Dlugosc od konca glowicy do kopolki 77cm z wiskiem 82cm.
Szerokosc 68cm od alternatora/filtra oleju do kolektora wydechowego, 47cm od krawedzi miski do kolektora wydechowego.
Wysokosc 72cm od spodu miski do przeplywki."wiec nie bardzo się tam zmieści :glare: :glare: :glare: :glare:
Może poleci ktoś niższy, może ciut krótszy silnik :confused: :confused: :confused:



Ps. Nie piszcie mi tu ze to nie wytrzyma bo nie pytam się o to :D

Re: fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 21:14
przez snoop
mi dłuższy czas chodzi po głowie silnik z saaba 900, poprzednika 9-3
2,0 turbo, silnik bardzo wytrzymały jak pokazał Coobcio z rf.pl
z głowicą od silnika b235 i odpowiednio dobranym turbo myślę, że w miarę by dawał radę w takim lekkim fiacie
pytanie czy skrzynia z omegi podeszła by pnp pod silnik i jak by to znosiła

Re: fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 21:22
przez kuba9449
Po co kombinowac jak 1.8 praktycznie p&p pasuje, wazy 100kg i ma 160KM, ktore w zupelnosci wystarczy.

Re: fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 21:37
przez Pablo 92
wsadz c20ne opla. jak chcesz czesci potrzebne n swapa to pisz pw :D mój juz jest praktycznie na cwiartki podzielony

Re: fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 21:43
przez gumis0000000
ale ja nie chce 1.8 ponieważ z turbem będzie bardzo wyżyłowany i spalanie sporo wzrośnie i skróci się żywotność....
2.0 z opla tez nie :D

Może jakis inny silnik nie koniecznie bmw?

Re: fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 21:51
przez matix
Może DOHC 2.0 z sierry ? albo 2.9 z scorpio ? :)

Re: fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 22:09
przez gumis0000000
nie wiem jak wy ale według mnie frod gówno wort :D
jesli tak nie jest to poprawcie :D

co sadzicie o v6 2.5/3.0l z opla omegi ? byl juz taki fiat na allegro.... jaka zywotność ma ten silnik ? czy słyszał ktos ile kucy z nich wyciagali ?

Re: BMW e23 3.5b

PostNapisane: 16 lut 2011, o 22:42
przez duchu22
Do czego ma byc ten silnik ? V8 m60 jest krotsze ale szersze, male R6 typu m20 sa minimalnie krotsze i ciut wezsze, IS m42 bedzie najmniejszy ale tylko 140 km, no i silniki z M ale koszty rosna Xrazy

Re: BMW e23 3.5b

PostNapisane: 16 lut 2011, o 22:51
przez gumis0000000
silnik do dużego fiata.... wiec drogi sinik odpada

Re: BMW e23 3.5b

PostNapisane: 16 lut 2011, o 22:56
przez duchu22
M20 wchodzi po wycieciu tunelu - jest kilka takich na necie. Pomysla nad m42 albo silnikami z omegi a/b.
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=14&t=5251

Re: fiat :D

PostNapisane: 16 lut 2011, o 23:24
przez OSTR
Weź pod uwagę małą szóstkę poi. 2,5l z BMW e30/e34 oznaczenie m20b25, projekt fiata z takim silnikiem już był. Ten silnik ma 170km

Jeśli chcesz coś mocniejszego to sprawdź też m50b25 albo m50b28, to 24-zaworowe silniki które miały po 192km konie i występowały w m.in w trójkach i piątkach po '90r

Są też warianty m52b25 i m52b28 z vanosem i aluminiowym blokiem.

Myślę że PF 125 z dowolnym z tych silników będzie robił robotę.

Re: fiat :D

PostNapisane: 17 lut 2011, o 01:25
przez Fixel093
Jeżeli mówisz że to i to jest złe wg ciebie (a tak naprawdę są dobre) a dajesz jakieś kiblowate to wsadzaj na czuja to co czujesz będzie najlepiej :rotfl2: M20B25 ciężko wsadzić a co mówić o jakiś 3.0l+. Jest wiele opcji m.in ze stajni bmw m10b18, m40b18, m42b18, opel - tak jak wcześniej pablo92 napisał c20se lub ne, roverowskie 1,4 albo 1,8 i wiele innych. Chyba że masz duży portfel to można wybierać w silnikach turbodoładowanych z pewnych marek ;) i daruj sobie klockowate ( ponad 2.5l+ 6cylindrowe silniki) do kredensa czy podlota, ponieważ zbyt mocno dociążą przednią oś auta. I tak na przyszłość pisz po ludzku bo oczy bolą :glare:

Pozdrawiam
Fixel093

Re: fiat :D

PostNapisane: 17 lut 2011, o 09:56
przez Cybul
Sprecyzuj przeznaczenie auta i w jaką moc celujesz. Osobiście uważam, że od C20NE lepszy będzie C20XE - lubi wysokie obroty i ma 150km/200nm.