Zawieszenie w e30

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Zawieszenie w e30

Postprzez mcharcinski » 14 lut 2011, o 17:54

Witam. Jestem początkujący w tym temacie dlatego będę trochę pytał.

W ubiegłym roku w wakacje kupiłem e30 318i z 89r w coupe. Buda w 100% zdrowa. Zero rdzy - 100% bezwypadek. Kupiłem w celu zakatowania w zimę, ale plany się zmieniły. Standardowe 1.8 w gazie wybuchło i postanowiłem zrobić swap. Wskoczył silnik m52b28. Cały swap przeprowadziła professionalna firma. Resztę chcę zrobić sam i stąd moje pytanie. Co z zawiasem. Są 2 wyjścia:
- Bilstein b8 (komplet przód + tył) i zostawić na standardzie e30
- Konwersja na 5 śrub (przednie wahacze od e46, zwrotnice kompletne e36, tył e36 compact i co do amorków jakiś tani gwint {MTS lub coś takiego} - wiem że każdy zjedzie MTS'a ale miałem taki gwint w innym samochodzie i byłem zadowolony - nic się nie psuło tylko że było TWARDO i to bardzo {w porównaniu do B12 które miałem wcześniej}). Więc co mam zrobić???

Kasy jest mało wszystko będzie szło po kolei. Teraz magiel, następnie zawias + felgi na 5 śrób, potem kubły, klatka + wycięcie szyb.

Jeszcze co do gwintu podobno lepiej założyć gwint niż zwykły zawias bo przy pełnym skręcie opona obciera o sprężyny. A i jeszcze jedno wahacze od e46 będą dobre do zrobienia negatywu? Czy potrzebne mi będą wtedy combery?


Samochodem chce startować w open drifcie.
mcharcinski
Amator
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 lut 2011, o 17:19
Lokalizacja: Mcharcinski@gmail.com

Re: Zawieszenie w e30

Postprzez piotrek3xx » 14 lut 2011, o 21:01

W e30 z zawiasem od e36 musisz mieć wahacz od z Mki. A przy zawieszeniu na 5x120 negatyw robi się łatwiejszym sposobem. Druga ważniejsza sprawa, że te tematy są na bieżąco maglowane na forum.
Avatar użytkownika
piotrek3xx
DRIFTER
 
Posty: 128
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 01:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie w e30