zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez prince.temi » 16 lip 2008, o 22:21

cze ALL.
potrzebuje fachowej porady- bez wypowiedzi w stylu wez mniejszy lub wiekszy silnik. chce 2.5 ltr, 192KM i nic wiecej ani mniej.
pisalem o checi zakupu przy projekcie tommy'ego na 3 stronie.
bylem wlasnie dzis posluchac jak chodzi silnik (m50b25tu-vanos, z instalacja gazowa nie-sekwencja, na kolektorze ma 2 zaworki antywybuchowe). Na klapie jest Logo AC Schnitzera lecz nie wiem czy to tylko nalepka czy silnik robiony byl. Filtr dolotowy na logo K&N, wiecej znaczkow nie widzialem.
Rzyczy zaj%bi&c*e powyzej 4k obrowtow, pracuje rowno bez falowania i ciszej niz moj m40 1.8
slychac cykanie zaworow ciszej niz u mnie, a znajomy mechanik stwierdzil ze moj silnik pracuje calkiem cicho. odpala od razu, mimo ze stal troche czasu juz.
czytalem ze jak silnik bmw ma problemy to po wejsciu na 1500-2000 obrotow i jak odejmie sie mu gaz to zafaluje obrotami, tego ten silnik nie robi, wiec chyba dobrze. mam mozlliwosc wziac go w kompelcie ze skrzynia, wiazka, no po prostu wszystko do swapa(co mi sie wymarzy) a takze z instalacja gazowa komletna(najwyzej instalke sprzedam jak bedzie cos nie tak). jak myslicie, czy oplaca sie go brac za 2500?
kurcze napalilem sie na niego jak szczerbaty na suchary. w Łodzi jest troche problem z silnikami 2.5 wiec drugiego zanim znajde to minie ze 3 miesiace albo wiecej.
Gaz chce wziac bo nie mam innego dupowozu a tymczasowo to moje jedyne auto, z kasa jest krucho i nie stac mnie na spalanie rzedu 12-14 w miescie, co innego treningi.
gdybys ktos mogl sie wypowiedziec. ewentualnie gdyby jakis spec od BETEK.
Bede bardzo wdzieczny.
Avatar użytkownika
prince.temi
Touge Drifter
 
Posty: 109
Dołączył(a): 11 lip 2008, o 12:11
Lokalizacja: Łódź

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez Grzechu » 16 lip 2008, o 22:57

Sprawdz podstawowoe rzeczy tj;
-czy nie jest pęknieta uszczelka lub głowica-czy puchna węze itp.
-przedmuchy
-czy nie słychać podejrzanych stuków z vanosa
-jak jest możliwość to zabrać manometr i sprawdzic cisnienie na każdym cylindrze (sprawdzamy na ciepłym silniku),ale jak auto długo na gazie to szczelność zaworów nie bedzie za ciekawa.
-no i na jeździe testowej trzeba czuć ,że żyją te 192 konie

Silnik m40 na ogół do porównania z innymi pracuje dość głośno przez wycierający sie wałek ;)
Avatar użytkownika
Grzechu
DRIFTER
 
Posty: 946
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 17:38
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez Slaweekk » 16 lip 2008, o 22:57

tak wiec jaki przebieg???

sprawdz czy kopci przy dodawaniu i odjeciu gazu

zmierz kompreche- ja tego nie zrobilem jak kupowalem moja bume :(

2 szkoda tylko ze jest on spartolony przez zwykla instalke gazowa...

czy ma wycieki?

co do ceny 2,5 tys to zadna rewelacj- normalna cena

pamietaj jeszcze o wszystkich lapach wydechach- sa zupelnie inne

i moscie- chyba ze chcesz smigac na przelozeniu z 1,8 :)
Avatar użytkownika
Slaweekk
Touge Drifter
 
Posty: 101
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 00:15

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez Slaweekk » 16 lip 2008, o 22:59

szaga napisał(a):Sprawdz podstawowoe rzeczy tj;
-czy nie jest pęknieta uszczelka lub głowica-czy puchna węze itp.
...




spradz jeszcze stan plynu w chlodnicy ( czy jest czysty bez oleju) oraz samego oleju czy na bagnecie nie robi sie piana
Avatar użytkownika
Slaweekk
Touge Drifter
 
Posty: 101
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 00:15

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez prince.temi » 16 lip 2008, o 23:22

auto jest na szrocie od 2 tygodni.
Szaga: nie przejade sie bo stoi na ziemi, bez kol.
Czy glowica peknieta to tez nie wiem bo nie zdejmowalem maskownicy, nie widac zeby uszczelka glowicy wystawala ale w tym silniku malo wogole widac co sie kryje pod oslonami.
weze wygladaja srednio na jeza bo sa przykryte kurzem i pajeczynami, ale nie ma wyciekow z nich.
Bagnet pokazuje ze czas wymienic olej. filtra powietrza nie sprawdzalem.

Slaweek: nie sprawdze przebiegu bo nie ma licznika w aucie, poza tym co to za problem cofnac licznik?
nie mialem okazji spojrzec czy kopci, ale mysle ze przez to ze lezy na brzuchu to panowie naderwali laczenia przy tlumikach bo puszcza dym w komorze silnika-oczywiscie moge sie mylic i moze to byc popekany kolektor wylotowy.

zadnych konkretowna temat historii auta od wlasciciela szrotu nie wyciagne bo on tez chyba nic nie wie, albo chce zarobic nie patrzac na ofiary. wiem ze w aucie jest pekniety fotel kierowcy, mimo ze blachy i felgi wszystkie proste.- po co oddawac na szrot dobra blache? moze zeby pozbyc sie lewego auta, nie wiem, jest duzo takich domyslow w mojej glowie.

W lodzi bracia Jagiello sa szpeniami od Betek i swapów, ale nie wiem czy mnie na nich stać wiec bede musial znalezc jakiegos kumatego czlowieka co zrobi lapy, elektryke i inne..

EWENTUALNOSC JEST TAKA ZE ZE SWAPEM POCZEKAM, A NAUCZE SIE JEZDZIC ZE SZPERA NA M40B18 W ZIMIE.
Avatar użytkownika
prince.temi
Touge Drifter
 
Posty: 109
Dołączył(a): 11 lip 2008, o 12:11
Lokalizacja: Łódź

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez woytek13 » 17 lip 2008, o 08:47

Ja nie wiem co zrobisz, ale ja bym szukał innego.
Po pierwsze to cena nie jest jakaś super okazyjna, za tyle kupisz ten silnik wszędzie.
Po drugie: nie możesz przetestować bo kół nie ma :banghead:
Po czecie: Jest tyle innych aut z kołami, które są przeznaczone na części, że ho ho
Po czwarte: czemu on na szrocie stoi?? :nea:

A co do tej zimy i szpery, to sporo jeszcze poczekasz na śnieg umarłbyś z nudów a drifting warto zaczynać jak najwcześniej.

I kolejne pytanko ode mnie Kupujesz szpere do E30 a jak ona się zgra ze skrzynią i wałem od e36 :confused:
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez Slaweekk » 17 lip 2008, o 09:26

O.D.P.U.S.C. sobie ten zakup poszukaj lepiej jakiegos angola- calego mozna kupic za 3 tysie
Avatar użytkownika
Slaweekk
Touge Drifter
 
Posty: 101
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 00:15

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez woytek13 » 17 lip 2008, o 10:24

Właśnie jak już jest temat o swapie i o angolach to skorzystam z okazji. Ma na oku anglika E36 325. Cena 3000 niby nie dużo. Kompletny calutki. Wady: automat i brak klimy ( łatwo ją sprzedać za dobrą cenę). I tu pytanko swapował ktoś silnik z angola?? Jak wygląda taka zabawa. Z tego co wiem to troche inne może być rozmieszczenie niektórych elementów ( chociażby komp i wiązka, kable mogą być za krótkie itp) NO i ten automat. MOja skrzynia z 316 to chyab nie przejdzie, a dodatkowo słaby dyfer (małą głowa i 190KM... :glare: ). Jeżeli miał ktoś doświadczenia z takimi zabawami to miło by było usłyszeć jakąś podpowiedź. Wiadomo, że sporo mi się zwróci z tego auta jak będę sprzedawał na części ( choćby mój stary silnik) ale ciekawi mnie czy wszystko będę mógł zaadaptować z anglika.
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez Slaweekk » 17 lip 2008, o 10:26

swap raczej bez problemu

skrzynia automat- plus silnik w dobrej kondycji

2 szukaj innej skrzyni w manualu i tyle
Avatar użytkownika
Slaweekk
Touge Drifter
 
Posty: 101
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 00:15

Re: zakup silnika m50b25TU-POTRZEBUJE PORADE

Postprzez prince.temi » 17 lip 2008, o 11:33

Szpera ze skrzynia sie grac musi bo przeciez compact e36 mial szpere e30. tamto jest ze wszystkim wiec skrzynia jest od 2.5, ALE...

powoli dochodze do wniosku ze:
zrobie zawieche, hamulce, poliuretany i zaloze rozporki a po zimie zmienie silnik(CHYBA ZE GO ZAJEZDZE :grin: ). sama zawiecha i poliurki dadza pewnie duzo.

zakladam nowy temat-jakie zawieszenie dla amatora? ten temat wydaje mi sie zamkniety juz.
Avatar użytkownika
prince.temi
Touge Drifter
 
Posty: 109
Dołączył(a): 11 lip 2008, o 12:11
Lokalizacja: Łódź


Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości