Strona 1 z 2

1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 19:08
przez DjFido
Witam wszystkich, jako że sprzedałem poprzedni projekt (studnia bez dna... E30 + M62B44), to zastanawiam się nad innym. Z tego co słyszałem to kolega litwin w swej E30 ma skośnookie serduszko i ładnie mu się to zbierało, to zaczynam się coraz bardziej zastanawiać nad takimże projektem... Wiem że powiecie że to profanacja itd, ale nie o to chodzi. Jakie w tym widać plusy a jakie minusy takiego połączenia...?? Liczę na Wasz profesjonalizm w doradzeniu...

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 19:11
przez max325
hej. nie jestem SWAP'erem ale moim zdaniem jesli nie stac cie na v8 w e30 to tymbardziej nie bedzie cie stac na taka kompozycje.
Pozdro

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 19:18
przez DjFido
Wiesz, tu nie chodzi o to czy stać czy nie, po prostu nie dość że miałem problem kosmiczny z silnikiem (panewki, wałki, strasznie dojechany był), to na dodatek buda była już trochę zmęczona. Teraz mam okazję kupić lexa z 1JZ, za około 10k NOK (ok 5tysi pln), to na dodatek styknie mi jeszcze na jakąś zadbaną budkę od E30, plus gratki. Teraz pytanie czy to może się sprawdzić. Jak wygląda prawdopodobny rozkład masy tył/przód, czy mam się nastawiać na spore grzebanie, cięcie i spawanko...?? Z chęcią zająłbym się takim projektem... Nawet dla samej jazdy na codzień...

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 19:22
przez DrifTom
Z tego co wiem 1 JZ jest lżejszy od V8. Ten Soarer za 5 k ma manuala.?

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 19:29
przez DjFido
Tak, jest na manualu, cała dupa rozbita, stoi od 4mcy w garażu, tylny zawias dead, most, skrzynia i silnik nietknięte. Pali normalnie. Problem jest tylko ze sprzęgłem i hamulcami, ale tym to się nie przejmuję.

Ogólnie mam do wydania na to około 20 do 23 tysi, wiem że potrzebny będzie jakiś konkretny zawias, klatka, i rękaw. bezpieczny bak mam, tak samo jak fotele i ogarnięte przeszklenie (a raczej przeplexenie)

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 20:44
przez lukass
dołóż jakieś 10 - 15 tysi to może starczy , chyba że chcesz "z grubsza" zbudować sobie driftowóz , co z czasem wyjdzie na złą decyzje..

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 21:07
przez DjFido
Powiem tak, 18tysięcy na znalezienie E30, dokupienie zawiasu i ogarnięcie tego wszystkiego powinno wystarczyć. Sugerowałem się cenami posłyszanymi od znajomych. Zawias w granicach 3tysięcy to zostaje 15, betka to koszt ok 4, i zostaje 11 na klatke, sprzeglo i modyfikacje. Ok, koniec gdybek, powiedzcie mi lepiej czy taki swap ma sens, jak sie 1JZ ogólnie sprawuje, liczyłbym na zdanie kogoś kto ma lub miał One-JayZ. Co może sięza przeproszeniem wysrać w tym silniku...?? Jakie ma bolączki...?? Czy jest np problem ze zmarowaniem jak w CA, chodzi mi o wady...??

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 13 paź 2010, o 22:09
przez badtoys
każdy silnik padnie

każdy trzeba przygotować do pałowania

ja oszczędzisz przed zabawą wydasz dwa razy tyle po zabawie



ot tak życiowa kosztowna mądrość .. :-)

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 14 paź 2010, o 00:10
przez Kruszon
badtoys napisał(a):każdy silnik padnie

każdy trzeba przygotować do pałowania

ja oszczędzisz przed zabawą wydasz dwa razy tyle po zabawie



ot tak życiowa kosztowna mądrość .. :-)


To nie jest żadna mądrość tylko logika!

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 14 paź 2010, o 08:01
przez DjFido
Dobra, nie potrzebuję żadnej logiki, bo wiem o co chodzi, ani mądrości Waszych, zadałem konkretne pytanie i oczekuję konkretnie na nie odpowiedzi... I bez OffTop'a już mi tu... No... :D

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 14 paź 2010, o 10:05
przez Silikone
chrzanek ma jz w e30. udez do niego

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 14 paź 2010, o 11:35
przez RC Drifter
A tutaj foto:
Obrazek

Chłodnica jest w bagażniku.

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 14 paź 2010, o 12:30
przez DjFido
@RC
Chrzanek ma 2JZ (3.0), a mi chodzi o silnik 1JZ, (2.5)

Wiem że kol. Grelka ma w soarerze 1JZ. Chyba do niego napisze... ;P

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 14 paź 2010, o 13:27
przez Silikone
ty chcesz poznac plusy i minusy tych silnikow?
czy plusy i minusy tych silniow w e30?

Re: 1JZ albo RB25 do E30.

PostNapisane: 14 paź 2010, o 14:01
przez DjFido
Ogólnie o sam silnik mi chodzi. Do prowadzenia auta można przywyknąć. Zawsze jakieś nawyki się wyrabia.