M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez macmic21 » 7 sie 2010, o 14:41

moze sonda ? zdejmij kleme, zresetuj komputer i sprawdz, moze to cos da?
Avatar użytkownika
macmic21
Król Ronda
 
Posty: 58
Dołączył(a): 12 maja 2010, o 14:08
Lokalizacja: Łódź

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez leszek49-17 » 8 sie 2010, o 09:54

ja miałem podobny objaw w m60b30 wymieniłem czujnik położenia wału skasowałem błąd i jest ok śmiga jak ta lala a czujnik zmieniłem od e36 320 troszke inny kąt mocowania ale da się założyć
Avatar użytkownika
leszek49-17
Amator
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 16:52

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez marcine30 » 8 sie 2010, o 14:25

Od jutra zaczynam dalej działac w tym kierunku, Na początek sprawdze ten rozrząd, sondy nie mam podpiętych wcześniej jeździłem tak i było ok wiec myślę ze to nie sądy ale tez je podłacze. Co do czujnika położenia wału od był jako pierwszy sprawdzony.
Avatar użytkownika
marcine30
Touge Drifter
 
Posty: 168
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 12:54
Lokalizacja: Śląsk

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez ktm450sx » 14 sie 2010, o 08:28

Witam,
mam podobny problem, tylko moje auto ( bmw E30 ) gdy się porządnie rozgrzeje zachowuje się jakbym podczepił lawetę powyżej 4500 obrotow. wymieniłem przepływomierz i pompę paliwa niby na walbro 255 i dalej auto źle chodzi. Zacząłem mierzyć ciśnienie paliwa na listwie i jest 2 bary na wolnych obrotach ( czy nie jest to za mało ? ). Jakie powinno być ciśnienie paliwa, bo przy odcince na postoju spada do okolo 1,3 bara.
Avatar użytkownika
ktm450sx
Król Ronda
 
Posty: 53
Dołączył(a): 26 sty 2010, o 19:57
Lokalizacja: Głogów

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez dobro&zło » 14 sie 2010, o 13:08

Regulator ciśnienia ma w M60B40 3,5 bar więc 2 a tym bardziej 1,3 to zdecydowanie mało. Pompa, filtr i regulator do sprawdzenia. Jeśli pompa jest nowa to zmierz ciśnienie na przewodzie zaraz za pompą. Może filtr jest zabity albo zagnieciony przewód paliwowy. Jeśli pompa, filtr i przewody są ok to może regulator jest zepsuty zbyt szybko upuszcza.
Avatar użytkownika
dobro&zło
Touge Drifter
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez dlugi » 1 wrz 2010, o 18:01

Ja miałem podobny problem ale w starym silniku M40. Miałem wytarty wałek przez co zawory nie otwierały się na tyle ile powinny. Pod obciążeniem samochód nie wkręcał się dalej niż 4tys a na sucho szedł do odcięcia tylko że miał problem na końcu.
Posprawdzaj ciśnienie oleju, popychacze i wałki.
Avatar użytkownika
dlugi
Król Ronda
 
Posty: 71
Dołączył(a): 30 mar 2010, o 19:25
Lokalizacja: Sosnowiec - Siemianowice Śl.

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez marcine30 » 5 wrz 2010, o 09:10

Moje objawy które miałem zwiastowały tylko jedno Koniec zycia jednotki napedowej. Po krótkiej zabawie na placu silnik zaczął kuleć i strasznie kopci na niebiesko z wydechu oraz stracił ciśnienie oleju.
Avatar użytkownika
marcine30
Touge Drifter
 
Posty: 168
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 12:54
Lokalizacja: Śląsk

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez okon335 » 6 wrz 2010, o 18:01

to widzę ładny As z Ciebie... po co się "bawiłeś" skoro wiedziałeś ze coś nie tak.... gdybyś się nie "bawił" tylko dogłębnie zbadał problem to może byś go uratował.... sprawdziłeś wogóle zawory? po zabawie silnik dostał większą niż zwykle temp i zawory mogły spuchnąć dlatego mógł kuleć....
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez marcine30 » 8 wrz 2010, o 17:44

Wymieniłem czujnik położenia wału i silnik zaczął normalnie pracować , ale ze już miałem taki objaw wcześniej wymieniłem pompę paliwa i tez na chwile było ok, w tym celu pojechałem na plac sprawdzić czy po zagrzaniu motoru znowu będzie problem. Na dzien dzisiejszy silnik zapala kuleje, słychac zwory i czasem mrugnie kontrolka oleju a na bagnecie jest full. Silnik czeka na rozebranie i sprawdzenie co sie stało jak będzie sens to przez zimę robimy remoncie , a propo jest sens remontowac m60b40? skoro wiadomo ze mój silnik juz ma sporo przelatane.A moze ktos juz to robił i powiedzie mi jakie są szacowane koszty remontu:)?
Avatar użytkownika
marcine30
Touge Drifter
 
Posty: 168
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 12:54
Lokalizacja: Śląsk

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez max325 » 8 wrz 2010, o 17:50

a moze poluzowala ci sie pompa oleju????
Avatar użytkownika
max325
Touge Drifter
 
Posty: 385
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 14:31
Lokalizacja: częstochowa

Re: M60B40 brak mocy powyzej 4500 obrotów dziwna odcinka

Postprzez SŁOMA » 8 wrz 2010, o 18:15

max325 napisał(a):a moze poluzowala ci sie pompa oleju????


Mareczku przy jego objawach to nie pompa oleju ! co do remontu to moze przekroczyc wartosc silnika sam rozrzad okolo 1200zl a gdzie reszta?
Avatar użytkownika
SŁOMA
Drift Team Gliwice
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 20:27
Lokalizacja: GLiwice

Poprzednia strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości