super eta

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Re: super eta

Postprzez okon335 » 12 cze 2010, o 09:37

generelnie ja miałem m50 i nigdy więcej..... i nie zgadzam się z Twoja opinia ze m50 lepsze niż m20, wręcz mnie to śmieszy.... m30 tak samo jak m20 są to silniki z epoki, mamy zrobionego kwadrata z m20 typowo na kata nie raz temp na czerwonym i dalej dostawał chłodnice pękały, węże rozsadzało, a silnik nadal ok nowa woda i jechane dalej, m50 nawet nie zagotował się do końca a głowica już powiedziała dziękuję.....
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: super eta

Postprzez Janeek52 » 12 cze 2010, o 09:46

OZ-Car napisał(a):do autora tematu: może poprostu zaspawaj dyfer, wrzuć sobie fotel i pojeździj narazie etą, opanujesz auto w takim setupie to pomyślisz o mocniejszym piecu :) oczywiście wyciągniesz z ety ok 200koni, przy odpowiedniej górze z b25 łącznie z kolektorami, wiązką, kompem, do tego dochodzi ostrzejszy wałek i barany. Poszukaj, na forach jest mnóstwo informacji na temat modzenia ety, ale powstaje pytanie: czy się opłaca?

tak jest, eta jak narazie powinna styknąć a jak jest w dobrym stanie to zapodaj jakąś małą dmuchawkę ;)

a co do tych pękających głowic i ogólnie że te silniki się nie nadają do "katowania" to macie racje bo żaden silnik nie nadaje się do tego!!!
wystarczy uważać na temperaturę, dodatkowy wentylator, dobry olej i koniecznie jakś płyn do ukł. chłodzenia odporny na wys. temperatury i można latać :thumbsup:
pozdro
Avatar użytkownika
Janeek52
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 19 kwi 2009, o 08:33
Lokalizacja: Legnica

Re: super eta

Postprzez okon335 » 12 cze 2010, o 10:21

Janeek52 napisał(a):
OZ-Car napisał(a):do autora tematu: może poprostu zaspawaj dyfer, wrzuć sobie fotel i pojeździj narazie etą, opanujesz auto w takim setupie to pomyślisz o mocniejszym piecu :) oczywiście wyciągniesz z ety ok 200koni, przy odpowiedniej górze z b25 łącznie z kolektorami, wiązką, kompem, do tego dochodzi ostrzejszy wałek i barany. Poszukaj, na forach jest mnóstwo informacji na temat modzenia ety, ale powstaje pytanie: czy się opłaca?

tak jest, eta jak narazie powinna styknąć a jak jest w dobrym stanie to zapodaj jakąś małą dmuchawkę ;)

a co do tych pękających głowic i ogólnie że te silniki się nie nadają do "katowania" to macie racje bo żaden silnik nie nadaje się do tego!!!
wystarczy uważać na temperaturę, dodatkowy wentylator, dobry olej i koniecznie jakś płyn do ukł. chłodzenia odporny na wys. temperatury i można latać :thumbsup:
pozdro


dokładnie tak jak mówisz jak dbasz tak masz :) :) :) ja mam jeszcze dodatkowo termostat wywalony :)
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: super eta

Postprzez Å»oÅ‚nierz » 12 cze 2010, o 10:24

okon335 napisał(a): ja mam jeszcze dodatkowo termostat wywalony :)

To akuratnie nie jest dobre posunięcie.
Avatar użytkownika
Żołnierz
Touge Drifter
 
Posty: 1022
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 12:47
Lokalizacja: Żory

Re: super eta

Postprzez Janeek52 » 12 cze 2010, o 11:18

no, długo będzie się nagrzewał do właściwej temperaturki a to mało dobrze...

edit
chyba że chcesz na masie zaoszczędzić :rotfl2:
Avatar użytkownika
Janeek52
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 19 kwi 2009, o 08:33
Lokalizacja: Legnica

Re: super eta

Postprzez okon335 » 12 cze 2010, o 13:11

tak hehe -100gram :lollol: :rotfl2: u mnie obieg bez termoststu dobrze się sprawdza :) temp trochę przed polową i stoi tak cały czas :) tak ze jest idealnie :) ale juz koniec bo odbiegamy od tematu :grin: :grin: :grin:
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: super eta

Postprzez daveBMW » 12 cze 2010, o 21:15

noi własnie czy sie oplaca przerabiac...a koledzy bo myslalem czy ten 2,5 sprzedac wraz z silnikiem ety i nie kupic m52b28 co wy sadzicie o tych motorach no jeszcze w zanadrzu mysle o m30b35....
daveBMW
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 cze 2010, o 08:41
Lokalizacja: pszów

Re: super eta

Postprzez okon335 » 14 cze 2010, o 16:02

m52b28- dobry motor parametrami w przybliżeniu do m30b35 jednak o wiele mniej trwały niż czołgowe m30b35 :) aluminiowy blok itd :)
Maksymalny moment obrotowy
m52b28- 280 Nm przy 3950 obr/min
M30B35- 305Nm przy 4000 obr/min

ja bym ładował bez zastanowienia m30b35 przedewszystkim dlatego ze wszystko co się z nim wiąże jest o wiele tańsze :)- prócz paliwa :) ale kto na to patrzy :)
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: super eta

Postprzez daveBMW » 14 cze 2010, o 18:21

okon335 napisał(a):
ja bym ładował bez zastanowienia m30b35 przedewszystkim dlatego ze wszystko co się z nim wiąże jest o wiele tańsze :)- prócz paliwa :) ale kto na to patrzy :)

oki ale w porównaniu silnikow to m30b35 wypada lepiej???? nie jest czasem ciezszy od m52b28??? bo naprawde robieznosc w opiniach o m30b35 a m52b28 jest...
daveBMW
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 cze 2010, o 08:41
Lokalizacja: pszów

Re: super eta

Postprzez berlin177 » 14 cze 2010, o 21:39

witam jezelimam ci dac rade to orzylaczam sie do kolegi zespawaj most wrzuc kubel popraw reczny i na tym silniku sie ucz jak go zajezdzisz to wtedy mysl o czyms wiekszym ale ja bym radzil wrzucic m52b28 lekki zwawy silnik a przy tym malo awaryjny. i pamietaj o dodatkowej chlodnicy oleju jesli chcesz upalac.. :yahoo: pozdro
berlin177
Amator
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 kwi 2010, o 21:16
Lokalizacja: kraków

Re: super eta

Postprzez okon335 » 15 cze 2010, o 12:46

no tak m30b35 jest cieższy troszkę
m30b35- 143kg
m52b28- 118kg
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: super eta

Postprzez daveBMW » 22 cze 2010, o 14:17

o koledzy w weekend zakupilem m30b35 do swojej ety.... :banana: :banana: :banana:
daveBMW
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 cze 2010, o 08:41
Lokalizacja: pszów

Re: super eta

Postprzez okon335 » 23 cze 2010, o 06:37

bardzo dobry wybór ;) powiedz coś o silniku ;D
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: super eta

Postprzez daveBMW » 23 cze 2010, o 20:15

w sumie to kupilem za kilka stówek e34 z tym silnikiem...auto zewnetrznie zaniedbane ale silnik widac ze bylo robione na czas...ogolnie auto stalo okolo 9 miesiecy wiec trza bylo odswiezyc motor i kilka rzeczy poprawic no i po odpaleniu nie ma kopcenia i zadnych wyciekow...wlasciciel mi powiedzial ze ten motor ma chipa podnoszacy moc do ok 260 kucy ale nie chce mi sie w to wierzyc...zobaczymy jak zrobie swapa do e30 i na hamowni ile pokaze....
daveBMW
Amator
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 cze 2010, o 08:41
Lokalizacja: pszów

Re: super eta

Postprzez okon335 » 23 cze 2010, o 20:49

ja też miałem z e34 automata :) pamiętaj hamownia to tylko przybliżenie jeśli mogę Ci doradzic to nie dawaj wentylatora z łopatkami od razu zastosuj
pełny jeśli będzie na elektryku bo mój się rozpadł pękło mocowanie silnika ten jeden z trzech drążkow i łopatki wpadły w chłodnice teraz mam wentylator z mondeo 2.0 i uwierz mi ze jest o niebo lepiej nawet pod względem chłodzenia
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości