wydech m50b25

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

wydech m50b25

Postprzez easyrajder-bmw » 28 kwi 2010, o 20:33

Jaki musi być wydech do m50 można zrobić go na 1 rurze o średnicy powiedzmy 60mm czy musi byc poprowadzony z dwóch rur o średnicy 50mm i jaki i z czego dać środkowy tłumik bo ostatni bedzie przelotowy ala'mugen do e30?? :confused:
Avatar użytkownika
easyrajder-bmw
Król Ronda
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 19:43
Lokalizacja: Pawłowice Śl.

Re: wydech m50b25

Postprzez choody » 28 kwi 2010, o 21:59

Może być zrobiony na jednej rurze, ale pole jej przekroju musi być równe lub większe (o ile większe to już zależy jak bardzo wysilony silnik) sumie pul przekroju starej dwu rurki. Rozumiesz??

Końcowy dałbym komorowy dla wyciszenia (a wcale mocy mniej nie będzie) a środkowy przelot.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: wydech m50b25

Postprzez easyrajder-bmw » 29 kwi 2010, o 08:00

Ok dzięki :thumbsup:
Avatar użytkownika
easyrajder-bmw
Król Ronda
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 19:43
Lokalizacja: Pawłowice Śl.

Re: wydech m50b25

Postprzez Łysol » 1 maja 2010, o 21:21

Wydech musi być na 2 rurach żeby zachować parametry fabryczne.
Wykonanie wydechu na jednej rurze pogorszy osiągi silnika.
Jedna rura ,a dwie rury to duża róznica przy wolnossaku - biorąc pod uwagę nawet tą sama pojemność układu wydechowego.
Avatar użytkownika
Łysol
DRIFTER
 
Posty: 186
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 12:53
Lokalizacja: Poznań

Re: wydech m50b25

Postprzez choody » 1 maja 2010, o 22:16

No nie zgodzę się z tym. Różnicy nie ma żadnej, ze względu na zachowanie wszystkich zjawisk. Zarówno jeden jak i drugi wydech działa praktycznie tak samo (jeśli wziąść pod uwagę identyczne pojemności, długości itd). A to z tego względu, że w dwu rurce masz X pipe, to raz, a dwa wszystkie tłumiki nie separują dwóch rurek, tylko przeciwnie - to wytłumaczone tak obrazowo. Dwie rurki są tylko po to, aby wydech nie zmniejszył za bardzo prześwitu pod autkiem a kto widział e30 pod spodem ten wie, że wydech tylko między skrzynią a belką zawieszenia jest schowany w podłodze.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: wydech m50b25

Postprzez Łysol » 2 maja 2010, o 23:55

Dwie rury nie są skonstruowane po to żeby wydech miał mniejszy prześwit pod autem :rotfl: , raczej rozchodzi się tutaj o moment obrotowy .
Ale jak kto woli.
Avatar użytkownika
Łysol
DRIFTER
 
Posty: 186
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 12:53
Lokalizacja: Poznań

Re: wydech m50b25

Postprzez easyrajder-bmw » 3 maja 2010, o 17:15

Avatar użytkownika
easyrajder-bmw
Król Ronda
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 19:43
Lokalizacja: Pawłowice Śl.

Re: wydech m50b25

Postprzez choody » 3 maja 2010, o 22:01

Łysol napisał(a):Dwie rury nie są skonstruowane po to żeby wydech miał mniejszy prześwit pod autem :rotfl: , raczej rozchodzi się tutaj o moment obrotowy .
Ale jak kto woli.



Raczej większy prześwit - gwoli ścisłości :) Moment obrotowy ......... Wiesz dwu rurka czy jedno rurka - działa tak samo bo to JEDEN UKŁAD. Miało by może sens to co piszesz gdyby ori wydech był odseparowany - czyli bez X pipe i wspólnych tłumików. Tak jak jest np w starszych silnikach w układzie V czy B (lata 70te i wcześniej) Ale to raczej było podyktowane konstrukcją samochodu jako całości. Bo dziś wszystkie typy układów wydechowych są wytwarzane jako jeden element (vide. VW garbus, a nowe 911, Ferrari dino a 360 modena)

Ale kłócić się nie będę, tylko poszukam w moich "knigach" jaki wygląd wydechu daje największy przyrost momentu. Bo do tej pory myślałem, że wzrost momentu i mocy uzyskuje się poprzez zwiększenie ciśnienia zwrotnego w wydechu, które to poprawia napełnienie cylindra ....... Ale widocznie źle myślałem ....... Oczywiście no offence Łysol.

Easy - rób jak uważasz, można i tak i tak, byle nie przesadzić z średnicą i "przelotowością" układu. BMW ma wzorcowo wręcz opracowane wydechy, duże średnice rur jak i mało restrykcyjne tłumiki, i co gorsza :) bardzo dobrze zgrane z układem ssącym, więc dlatego jest ciężko coś w tej materii ugrać. A co do tłumików, zauważ, że wszystkie mają średnicę rur po 2,5 cala, jak na mój gust podwójny wydech 2,5 cala do seryjnego silnika nawet 2,5 pojemności to "troszkę" za dużo.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: wydech m50b25

Postprzez Piotrek_Vabik » 4 maja 2010, o 19:30

Łysol napisał(a):Wydech musi być na 2 rurach żeby zachować parametry fabryczne.
Wykonanie wydechu na jednej rurze pogorszy osiągi silnika.
Jedna rura ,a dwie rury to duża róznica przy wolnossaku - biorąc pod uwagę nawet tą sama pojemność układu wydechowego.


To moze wytlumacz dlaczego w moim V8 wydech jest zrobiony z jednej rury i moment nie spadl a wrecz przeciwnie skoczyl do gory o 25Nm a moc prawie o 45 KM :)
Avatar użytkownika
Piotrek_Vabik
Touge Drifter
 
Posty: 338
Dołączył(a): 28 mar 2009, o 19:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wydech m50b25

Postprzez Łysol » 4 maja 2010, o 20:35

Piotrek_Vabik napisał(a):
Łysol napisał(a):Wydech musi być na 2 rurach żeby zachować parametry fabryczne.
Wykonanie wydechu na jednej rurze pogorszy osiągi silnika.
Jedna rura ,a dwie rury to duża róznica przy wolnossaku - biorąc pod uwagę nawet tą sama pojemność układu wydechowego.


To moze wytlumacz dlaczego w moim V8 wydech jest zrobiony z jednej rury i moment nie spadl a wrecz przeciwnie skoczyl do gory o 25Nm a moc prawie o 45 KM :)

Myslę że masz kolektor wydechowy nie bardzo fabryczny.....
Avatar użytkownika
Łysol
DRIFTER
 
Posty: 186
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 12:53
Lokalizacja: Poznań

Re: wydech m50b25

Postprzez choody » 4 maja 2010, o 21:11

Ale jeśli nawet kolektor jest z kosmosu - co trudno osiągnąć swoją drogą w komorze e30, to jeśli reszta wydechu jest "skiepszczona" (Twoim zdaniem Łysol przejście na jedną rurę), to efektów nie ma żadnych praktycznie, bo i tak i tak wszystkie fale będą silnie stłumione. U Vabika po prostu ktoś wykonał zajebistą robotę, widocznie Vki bardzo pozytywnie reagują na skrócenie układu, Vabik możesz przybliżyć nam swój wydech?? Oczywiście jeśli chcesz.

Łysol, na prawdę nie ma różnicy (poza kosztami wykonania) przy wydechu na jednej rurze a na dwóch w e30, jak i w każdym innym praktycznie aucie, pod warunkiem zachowania odpowiednich wymiarów wydechu. Cała magia i trudność w wykonaniu wydechu to tak trafić z falą podciśnienia aby trafiła w, ujmijmy to, odpowiednie obroty (nie dotyczy aut doładowanych turbo i w pewnym stopniu kompresor).
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: wydech m50b25

Postprzez henio » 4 maja 2010, o 22:58

A co można powiedzieć o M52b28?? Tutaj spaprany wydech, pogarsza silnik o dobre parę km i Nm. Jak dobrze pamiętam, Baluciak miał z tym problem. Założył ori układ z 2,8 i od razu silnik wrócił na fabryczny żywot. Czyli co, odpowiednia pojemność, czy jeszcze coś innego?? Chyba że tutaj Vanosy wchodzą w grę...
Avatar użytkownika
henio
Touge Drifter
 
Posty: 474
Dołączył(a): 9 mar 2009, o 21:59
Lokalizacja: Częstochowa

Re: wydech m50b25

Postprzez choody » 4 maja 2010, o 23:30

Tutaj wchodzi w grę kilka czynników:

Po pierwsze M52 jest silnikiem ECO. Czyli jak najmniej zanieczyszczeń, jak najmniejsze spalanie, głośność itp, pierdy. Więc największy kibel to jego sterowanie, dwie lambdy itd. Co ciekawe po konwersji sterowania z siemensa na boscha (+ dolot z m50) problemu nie ma z dłubaniem wydechu. Jest taka sama sytuacja jak w m50 z bebechami od m52. Po prostu, komp dostaje inny odczyt z czujników i próbuje to naciągnąć do danych "fabrycznych" .

Ewentualnie, ponieważ zjawiska w dolocie i wydechu są silnie ze sobą powiązane, układy dolotowy + wydechowy w m52 jest dla siebie wręcz idealne. I każda ingerencja w ten układ zaburza działania fal na napełnienie cylindra, czego skutkiem jest pogorszenie charakterystyki w pewnym zakresie obrotów (w pewnym tzn. w peaku mocy seryjnej bo dla tych obrotów przypada największe napełnienie cylindra, wynikające z bardzo dobrego zgrania się fal z wydechu i dolotu).

Ale bez dokładnych badań laboratoryjnych można tylko dywagować co się dzieje, chałupniczo raczej się nie da, chyba że na podstawie przepływu powietrza w poszczególnych kanałach przed i po wydechu. Po prostu ten typ tak ma i już.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: wydech m50b25

Postprzez Łysol » 5 maja 2010, o 21:47

v 8-semek to za bardzo nie znam, jesli chodzi o mody wydechu.
Natomiast w r6, wiekszość modów wydechu kończyła się spadkiem mocy/momentu albo nierównomiernym wzrostem momentu.
Oczywiście można podnieś moc/moment zmieniając wydech ,ale trzeba mieć o tym pojęcie i przerobić trochę rozwiązań .
Dlatego jak słyszę - były 2 rury ,my damy jedną i też będzie dobrze i nawet pojemność układu będzie podobna to napewno osiągi polecą ;) .
-choody- Wg mnie dwie rury, a jedna o tych samych pojemnościach ,reagują inaczej i inaczej kształtują krzywą momentu .
Nie wymądrzam się, tylko pisze co sprawdzone .
Pozdro :grin:
Avatar użytkownika
Łysol
DRIFTER
 
Posty: 186
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 12:53
Lokalizacja: Poznań

Re: wydech m50b25

Postprzez choody » 5 maja 2010, o 23:09

Proste doświadczenie, przelewasz wodę z jednego naczynia przez dwie rury o polu przekroju x + x i długości y, i z drugiego takiego samego naczynia przez jedną rurę o polu przekroju 2x i długości y. Jak myślisz które naczynie szybciej się opróżni ??

Drugie doświadczenie także proste. Tłoczysz wodę przez dwie rury o polu przekroju x + x i długości y, i przez jedną rurę o polu przekroju 2x i długości y. Zakładając, że ciśnienie wynosi 1 bar, jak myślisz ile wody przepłynie przez te dwa układy w ciągu sekundy ??

Odpowiedz tylko na te dwa doświadczenia.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Następna strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości