Koło zamachowe

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Koło zamachowe

Postprzez czarny is » 28 kwi 2010, o 18:56

Witam dziś chciałem zmienić zamach w silniku m42 na lżejszy od m40 tylko okazało się ze tam już taki siedzi i pytanie ile moge go stoczyć i czy moge go wyważyć na wyważarce do kuł?
czarny is
Touge Drifter
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:12
Lokalizacja: Szczytno

Re: Koło zamachowe

Postprzez Janeek52 » 28 kwi 2010, o 19:04

no z tą wyważarką to chyba nie za dobry pomysł :lol:
w Radomsku jest taki koleś który się zajmuje takimi przeróbkami i z tego co ludzie piszą to nawet daje radę
link do jego aukcji: http://www.allegro.pl/item1015505025_tu ... 4mili.html
powodzenia...
Avatar użytkownika
Janeek52
Touge Drifter
 
Posty: 286
Dołączył(a): 19 kwi 2009, o 08:33
Lokalizacja: Legnica

Re: Koło zamachowe

Postprzez BLACHA » 28 kwi 2010, o 21:30

czarny is napisał(a):czy moge go wyważyć na wyważarce do kuł?


:rotfl: :rotfl2: :rotfl:

Sorry ale nie mogłem się powstrzymać. Co do linku który zapodał kolega powyżej to od dawna słysze o tym facecie same pozytywne rzeczy więc coś w tym chyba jest. Jeśli chodzi o to ile zdjąć materiału to myśle że możesz wysłać i powiedzieć żeby odciążyli na maxa bo do każdej konstrukcji podchodzą inaczej.
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Koło zamachowe

Postprzez Bartezz » 29 kwi 2010, o 08:27

z tego co pamietam to powinno wazyc sie caly uklad korbowy...
a jesli chcesz toczyc kolo to max 40% wagi,mysle ze jak 35% zrobisz tez bedzie git :D bedzie chodzic jak szlifierka :grin:
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Koło zamachowe

Postprzez henio » 29 kwi 2010, o 18:53

Ale jak siÄ™ nie mylÄ™, to stracisz na momencie...
Avatar użytkownika
henio
Touge Drifter
 
Posty: 474
Dołączył(a): 9 mar 2009, o 21:59
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Koło zamachowe

Postprzez czarny is » 29 kwi 2010, o 21:08

Momentu niestrace a z tym wyważaniem to było pytanie czysto teoretyczne
czarny is
Touge Drifter
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:12
Lokalizacja: Szczytno

Re: Koło zamachowe

Postprzez Bartezz » 30 kwi 2010, o 06:49

moment momentem,toczylem kilka razy kola u dobrego tokarza i nigdy ich niewazylem,bylo wszystko oki,a silnik dostawal nowe zycie :grin:
Avatar użytkownika
Bartezz
Touge Drifter
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 22:17
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Koło zamachowe

Postprzez kudlaty24v » 30 kwi 2010, o 14:36

Moment generuje benzyna :D
Kolo wywaza sie oddzielnie i jezeli znajdziesz wywazarke na ktora zalozysz kolo to czenu nie :grin:
kudlaty24v
Król Ronda
 
Posty: 62
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 10:22

Re: Koło zamachowe

Postprzez czarny is » 30 kwi 2010, o 15:26

Wyważarka do chyba kuł wyważa z dokładnością do 2 gram to chyba powinno wystarczyć
czarny is
Touge Drifter
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:12
Lokalizacja: Szczytno

Re: Koło zamachowe

Postprzez max325 » 30 kwi 2010, o 16:13

niby dokladna jest ale jak ustawisz szerokosc????
Avatar użytkownika
max325
Touge Drifter
 
Posty: 385
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 14:31
Lokalizacja: częstochowa

Re: Koło zamachowe

Postprzez czarny is » 30 kwi 2010, o 20:43

jeszcze niesprawwdzałem czy sie da :scratch:
czarny is
Touge Drifter
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 14:12
Lokalizacja: Szczytno

Re: Koło zamachowe

Postprzez choody » 30 kwi 2010, o 22:10

Koło wyważa się oddzielnie, ale z tą wyważarką do kół to trochę przesada. Nawet jeśli pokaże niewyważenie to z dużą niedokładnością (jak dla koła zamachowego) i drugie pytanie jakie się nasuwa, w jaki sposób dokonasz korekty niewyważenia ??? Bo trzeba będzie gdzieś materiału ująć z koła - nawiercić je, ale wyważarka dokładnie nie pokaże tego miejsca i wartości o jaką trzeba nawiercić koło. I tutaj jest także kolejny problem, bo maszyna do wyważania kół zazwyczaj pokazuje gdzie dodać odważnik, a w zamachu jak wspomniałem trzeba odjąć poprzez nawiercenie, i jest na to sposób (teoretyczny) skoro maszyna pokaże że trzeba dodać to jeśli po przeciwnej stronie odejmiemy to będzie to samo - zgadza się, ale to trzeba będzie już robić na "oko" bo inaczej się nie da, a to znów powiększa tolerancję błędu (błąd nie precyzyjnej maszyny + błąd człowieczego oka) Ogólnie z wyważeniem nietrafiony pomysł. Ale zawsze stoczyć możesz sam a wyważyć może profesjonalny zakład.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI


Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości