E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez siewicz » 9 kwi 2010, o 11:50

Z racji tego, że cały czas cierpię na brak funduszy na budowę driftcara (jako typowego samochodu tylko do upalania) wpadł mi do głowy pewien pomysł: sprzedaję swojego codziennego dupowoza i kupuję tanie e36 jako autko do codziennej jazdy. Nabiorę na nim nawyków odpowiednich dla RWD, a czasem w deszczu może jakiegoś krótkiego boka uda się zapiąć.
Myślę, że e36 jako samochód do codziennej jazdy musiałbym służyć około roku (później znajdą się fundusze na zakup czegoś 'normalnego' na codzień i e36 zostanie jako typowy driftowóz). W międzyczasie mógłbym już drobne mody poczynić typu zadbanie o blacharkę (może jakieś laminaty), montaż kubłów, kierownicy, rękawa i jakiś dobry zawias + poliuretany. Byłbym w stanie to robić, bo łatwiej przychodzi mi odkładanie mniejszych kwot i stopniowe wkładanie w autko niż wyłożenie od razu większej kwoty na autko i jego przygotowanie np w miesiąc. Po tym wszystkim do zrobienia zostałby tylko SWAP na coś 'męskiego' ( ;) ), e-szpera i można jeździć.
No i po tym przydługawym i może nieco niezrozumiałym wstępie przechodzę do sedna sprawy: z racji, że e36 przez rok ma służyć jako dupowozik to grzecznego przemieszczania się po mieście zależy mi na ekonomii. Dlatego chciałbym się dowiedzieć, czy później łatwiej będzie zrobić SWAP na coś większego w 320 niż 316, czy 318? Czy np m50b25 wchodzi bez żadnych innych modyfikacji zamiast m50b20 (czyli wyjmuję b20, wkładam b25 bez zmiany czegokolwiek innego)? Czy np m30b35 łatwiej będzie upchać w 320 niż 318, czy to bez różnicy? Podsumowując - czy 320 będzie lepszą bazą dla większego silnika niż 318 (cały czas mowa o e36)?

Sory za przydługawy i nudny post, ale bardzo zależy mi na tym, żeby się tego dowiedzieć :)
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam
siewicz
Król Ronda
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 22:22
Lokalizacja: Bytom

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez Fixel093 » 9 kwi 2010, o 12:32

Może nie mam doświadczenia (mam 17lat i nie mam własnego auta) ale dużo czytam przeglądam więc mogę się jakoś wypowiedzieć jeśli zależy ci na ekonomi to bierz 318-320 bo 316 minimalnie mniej pali niż taki 318 różnica nie odczuwalna dla portfela ;) a 320 vs 318 to też nie jest diametralna różnica a różnica mocy jest na + dla 320 oczywiście
M43B16 102HP/151NM M43B18 115HP/169 M50B20 150HP/190NM, wspomniałeś o silniku M30B35 do e36 :scratch: rzeźby trochę jest, nikt się nie pcha w m30b35 do e36
na allegro kiedyś była taka e36 z m30 i chyba się nie sprzedała, co do co jaka baza lepsza czy 316-318 czy 320 wydaję mi się że bez różnicy no może tarcze hamulcowe są ciutke większe niż w 316-318 i jakieś stablizatory mogą być grubsze ale i tak jak byś wsadzał M50B25 (Najlepsza opcja jak na początek) to przydał by się heble z 325-328 i grubsze stabilizatory bo trzeba przecież czymś hamować a heble 316-320 wątpię czy wydolą no to tyle miał bym do powiedzenia, mam nadzieję że trochę pomogłem ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Fixel093
Touge Drifter
 
Posty: 383
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 17:32
Lokalizacja: Zamość

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez SŁOMA » 9 kwi 2010, o 13:01

Z tego co ja tu rozumiem to kolega pyta o to jak juz bedzie kupowal bude na swap czyli e36 to jakiej ma szukac , napewno szukaj sobie coupe jesli chodzi o mase druga sprawa im wiekszy silnik tym lepiej dla ciebie z uwagi na podzespoly lepsze hamulce i zawieszenie proponowalbym szukac jakiejs budy 325 no chyba ze znajdziesz jakies m3 tanio pozdro :drift:
Avatar użytkownika
SŁOMA
Drift Team Gliwice
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 20:27
Lokalizacja: GLiwice

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez BLACHA » 9 kwi 2010, o 14:41

Popieram to co mówi Słoma ale cenowo IS w e36 wyjdzie taniej niż 325 a heble i zawias ten sam oczywiście zakładając że nie będziesz latał na ori silniku tylko swap od razu
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez siewicz » 9 kwi 2010, o 15:55

Panowie dzięki za sugestie.
Chodzi o to, że chcę jeździć tym e36 przez rok jako w miarę ekonomicznym dupowozem wprowadzając w międzyczasie mody typu instalacja kubłów, rękawa, montaż konkretnych hebli i zawiasu (czyli modyfikacja nie przeszkadzające w normalnej, ekonomicznej jeździe), a później dopiero jako ostatni krok zrobić swap na coś konkretnego - i wtedy (po swapie) autko już zostanie typowo jako tylko driftowóz, ale do tego czasu służyć jako samochód do grzecznego przemieszczania się po śląskich miastach ;)
Nadwozie będzie w sedanie - przede wszystkim są dużo tańsze, poza tym praktyczniejsze (pamiętajcie, że przez rok ma służyć jako mój jedyny wóz), dodatkowo kiedyś zobaczyłem sedana e36 startującego chyba w DTM i się zakochałem ;) jak znajdę fotki to podrzucę.

Pzdr
siewicz
Król Ronda
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 22:22
Lokalizacja: Bytom

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez metanol » 9 kwi 2010, o 16:41

Jak chcesz mieć dupowóz, to bierz 318. Ja jakiś czas temu zadawałem pytanie w imieniu kumpla, o tutaj viewtopic.php?f=10&t=1116&start=810#p65130 318 w sedanie i mamy dupowóz. Jak będziesz robił swapa, to będą heble na pewno do wymiany, bo o bezpieczeństwo trzeba dbać :D
Avatar użytkownika
metanol
Touge Drifter
 
Posty: 364
Dołączył(a): 20 lut 2010, o 17:21
Lokalizacja: Sieradz

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez wierzba » 9 kwi 2010, o 18:35

Ja proponuję coś między 325-328 oczywiście piszemy o e36 , nie są to potworki do konkretnego driftowania , ale do nauki zupełnie wystarczy , a przy spokojnej jeździe nie spali dużo więcej niż 316-318 , a jakby co , to jest czym pocisnąć :D
walkę z hamulcami ( oczywiście mocniejszymi niż seria ) , bym sobie odpuścił , bo akurat w drifcie nie jest to aż tak ważne , podstawa to dobry zawias i rękaw :yahoo:

pozdro
wierzba
WPR Drift Team
 
Posty: 498
Dołączył(a): 16 cze 2009, o 21:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez komargc » 9 kwi 2010, o 19:53

ja na twoim miejscu zrobil bym tak kupil 325-28 ale z lpg jak chcesz jedziesz tanio, jak chcesz strzelic bok wpinasz benzyne, wiem ze niszczy silnik ale do sportu i tak bedziesz potrzebowal nowego albo remontowanego albo swap ,a cheble i inne pierdoly juz bys mial w aucie lepsze tak mi sie wydaje nie znam sie na bmw wiec jak cos pokrecilem prosze o sprostowanie bardziej opcykanych kolegów
komargc
Touge Drifter
 
Posty: 100
Dołączył(a): 12 sty 2009, o 21:53
Lokalizacja: prawie olsztyn

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez siewicz » 9 kwi 2010, o 21:27

Panowie pewnie, że chętnie bym wsiadł od razu w 325, albo 328, ale stwierdzam, że mnie na to póki co nie stać... w zakupie są często nawet 2x droższe niż 320, nie wspominając o 318. Ubezpieczenie też jest odpowiednio droższe, no i jednak nikt mi nie wmówi, że 328 spali tyle samo co 320 (przy spokojnej jeździe) ;)
Wiem, że teraz powiecie, że skoro mnie nie stać na 325, czy 328 to mam w ogóle odpuścić drift póki co i uzbierać więcej kasy. Ale ja wolę już mieć 320 i stopniowe w nie inwestować (zadbać o budę i wykonać pozostałe mody, poza silnikiem) i pod koniec wsadzić jakaś fajną, wyremontowaną jednostkę mając już doświadczenie z prowadzenia 320 (bo będzie to mój pierwszy RWD :) ).
siewicz
Król Ronda
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sty 2009, o 22:22
Lokalizacja: Bytom

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez klx_driftah » 10 kwi 2010, o 07:46

bierz 320 jak już. mniej roboty przy swapie na 2.5, spali troche wiecej niż 1.8, ale ma 4x tarcze, aku w bagazniku, no i ten dźwięk :yahoo: jak ci sie trafi to za 4-5tys znajdziesz 325. byle by nie parch ostateczny :)
Avatar użytkownika
klx_driftah
Touge Drifter
 
Posty: 672
Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 11:56
Lokalizacja: Hindenburg

Re: E36 320 lepsze na swap niż 316, 318?

Postprzez Grzesi(E30)k » 10 kwi 2010, o 20:36

Mam w mieście jednego sedana E36 z M30...zapier**** jak zły.


Co lepsze na swap?

Coupe to raz:

316i-ciezko wbrew pozorom dorwać tanie coupe z tym M43. Od razu modlić się o hamulce na tarczy. Jak pamiętam E36 mają takie same tarcze poza 328i wszystkie czyli przód 286 wentylowane tył 280 lite.

318is-taka sama baza jak 316i

320i-jw taka sama baza jedynie wiązka pasuje po np. M50B25.(tam z różnicą vanos/non-vanos i siemens/bosch)


Dla czego wszystko jest identyczną bazą? Bo ma dyfer na małej głowie. I swap na większą jednostkę poniesie ze soba koszta drugiego dyfra, półosi etc.

Skrzynia w M50B20 jest inna i mniejsza niż B25. (nie wiem jak M52 ale pewnie też)

Ewentualnie można spawać tą małą i latać aż puści.



Reasumując szukaj jakiejkolwiek budy coupe na tarczach z jak najzdrowszymi blachami i mechaniką.
Silnik cześć wymienna ,a dorwać wiązkę pod nowy silnik (prawie p&P) to nie problem.
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 lip 2009, o 22:50
Lokalizacja: B-stok


Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości