Tak - w przypadku e39 na zewnÄ…trz
Moża ja to wyjaśnie dokładniej bo mam chwilkę
W przypadku gdy maglownica, wąsy i drążki kierownicze są z tyłu (bliżej kabiny) to jesli chcemy usunąć ackermana , wąs przesuwa się na zewnątrz (w stronę kołą) Np bmw e34 , e39 , nissan s13
W przypadku np. bmw e30 , e36 maglownice mamy z przodu, wąs przesuwamy do środka( w stronę podłużnic)
Krócej - by ackerman był zerowy otwór wąsa sworznia wahacza musi byc w lini z otworem wąsa sworznia drązka kierowniczego.
Najkrócej -
oryginał górna część , po przeróbce dół obrazka
A tak przy okazji , według moich ostatnich obliczeń , do driftu ackerman prawdopodobnie ma być ujemy dokładnie tyle ile jest dodatni w serii.
Piszę prawdopodobnie ponieważ jeszcze tego nie stestowałem na własnych zwrotnicach , a jak wiadomo Ci co wiedzą nie napiszą tego ze względów zarobkowych.
Żeby nie było jak to mi ktoś ostatnio zarzucił że ja dużo dyskutować lubię , niżej trochę teorii skłaniającej (mnie osobiście) do zrobienia anty ackermana.
Obecnie mam usunietego ackermana (zerowego)
"Obliczenia" czytaj rozkmina
Gdy seryjne auto pokonuje zakręt w lewo jadąc normalnie jak to w ruchu ulicznym , koło lewe skręca bardziej a prawe mniej dzięki ackermanowi dodatniemu.
To zapobiega zbyt szybkiemu zużywaniu się opon i uslizgowi koła prawego.
Gdy auto pokonuje zakręt w lewo driftem , koła mamy skręcone w prawo koło prawe skręca bardziej a lewe mniej. I dobrze bo to jest koło prowadzące a w drifcie najbardziej potrzebny jest wiekszy skręt koła prowadzącego.
Po usunięciu ackermana tak jak na rys. wyżej czyli na zero , zwiększamy skręt ale koła podążającego a nie prowadzącego.
Więc na dzień dzisiejszy uważam że jest to zabieg połowiczny i mało tego spowalniający odbijanie kierownicy
Do pełnego sukcesu
(według mnie)jest potrzebne zrobienie anty ackermana , to dodatkowo (w drifcie) zwiększy skręt koła prowadzacego i zmniejszy podążającego co prawdopodobnie przyspieszy odbijanie kierownicy względem ackermana zerowego.
Powtarzam że to są tylko moje teorie, więc proszę nie brać tego jako wzór do modyfikacji w swoich autach. Jednocześnie zapraszam do dalszej otwartej dyskusji bo w końcu trzeba coś ustalić i to opisać żeby było łatwiej tym którzy robią to we własnym zakresie np. z braku funduszy lub z zamiłowania Jak to sie ma w praktyce przekonam się niebawem i napisze o tym oczywiście tutaj