Strona 2 z 2

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 27 sty 2008, o 23:19
przez gorylek
ludzie nie mam juz pojecia glowa mi peka od roznych porad. Ogolnie zalezalo mi bardzo na tym acie ktore posiadam ale widze ze nikt nie inwestuje tu w mniejsze litraze najlatwiej isc kupic najmocniejsza wersje danego auta seryjna i nia poginac i nie miec frajdy zadnej >zawiedziony myslalem ze w tej chwili wszytsko jest juz tak rozwiniete ze nie ma zadnych przeszkod i barier procz tak naprawde finansowych ale jednak jest jeszcze jedna isc na latwizne pozdrawiam

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 27 sty 2008, o 23:53
przez Kermel
gorylek napisał(a):ludzie nie mam juz pojecia glowa mi peka od roznych porad. Ogolnie zalezalo mi bardzo na tym acie ktore posiadam ale widze ze nikt nie inwestuje tu w mniejsze litraze najlatwiej isc kupic najmocniejsza wersje danego auta seryjna i nia poginac i nie miec frajdy zadnej >zawiedziony myslalem ze w tej chwili wszytsko jest juz tak rozwiniete ze nie ma zadnych przeszkod i barier procz tak naprawde finansowych ale jednak jest jeszcze jedna isc na latwizne pozdrawiam


Wyczuwam tutaj jakies żale.. hmm no nie mi oceniac. Nikt nie mowi, że turbo to głupia rzecz. Zwierzak zapomniał jeszcze dopisać co byś zakuł ten motor a to też swoje kosztuje. Weź tylko pod uwagę jak długo Ci ten silnik to wytrzyma. Jak wszyscy wiemy auta turbodoładowane przeżywają straszliwe męki podczas zawodów czy treningów. Wiele z tych aut po sezonie nie jest w najlepszym stanie (nawet te mocno dofinansowane). I teraz postaw sobie pytanie czy stac Cię na nowy motor wrazie czego :P. I nie NA ŁATWIZNĘ, tylko NA POCZĄTEK. Skoro uważasz się za tak dobrego kierownika ze musisz już mieć 300hp i moment 410 ale w silniku turbodoładowanym to jak najbardziej spox. Pozatym czym jesteś zawiedziony? Myślę, że powinieneś się cieszyć, że na forum poznajesz opinie innych osób. Nikt Cie tutaj specjalnie nie zniechęca. A z tą frajdą .. hmm. Tutaj musiałbyś bardziej sprecyzować co masz na myśli? Bo nie wiem czy miałeś okazje już przetestować E36 V8 - ja np miałem i powiem Ci, że frajdy to to daje wiele. Nie wspominając, że moment zaczyna sie już z dołu. Chyba, że za frajdę uważasz Blow-Offa ładnie syczącego pss pss :P.( tak wnioskuję bo się uparłeś na turbo) W takim wypadku mamy odmienne pojęcia na temat "frajdy"

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 28 sty 2008, o 20:28
przez gorylek
w takim razie przesiadka chyba bedzie na e30 i swap motoru ktory podola temu wyzwaniu.
A nawiasem owszem ze zalezy mi na hp i momecie bo auto ma ciagnac w jak najwiekszym zakresie obrotow nie mulic jak moja obecna e36 pozdrawiam i zapytam wiecie kto moglby upchnac mi w e30 silnik od innej bawarskiej pozycji silnikowej ??

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 28 sty 2008, o 21:50
przez Grzechu
Kolego powiem tak.Widze,że sam sie pogubiłeś w tym wszystkim.Pomoge Tobie co do E30.
Motorów do wyboru jest troszke od2,8 po 3.5 .Technike M-power oraz V8.
Dobrze wykonany projekt (bez druciarstwa) w zależności który silnik wybierzesz wacha sie od 10k-30k
Górna granica jak wiemy z doświadczenia moze sie jeszcze moooocno zmienić ;)
Na temat SWAP'ów do E30 mozna pisać naprawde dłuuugo.Gooogle Twoim przyjacielem.
Wiec jak widzisz może jednak pozostaniesz przy E36 i treningach.W niedalekiej przyszłości przesiadka na M3.
Ja jestem początkujący,powiem że potrzeba troche czasu,opon i wytrwałości aby wyczuć nerwowe E30 z wkładką m30b35.
Najważniejsze to zapinać jak najwiecej boków i czuć auto no i trening,trening bo horsy to nie wszystko.
pozdrawiam

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 28 sty 2008, o 23:16
przez EBER
szaga napisał(a):Kolego powiem tak.Widze,że sam sie pogubiłeś w tym wszystkim.Pomoge Tobie co do E30.
Motorów do wyboru jest troszke od2,8 po 3.5 .Technike M-power oraz V8.
Dobrze wykonany projekt (bez druciarstwa) w zależności który silnik wybierzesz wacha sie od 10k-30k
Górna granica jak wiemy z doświadczenia moze sie jeszcze moooocno zmienić ;)
Na temat SWAP'ów do E30 mozna pisać naprawde dłuuugo.Gooogle Twoim przyjacielem.
Wiec jak widzisz może jednak pozostaniesz przy E36 i treningach.W niedalekiej przyszłości przesiadka na M3.
Ja jestem początkujący,powiem że potrzeba troche czasu,opon i wytrwałości aby wyczuć nerwowe E30 z wkładką m30b35.
Najważniejsze to zapinać jak najwiecej boków i czuć auto no i trening,trening bo horsy to nie wszystko.
pozdrawiam


Swiete slowa!!! Ja sam mam e36 2.5 litra ,wybebeszone itd...(mozesz zobaczyc w dziale projekty) i poki co trzeba trenowac i jeszcze raz trenowac a nie sie spinac i szukac koni mech.Na to ptzyjdzie czas,mam zamiar przejezdzic caly przyszly sezon nie ruszajac motoru nie wykluczajac nawet udzialu w TDC,z takim autem nie jestem w stanie powalczyc o pudlo ale trening mam nadzoeje otrzymam dobry. to jest najwazniejsze i tobie radze zrobic podobnie na poczatek zob w swojej to co ja czyli zawias demolka wnetrza i pare jeszcze inych bajerow i trenuj a za rok jak uzbierasz kase to kupisz albo motor albo cala M3,bo tak jak zwierz powiedzial bedziesz mial nbezawaryjnie i bedziesz mogl sie cieszyc z jazdy a nie dumac co sie stalo ze sie turbo zjebalo!!!!Amen

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 30 sty 2008, o 13:07
przez gorylek
szaga powiedz mi od jakiego modelu silniki do e30 moge pakowac ??

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 1 lut 2008, o 00:37
przez Grzechu
Oczywiście technika M-power silniki z modeli e34 oraz e36.
m52b28 czyli 2.8 lekki i o przyzwoitych osiągach E36 ,E39, E38
Ogniste 4.0 lub 4.4 najlepszy wybór,moim zdaniem.Dobry moment obrotowy dostępny od samego początku-V8.Potrzeba dosyć duuużo przeróbek,przeniesienie serwa itd,rzeźba kolektorów wydechowych(wpadaja wprost w belke) i miliona innych rzeczy
Silnik wystepuje w E34. ostatnich modelach E32.E39 oraz E38
m30b35 3.5 proponuje lekture http://www.335i.de wystepuje w E28,E23,E24.E34,E32. Silnik starej generaccj tzw.Big six.Cieżki,ale niektórzy udowodnili,ze da sie tym driftować na wysokim poziome (Sosen-8 miejsce w generalve TDC 2007) ;)
Nie podawałem silników z nowych modeli oczywiscie z przyczyn finansowych związanych z ich zakupem :roll:

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 1 lut 2008, o 22:25
przez małpa777
Elo!
Gorylek własnie jestem na etapie montażu 4,4 V8 do e30 (mój pierwszy raz).
Jeśli jesteś zainteresowany to mogę podzielić się swoimi wrażeniami z garażu oraz oczywiście kosztami całej operacji.
pozdrawiam

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 1 lut 2008, o 22:34
przez małpa777
Mam pytanko do znawców gdzie najlepiej, najszybciej i oczywiście najtaniej kupić gwinta D2 do e30?

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 2 lut 2008, o 00:07
przez Grzechu
małpa777 ja jestem ciekaw i to bardzo :) .Podejrzewam,ze kazdy coś chetnie by sie dowiedział na temat tego projektu.Załóż topic w dziale ''projekty'' i w miare postepu prac uzupełniaj go,oczywiście zdjęcia mile widziane.
Co do gwintu D2 zapytaj terego,jest tu na forum.

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 2 lut 2008, o 00:33
przez buli
dołączam się do prośby poprzednika :)
4,4l V8 w e30 :shock: zapowiada się na projekt bez kompromisów i myślę, że wiele osób może coś z tego wynieść :)
byle by było dużo fotek :mrgreen:

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 3 lut 2008, o 22:33
przez gorylek
bardzo chetnie poznam kazdy szczegol tego projektu jak i koszta oczywiscie.
W moim przypadku ta opcja musi nastapic jak najszybciej gdyz koniecznie chce szkolic swoje umiejetnosci mam znajomego co w e21 ma silnik 3,5 litra daje rade nawet wiesz ale agresywne to autko trzeba z nim ostro walczyc

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 3 lut 2008, o 23:33
przez małpa777
Witam witam! A więc sytuacja przedstawia się następująco! Topic w dziale projekty zostanie założony w przeciągu 10 dni( chwilowy brak zdjęć). Mogę powiedzieć jedynie tylko tyle że jestem w trakcie przerabiania zawiechy ze standardu na rozstaw 5x120. Tył pasuje od e36 compact koszt to 600 złociszy za dwa wahacze z piastami i zaciskami. Z przodem jest trochę więcej walki. Piasta E36 jest bardzo podobna do tej z e30 tylko mocowanie sworznia jest trochę w innym miejscu, efektem czego po zamontowanu koło jest przesunięto do tyłu o jakieś 5 cm.Jedynym rozwiązanie jest bardzo prosta ingeręcja w wahacz. Nie bede pisał jak to zrobić bo nie chciał bym żeby moja rada przyczyniła sie do czyjegoś nieszcześci w przypadku nieudanej próby obróbki cieplnej.Koszt przedniego zawieszenia to jakieś 400zł za same piasty(wahacze są takie same jak w e36 a kolumnę MCpersona zmieniamy na gwinty).Maglownicę możemy zostawić standardową ale lepszym rozwiązaniem jest montaż od e36(mniej obrotów kierownicą).Koszt 400zł. cdn.

Re: POTRZEBNY POMYSL I ZNAWCA BMW 325 DO PRZEROBKI MECHANICZNEJ

PostNapisane: 14 mar 2008, o 11:54
przez kkk555
witam, niedawno zakupiłem e36 325. teraz chce ją troche przygotować do latania bokami...wiem, że na początku należy wziąć się za zawias. czy ktoś może doradzić mi jaki konkretnie wybrać? jakie są dobre a jakie nie? jaka firma itp? generalnie wszystko...bo jestem zielony. a co ze szpera? czy ktoś może mi pomóc również w tym temacie? z góry dzięki za pomoc. pozdrawiam