Problem ze stukaniem przy szperze w BMW M5

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

Problem ze stukaniem przy szperze w BMW M5

Postprzez Wojtas » 12 lis 2008, o 22:33

Mam taki problem w BMW M5 e34. Z tyłu dyfer mam pospawany. Przy powolnym skręcaniu, przy bardzo małych predkosciach np. przy parkowaniu itd. koła przeskakują i szuraja co jest w sumie normalne, ale oprócz tego strasznie głośno chodzi mi ten cały układ. Slychać jakies stuki, brzdękania i nne dziwne dźwięki. Na początku myślałem że to normalne na elektroszperze, ale u znajomego w e30 i nissanie 200sx jest tylko szuranie przy małych predkosciach, duzo ciszej to słychać. Po podniesieniu obu tylnych koł w góre, jest pewien luz na obu kołach, jak jedno próbuje krecic w jedna strone, drugie w drugą, to jest troche luzy zanim się zblokują, jakies kilka centymetrów. Czy to normalne? Luz jest najprawdopodobniej na flanszy od przegubów, ale podobno to chyba normalne. Ma ktoś pomysł co może powodować jeszcze te dźwięki i czy coś może się bardziej uszkodzić od tego?
Avatar użytkownika
Wojtas
Touge Drifter
 
Posty: 197
Dołączył(a): 9 kwi 2008, o 17:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem ze stukaniem przy szperze w BMW M5

Postprzez Rupert_r » 12 lis 2008, o 23:35

Czesc, kiedy mialem w swojej e30 325 dyferek 4.10 zaspawany to pobobne objawy byly. Wydaje mi sie ze to zalezy od pospawania dyfra bo troche sie znieksztalca i moze czasem te luzy sa wieksze, Pozniej mialem 3.91 i bylo duzo lepiej:) Tu jeszcze dochodzi roznica taka ze 4.10 to mala glowa a 3.91 duza i napewno nie bylo to bez wplywu. Mysle ze po prostu krocej wytrzyma taki "luzny" dyfer. U mnie scieło zeby z satelitki i pekl koszyk w otoczeniu sworznia. :grin: (jak cos to mam doskonala szpere do m5:))
Avatar użytkownika
Rupert_r
Król Ronda
 
Posty: 85
Dołączył(a): 22 lip 2008, o 22:59

Re: Problem ze stukaniem przy szperze w BMW M5

Postprzez Wojtas » 15 lis 2008, o 17:10

Podniosłem dzisiaj samochod na dwoch lewarkach i z tego co widac to raczej szpera jest ok. Kola maja troche luzu jak sie nimi szarpie do tyłu i do przodu, ale to chyba normalne, luz jest na przegubach raczej. Co wiecej, jak odpalilem silnik i wlacze jaki kolwiek bieg, puszcze sprzeglo (spiekowe wiec szybko lapie) to z racji tego ze samochod nie jest obciazony, bo kola sa w powietrzu slychac podobne stuki jak przy skrecaniu. W momencie puszczenia sprzegla tylko, caly most sie trzesie razem z poloskami przez chwile i po chwili jest ok kola sie normalnie kreca bez stuków. Moim zdaniem albo jest coś nie tak z przegubem pomiedzy walem i mostem, albo wyrobione sa jakies poduszki na ktorych trzyma sie most lub skrzynia? Dobrze mysle?
Avatar użytkownika
Wojtas
Touge Drifter
 
Posty: 197
Dołączył(a): 9 kwi 2008, o 17:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem ze stukaniem przy szperze w BMW M5

Postprzez kraks » 5 gru 2008, o 01:48

mozliwe ze gumy sie pozrywaly, wszystkie elementy na wale przejrzyj no i co do luzu miedzy kolami - przeguby mocno dostaja przy jezdzie na zaspawanym dyfrze wiec luz masz zapewne na nich
Avatar użytkownika
kraks
DRIFTER
 
Posty: 50
Dołączył(a): 8 cze 2008, o 23:33
Lokalizacja: Tuchola


Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Heise IT-Markt [Crawler] i 39 gości