4x4 => RWD

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

4x4 => RWD

Postprzez kkk555 » 3 lis 2008, o 19:48

Nie jestem mechanikiem , a zastanawiałem się, jak to jest z odcinaniem przedniego napędu w autach 4x4.
Czy to jest skomplikowane? Jak to mechanicznie przebiega? Jak wytrzymują potem elementy przeniesienia napędu ?
Czy ktoś tego próbował i co z tego wyszło?
Myślałem głównie w kontekście starych Audi Quattro, Evo, Imprez itp...
Avatar użytkownika
kkk555
DRIFTER
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:47
Lokalizacja: Kraków

Re: 4x4 => RWD

Postprzez tom as » 3 lis 2008, o 20:15

wiem ze w mazdzie 323 gtr po roskreceniu nic niedziala bo ma dyfer zalezny od obciarzenia ,mechanika byla latwa poprostu wykrecamy wal.
Avatar użytkownika
tom as
Touge Drifter
 
Posty: 611
Dołączył(a): 1 lip 2008, o 09:08
Lokalizacja: hannover - gorzow wlkp.

Re: 4x4 => RWD

Postprzez gumis » 3 lis 2008, o 21:22

wazniejsze jest to ze auta 4x4 maja inna geometrie przedniego zawieszenia... i to trzeba pozmieniac... np kierownica nie odkreca sie sama...
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Dr Moment » 3 lis 2008, o 22:28

gumis napisał(a):wazniejsze jest to ze auta 4x4 maja inna geometrie przedniego zawieszenia... i to trzeba pozmieniac... np kierownica nie odkreca sie sama...

mmm, jakieś małe farmazony tu piszesz. Jestem posiadaczem BMW w wersji iX (oczywiście w obecnej chwili już tylko napędzany jest tył), a kierownica jak najbardziej się odkręca, bez żadnych zmian. Do tego mogłem sobie ustawić negatyw, również nic nie zmieniając;)
Avatar użytkownika
Dr Moment
DRIFTER
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 10:38
Lokalizacja: Bytom

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Smal » 3 lis 2008, o 23:01