4x4 => RWD

Stary dział garaż. Tematy archiwalne. Najważniejsze tematy będą na bieżąco przenoszone do nowych działów.

Moderatorzy: drift-rak, e30 owner

4x4 => RWD

Postprzez kkk555 » 3 lis 2008, o 19:48

Nie jestem mechanikiem , a zastanawiałem się, jak to jest z odcinaniem przedniego napędu w autach 4x4.
Czy to jest skomplikowane? Jak to mechanicznie przebiega? Jak wytrzymują potem elementy przeniesienia napędu ?
Czy ktoś tego próbował i co z tego wyszło?
Myślałem głównie w kontekście starych Audi Quattro, Evo, Imprez itp...
Avatar użytkownika
kkk555
DRIFTER
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:47
Lokalizacja: Kraków

Re: 4x4 => RWD

Postprzez tom as » 3 lis 2008, o 20:15

wiem ze w mazdzie 323 gtr po roskreceniu nic niedziala bo ma dyfer zalezny od obciarzenia ,mechanika byla latwa poprostu wykrecamy wal.
Avatar użytkownika
tom as
Touge Drifter
 
Posty: 611
Dołączył(a): 1 lip 2008, o 09:08
Lokalizacja: hannover - gorzow wlkp.

Re: 4x4 => RWD

Postprzez gumis » 3 lis 2008, o 21:22

wazniejsze jest to ze auta 4x4 maja inna geometrie przedniego zawieszenia... i to trzeba pozmieniac... np kierownica nie odkreca sie sama...
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Dr Moment » 3 lis 2008, o 22:28

gumis napisał(a):wazniejsze jest to ze auta 4x4 maja inna geometrie przedniego zawieszenia... i to trzeba pozmieniac... np kierownica nie odkreca sie sama...

mmm, jakieś małe farmazony tu piszesz. Jestem posiadaczem BMW w wersji iX (oczywiście w obecnej chwili już tylko napędzany jest tył), a kierownica jak najbardziej się odkręca, bez żadnych zmian. Do tego mogłem sobie ustawić negatyw, również nic nie zmieniając;)
Avatar użytkownika
Dr Moment
DRIFTER
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 10:38
Lokalizacja: Bytom

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Smal » 3 lis 2008, o 23:01

Chcialbym zaznaczyc ze jest wiele rodzajow napedu 4X4 wiec ile marek tyle rozwiazan tego napedu i na to tez trzeba wziasc poprawke.
Avatar użytkownika
Smal
SaikoD Member
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 13:45
Lokalizacja: Świdwin/Gdańsk

Re: 4x4 => RWD

Postprzez gumis » 4 lis 2008, o 08:55

to porownaj jak sa ustawione kielichy i jaki jest kat wyprzedzenia zwrotnicy w twoim i w zwyklej e30... kiedys ten temat przerabialismy z dominiakiem... nie mowie ze sie na da driftowac bo da sie ale jezeli to ma byc 4x4=>rwd=>4x4 to zawsze wersja orginalnia rwd bedzie sie lepiej prowadzic....
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Javie » 4 lis 2008, o 15:45

gumis napisał(a):to porownaj jak sa ustawione kielichy i jaki jest kat wyprzedzenia zwrotnicy w twoim i w zwyklej e30... kiedys ten temat przerabialismy z dominiakiem... nie mowie ze sie na da driftowac bo da sie ale jezeli to ma byc 4x4=>rwd=>4x4 to zawsze wersja orginalnia rwd bedzie sie lepiej prowadzic....

Chodzi raczej o to, że kąt skrętu kół jest mniejszy.

W Imprezie odpina się półosie i spawa centralny dyfer, albo zastępuje zablokowanym.
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Dr Moment » 4 lis 2008, o 16:01

gumis napisał(a):to porownaj jak sa ustawione kielichy i jaki jest kat wyprzedzenia zwrotnicy w twoim i w zwyklej e30... kiedys ten temat przerabialismy z dominiakiem... nie mowie ze sie na da driftowac bo da sie ale jezeli to ma byc 4x4=>rwd=>4x4 to zawsze wersja orginalnia rwd bedzie sie lepiej prowadzic....

miałem przyjemność śmigać na wyrazowie i E30 sedan i coupe i moim kombikiem (byłym 4x4) z prostymi kielichami, nie było różnicy, wręcz przeciwnie, powiedziałbym nawet, że układ kierowniczy jest dużo bardziej precyzyjny i czuły, reaguje genialnie i szybko. Także rozwodzenia teoretyczne są bezsensu, trzeba się przejechać i poczuć jak jest naprawde:)


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Dr Moment
DRIFTER
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 10:38
Lokalizacja: Bytom

Re: 4x4 => RWD

Postprzez gumis » 4 lis 2008, o 17:12

Dr Moment napisał(a):
gumis napisał(a):to porownaj jak sa ustawione kielichy i jaki jest kat wyprzedzenia zwrotnicy w twoim i w zwyklej e30... kiedys ten temat przerabialismy z dominiakiem... nie mowie ze sie na da driftowac bo da sie ale jezeli to ma byc 4x4=>rwd=>4x4 to zawsze wersja orginalnia rwd bedzie sie lepiej prowadzic....

miałem przyjemność śmigać na wyrazowie i E30 sedan i coupe i moim kombikiem (byłym 4x4) z prostymi kielichami, nie było różnicy, wręcz przeciwnie, powiedziałbym nawet, że układ kierowniczy jest dużo bardziej precyzyjny i czuły, reaguje genialnie i szybko. Także rozwodzenia teoretyczne są bezsensu, trzeba się przejechać i poczuć jak jest naprawde:)


Pozdrawiam


kto teoretyzuje? jezdzilismy z dominiakiem na treningi do poznania i dominiak jezdzil z polodym e30 4x4 i po rozmowie dominiak postanowil przerzuci silnik do normalnej budy e30 i roznica byla kolosalna... i dzialo sie to 2 lata temu pewnie jak jeszcze nie wiedziales co to drift.... wiec prosze cie nie licytuj sie ze mna kto tu wiecej zrobil km bokiem...

ja ze swojej strony odpuszczam... ja znam sprawe z tej strony ale kazdy widzi rzeczy inaczej...

pozdrawiam i bez urazy
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Re: 4x4 => RWD

Postprzez kkk555 » 4 lis 2008, o 17:44

Javie napisał(a):
gumis napisał(a):
W Imprezie odpina się półosie i spawa centralny dyfer, albo zastępuje zablokowanym.


a wiesz może ile coś takiego wytrzymuje?
lub znasz kogoś kto coś takiego już przećwiczył?
właśnie subaru mnie interesuje tzn. nie mnie osobiście ale kumpla, który może taką w miarę tanio teraz przywieźć..
tylko pytanie czy to ma wogóle sens :scratch:
Avatar użytkownika
kkk555
DRIFTER
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:47
Lokalizacja: Kraków

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Javie » 5 lis 2008, o 15:02

kkk555 napisał(a):
Javie napisał(a):
gumis napisał(a):
W Imprezie odpina się półosie i spawa centralny dyfer, albo zastępuje zablokowanym.


a wiesz może ile coś takiego wytrzymuje?
lub znasz kogoś kto coś takiego już przećwiczył?
właśnie subaru mnie interesuje tzn. nie mnie osobiście ale kumpla, który może taką w miarę tanio teraz przywieźć..
tylko pytanie czy to ma wogóle sens :scratch:

Ile wytrzymuje nie mam pojęcia.

Ktoś chyba startował kiedyś takim Subaru właśnie - odpięte półosie i zaspawany centralny dyfer.
Możesz też spytać w 4turbo, na pewno będą widzieli.

Co do driftu - w japonii jakieś takie amatorskie Imprezy jeżdżą, nie sugeruj sie tymi od Kumakubo, w tych to z Imprezy tylko silnik i buda z wierzchu zostaje...
Avatar użytkownika
Javie
Touge Drifter
 
Posty: 431
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 16:12
Lokalizacja: Osw

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Mariusz vel Tata ;) » 5 lis 2008, o 16:41

jest taki gosc co sie nazywa Federico Sceriffo http://www.losceriffo.com/
http://pl.youtube.com/user/federicosceriffo
on jezdzi Subaru z odpietym przednim napedem

tu w parze z Paulem Vlosblom'em - Paris tunung show 2008
http://www.truveo.com/Federico-Sceriffo ... 1941228500
Mariusz vel Tata ;)
moderator
 
Posty: 1548
Dołączył(a): 11 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Belgia

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Bartdrift » 5 lis 2008, o 17:11

Sporo rozmawailem ze Scerifo i mowil, ze nie ma nic prostrzego niz zrobienie z imprezy driftowozu. On ma juz druga tylko do driftu i mowi ze nie zamienil by na nic innego.
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: 4x4 => RWD

Postprzez kkk555 » 5 lis 2008, o 18:04

...no to w krótce zobaczymy co z tego wyjdzie......a jeśli wyjdzie będę informował na bierząco :D
Avatar użytkownika
kkk555
DRIFTER
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:47
Lokalizacja: Kraków

Re: 4x4 => RWD

Postprzez Bambus » 5 lis 2008, o 21:30

W kwietniu 2006 w I rundzie Toyo Drift Cup na lotnisku w Bednarach subaryną tylko z tylnym napędem startował francuz Nicolas Jouard. Z tego co pamiętam była ona opisana w którymś numerze GT później...
Avatar użytkownika
Bambus
Touge Drifter
 
Posty: 386
Dołączył(a): 18 lut 2008, o 17:12
Lokalizacja: Kutno

Następna strona

Powrót do Garaż - Archiwum

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości