Opony przy m60b40

Elektryka, opony, dobór felg itd.

Opony przy m60b40

Postprzez Å»oÅ‚nierz » 16 maja 2010, o 13:22

Mam do was takie pytanie. Na jakich dokładnie rozmiarach opon najlepiej wam się jeździ przy silnikach m60b40/m62b44? Próbuje znaleźć coś dla siebie, ale chciałbym zorientować się jakie dla was opony są najbardziej optymalne, najlepsze. Z góry dzięki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
Żołnierz
Touge Drifter
 
Posty: 1022
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 12:47
Lokalizacja: Żory

Re: Opony przy m60b40

Postprzez Piotrek_Vabik » 16 maja 2010, o 14:11

No jak powiem ci ze to chyba zalezy od toru czy jest szybki czy raczej wolny techniczny. Mnie bardzo dobrze sie jezdzi na 195/50/15 ale to raczej na wolnych torach mysle ze na poznan powinna byc 17'

Pozdro
Avatar użytkownika
Piotrek_Vabik
Touge Drifter
 
Posty: 338
Dołączył(a): 28 mar 2009, o 19:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Opony przy m60b40

Postprzez puz » 16 maja 2010, o 14:45

to zalezy od opony i jak klei
Avatar użytkownika
puz
Touge Drifter
 
Posty: 239
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 20:58
Lokalizacja: okolice Torunia

Re: Opony przy m60b40

Postprzez choody » 16 maja 2010, o 15:35

puz napisał(a):to zalezy od opony i jak klei



Oraz jak Vabik napisał - toru. Oraz od tego czy jedziemy kwali czy pary, to zależy od geometrii zawiasu, od masy pojazdu, od rozkładu masy, od rozstawu kół rozstawu osi itd.

A to dlatego gdyż, w kwali nie potrzebujemy jakiejś masakrycznej prędkości, ważniejszy jest dym i show, w parach już trzeba mieć ten grip, żeby doganiać i mieć możliwość ataku na samochód poprzedzający. Do tego samochód z lekkim tyłem a ciężkim przodem potrzebuje inne opony niż taki z cięższym tyłem, całkowicie ciężki samochód innych niż wydmuszka, inne opony potrzebne są gdy masz negatyw z tyłu a inne gdy masz koła ustawione na 0, inne potrzebujesz gdy masz 300hp i 450Nm a inne gdy masz 200hp i 300Nm itd itp.

Co do zawieszenia i układu jezdnego w Drifcie - temat rzeka. I mega trudny do rozwiązania bo jest wiele części powiązanych ze sobą, i zmiana jednej z nich zmienia praktycznie całkowicie prowadzenie samochodu. I co najgorsze - każdy ma swoje oczekiwania od samochodu, jeden lubi spokojne, drugi nerwowe zachowanie ...... więc takie sondy "co i jak u kogo żeby było lepiej" nie są do końca miarodajne.

EDIT: Taki mały off top z mojej strony dodam. Patrząc na podejście do tego tematu np. w Japonii zauważyłem, że co tor to inne ustawienia zawiasu, grubości stabilizatorów, siła ich spięcia, inne twardości spręzyn, inne siły amorów, inne negatywy, inne zbieżności. O nastawach decyduje czy tor jest szybki czy wolny, oraz "widzimisię" kierowcy, jeden lubi łatwo i agresywnie wchodzący w zakręt samochód, inny taki który będzie "płynął".
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: Opony przy m60b40

Postprzez Å»oÅ‚nierz » 16 maja 2010, o 20:11

Na nowe opony a co za tym idzie wybrzydzanie mnie nie stać, do tego nie jestem jakimś profi kierowcą bo dopiero zaczynam, więc nie oszukujmy się - specjalnie nie poczuję czy jedna opona lepiej trzyma, a druga gorzej. Staram się znaleźć coś 'pod siebie' więc szukam jakiegoś kierunku bo jestem po prostu ciekaw na jakich rozmiarach inni jeżdżą. Zawsze to jakiś wyznacznik dla mnie.
Avatar użytkownika
Żołnierz
Touge Drifter
 
Posty: 1022
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 12:47
Lokalizacja: Żory

Re: Opony przy m60b40

Postprzez choody » 16 maja 2010, o 20:20

No to na najbliższy trening zaopatrz się w kilka kompletów o różnych rozmiarach i testuj. Inaczej nie poznasz jaka opona jest dla Ciebie najlepsza.

To tak jakbyś prosił mnie abym napisał jak smakował mój dzisiejszy kotlet na obiad, odpowiem że zajebiście bo był idealnie ostry jak dla mnie, ale i tak nie będziesz wiedział jak smakował :) bo nie jadłeś :)

Rozumiesz??

Możesz otrzymać tylko odpowiedź typu: Im szerzej tym mocniej klei. Im miększa mieszanka tym lepiej klei. Ale te wszystkie odpowiedzi będą dla Ciebie neutralne, i nic nie znaczące. Takie same pytania miałem do znajomych zanim rozebrałem swoje e30, jakie opony jakie ciśnienie żeby latało się dobrze. Odpowiedź była najwęższe i nabite na max. A najlepiej mi się latało na średnich i troszkę mocniej podpompowanych. Koledze na mniejszych od moich ..... Więc ilu kierowców tyle opinii na ten temat.

EDIT: Taki temat miałby sens gdybyś szukał konkretnej gumy. Np. latam na wanli ale za słabo kleją, szukam lepszych gum o rozmiarze takim i takim. I wtedy pisze kilka osób które latały na wanli i podają Tobie listę opon o większej lepkości (od tych najmniej lepkich do najbardziej lepkich na jakich jeździły), i jest odniesienie jakieś i sobie wybierasz.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: Opony przy m60b40

Postprzez Å»oÅ‚nierz » 16 maja 2010, o 20:38

Chudy, lubie często czytać to co piszesz, ale bez obrazy - wyjechałeś mi z taką teorią, że podaruje sobie wieczorne piwo. Piotrek odpisał w prosty sposób i widać, że można.
Mnie bardzo dobrze sie jezdzi na 195/50/15

I wszystko. Więcej nie oczekuje więc nie pisz już o kotletach tylko podaj mi konkretny przykład, a ja tą informację już sobie 'przetrawię' ;)
Avatar użytkownika
Żołnierz
Touge Drifter
 
Posty: 1022
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 12:47
Lokalizacja: Żory

Re: Opony przy m60b40

Postprzez woytek13 » 16 maja 2010, o 20:48

o jak powiem ci ze to chyba zalezy od toru czy jest szybki czy raczej wolny techniczny.


Tego zdania nie rozumiem, czyli na technicznym torze nie trzeba przyspieszać w zakręcie, a wystarczy palić gumę na odcięciu stojąc praktycznie w miejscu? Przecież na takich torach też są przerzucenia z zakrętu w zakręt, też są zmiany prędkości jazdy (nawet częściej niż na takim polskim Silverstone, czyli Torze Poznań) więc nie rozumiem dlaczego na torze o niższych prędkościach lepsze mogą być opony zapewniające gorszą trakcję :glare:
Avatar użytkownika
woytek13
Touge Drifter
 
Posty: 996
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 13:04
Lokalizacja: Fajsławice/Lublin

Re: Opony przy m60b40

Postprzez Å»oÅ‚nierz » 16 maja 2010, o 20:53

Wydaje mi się, że chodzi o zbieranie się samochodu bez potrzeby redukcji biegu. Piotrek w Warszawie pod koniec pierwszego zakrętu na 15tkach leciał cały czas trójką, a mnie na 17tkach muliło w tamtym miejscu i musiałem wachlować biegami.
Avatar użytkownika
Żołnierz
Touge Drifter
 
Posty: 1022
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 12:47
Lokalizacja: Żory

Re: Opony przy m60b40

Postprzez choody » 16 maja 2010, o 21:06

Żołnierz spoko rozumiem :) Sorki za porównanie. Chciałem pokazać, że też przez to przechodziłem i swoje wnioski wyciągnąłem. Pomimo, że nie wylatałem nie wiadomo ilu godzin.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: Opony przy m60b40

Postprzez Piotrek_Vabik » 17 maja 2010, o 13:43

woytek13 napisał(a):
o jak powiem ci ze to chyba zalezy od toru czy jest szybki czy raczej wolny techniczny.


Tego zdania nie rozumiem, czyli na technicznym torze nie trzeba przyspieszać w zakręcie, a wystarczy palić gumę na odcięciu stojąc praktycznie w miejscu? Przecież na takich torach też są przerzucenia z zakrętu w zakręt, też są zmiany prędkości jazdy (nawet częściej niż na takim polskim Silverstone, czyli Torze Poznań) więc nie rozumiem dlaczego na torze o niższych prędkościach lepsze mogą być opony zapewniające gorszą trakcję :glare:

Nie wiem co tu jest nie jasne na torze wolnym technicznym chcac jechac wszystko na 3 biegu lepsze sa opony wezsze nie wiem czy na 245/35/17 auto zbierze sie z 3 biegu przy predkosci 20km/h i obrotach 1500 obrotow. I napewno na taki torze nie jest ci potrzebne takie odepchniecie jak na torze szybkim gdzie 195/50/15 bedzie sie zmazyla a predkosci nie bedzie;/
Avatar użytkownika
Piotrek_Vabik
Touge Drifter
 
Posty: 338
Dołączył(a): 28 mar 2009, o 19:18
Lokalizacja: Sosnowiec


Powrót do Inne

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron