Obrotomierz e30 v8

Elektryka, opony, dobór felg itd.

Obrotomierz e30 v8

Postprzez marcine30 » 7 maja 2010, o 10:16

Witam, jestem na ukonczeniu swojego e30 z silnikiem m60b40, chciałbym zeby mój orginalny obrotomierz działał, czy jest taka możliwość ? czy ktoś to robił??
Wiadomo ze w liczniku jest kosc kodująca seryjnie był tam silnik m20b25.

Za wszelkie porady z góry dziękuje
Avatar użytkownika
marcine30
Touge Drifter
 
Posty: 168
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 12:54
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Re: Obrotomierz e30 v8

Postprzez Å»oÅ‚nierz » 7 maja 2010, o 11:06

Jest taka możliwość. Zgłoś się do Piotrka Vabika (jest na forum), poda Ci namiary na gościa, który jemu załatwił tą sprawę. Koszt z tego co pamiętam 150zł.
Avatar użytkownika
Żołnierz
Touge Drifter
 
Posty: 1022
Dołączył(a): 7 lut 2009, o 12:47
Lokalizacja: Żory

Re: Obrotomierz e30 v8

Postprzez okon335 » 7 maja 2010, o 18:36

witam generalnie ja przerobiłem sam obrotomierz robiłem swap z m40 1.6 na m30b35 generalnie chodzi tylko i wyłącznie o mapę wszystko jest opisane na stronie e30.dee wiec musisz tam poszperać nie ma z tym dużo pracy trzeba tylko logicznie pomyśleć generalnie jeśli znasz się trochę na elektryce i znasz mniej więcej zasady działania i oczywiście umiesz czytać schematy to dasz rade zrobić to samemu... pzdr
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: Obrotomierz e30 v8

Postprzez choody » 7 maja 2010, o 19:44

A ja dostałem inny sposób. Działa nawet jak wrzucisz V12 V10 czy innego wankla na przykład.

Potrzebujesz trochę kabla osiem diód o oznaczeniu 1n4004, jedną diodę 1n4746.

Teraz instrukcja co z tym zrobić:

- kable podpinasz pod sterowanie cewkami, czyli MINUSOWY kabel cewki, Broń boże pod +, plus ładuje cewkę, minus wyzwala moment jej "wystrzału".
- na każdym kablu umieszczasz diodę 1n4004
- wszystkie kable z diodami 1n4004 łączysz w jeden , na którym umieszczasz diodę 1n4746
- kabel z diodÄ… 1n4746 puszczasz do obrotka

FINITO

Pamiętaj, że diody są kierunkowe, kierunek jest zaznaczony paskami na obudowie diód. Diody 1n4004 podłączasz w kierunku obrotka (te paski skierowane w stronę obrotka) diodę 1n4746 podłączasz w stronę cewek. I wszystko bardzo dobrze izolować!!!
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: Obrotomierz e30 v8

Postprzez marcine30 » 9 maja 2010, o 13:49

okon335 napisał(a):witam generalnie ja przerobiłem sam obrotomierz robiłem swap z m40 1.6 na m30b35 generalnie chodzi tylko i wyłącznie o mapę wszystko jest opisane na stronie e30.dee wiec musisz tam poszperać nie ma z tym dużo pracy trzeba tylko logicznie pomyśleć generalnie jeśli znasz się trochę na elektryce i znasz mniej więcej zasady działania i oczywiście umiesz czytać schematy to dasz rade zrobić to samemu... pzdr



Ja z silnikiem m30b35 tez nie miałem problemu poprostu zmieniłem kosc kodującą w licznik i wszystko idealnie grało.

Choody dzięki za instrukcje spróbuje zrobic tak jak napisałes:)

Ostatnio jak podłączyłem obrotomierz to działa ale zle pokazuje, Obrotomierz pokazuje wszystko razy 2
Avatar użytkownika
marcine30
Touge Drifter
 
Posty: 168
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 12:54
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Re: Obrotomierz e30 v8

Postprzez choody » 9 maja 2010, o 14:20

W przypadku swapa z 4 garów na 6 sprawa jest prosta - zmiana kości w zegarach, ale w przypadku większej ilości garów jak 6 i mniej jak 4, już jest z tym problem.

Jeśli pokazuje Tobie obr razy dwa top masz wsadzoną kość od 4ro cylindrówki, Vka ze względu na dwa razy więcej garów daje dwa razy więcej impulsów na zegary, stąd ta różnica, gdybyś włożył r6 silnik miałbyś obroty przemnożone razy 1,5 na swoim zegarze, a jeśli np. wankla to podzielone na dwa.

A!!! i jeszcze jedno, o tym zapomniałem się dopytać u mojego źródła, zapewne w sposobie z diodami trzeba będzie pominąć kość kodującą z ori zegarów. Zrobić zamiast tego jakiś mostek czy "cóś". Ale tego pewny nie jestem, bo noga z kabelków jestem mega.
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: Obrotomierz e30 v8

Postprzez okon335 » 11 maja 2010, o 06:31

niestety do licznika od 1.6 nie jesteś w stanie wsadzić kości od 3.5 bo 3.5 ma w kości 4x2 piny a 1.6 ma 8x1 wiec trzeba troszkę to przerobić :) :)
okon335
Touge Drifter
 
Posty: 134
Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 07:07
Lokalizacja: poznan

Re: Obrotomierz e30 v8

Postprzez choody » 11 maja 2010, o 20:32

Nic nie trzeba przerabiać :) wkładasz kość od m20 :) Ale temat jest o obrotku przy silniku V8, a osiem cylindrów to nie sześć :)
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI


Powrót do Inne

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości