Strona 1 z 1

Falujące M60

PostNapisane: 12 wrz 2015, o 14:19
przez marian00
Witam,

mam nie mały problem z moim m60 i powoli kończą mi się pomysły co może być nie tak. Samochód to e36 ale to raczej nie ma znaczenia,
temat z pozoru prosty.... faluje jak się rozgrzeje. Po odpięciu przepływomierza falowanie ustaje i silnik chodzi jak marzenie, nie było by w tym nic dziwnego ale podpinałem 4 przepływki i na każdej efekt jest ten sam, a z kolei 2 z 4 przepływomierzy podpinałem do innego m60 i falowania nie było. Dodam że przepala chore ilości benzyny, podłączanie i odłączanie sond nie pomaga, dolot uszczelniony, odma cała, wiązkę silnika podmieniałem, jakiś czas temu podpinałem pod Autocoma i wyskoczyła jedna z sond ale daleki jestem od obwiniania sondy za cale zamieszanie..... Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem??

POMOCY!!! :D

Re: Falujące M60

PostNapisane: 12 wrz 2015, o 17:26
przez e30 owner
Czujnik wałka. Jak złapie temperaturę rozjeżdża się synchronizacja wtrysku (te czujniki są ekranowane może uszkodził się gdzieś ów ekran i przewód dostaje "przebicia"), wypadają zapłony a silnik zalewa. Wywala przy tym masę dziwnych błędów, typu właśnie lambda czy błąd zapłonu. Kilka osób miało taki problem tu na forum z tego co pamiętam.

Więc sprawdź to.

Re: Falujące M60

PostNapisane: 12 wrz 2015, o 20:14
przez marian00
Zapomnialem dopisać że czujnik już zmieniony... nie pomogło. Myślisz że mógł rozjechać się rozrząd? Podobno koła są regulowane?

Re: Falujące M60

PostNapisane: 12 wrz 2015, o 20:32
przez e30 owner
Tak na kołach są "fasolki" może warto to sprawdzić. Choć skoro na zimnym jest ok a na ciepłym jest bee to według mnie wskazywać może bardziej na usterkę elektroniczną niż mechaniczną. Może to wina krokowca?? Przeczyść go.

Ciężko stwierdzić. Ewentualnie jakaś pierdoła typu nie łączące konektorki. W firmowym sprinterze miałem tak że nie odpalał jak się nagrzał, po spadku temp do 60st odpalał od strzała. Winnym okazał się jakiś konektorek. Po dogięciu problem zniknął. A wymienione zostało pół silnika :) jak zawsze :)

Miernik w łapę i szukaj i porównuj z tabelami. Jeśli rozrząd będzie jednak ok.

Re: Falujące M60

PostNapisane: 14 wrz 2015, o 15:45
przez marian00
A czy czujnik spalania stukowego może mieć taki wpływ na pracę silnika mimo że nie pokazuje błędu?

Re: Falujące M60

PostNapisane: 14 wrz 2015, o 18:45
przez riedelb
a czujniki temperatury wody ? może przy rozgrzanym silniku pokazuje Ci wartości minusowe np -40 stopni i ci zalewa go gdy jest ciepły

Re: Falujące M60

PostNapisane: 14 wrz 2015, o 19:09
przez marian00
Pojawiły się nowe okoliczności. Robiłem dzisiaj małe testy na ulicy i chwile przed odcinką auto się dusi tak jakby brakowało paaliwa i po chwili dokręca się i jest odcinka, testowałem tylko na 1 i 2 bo na trójkę już nie miałem miejsca