Strona 3 z 3

Re: Opony na tył

PostNapisane: 27 maja 2015, o 09:31
przez Ciast3k
też weź pod uwagę żę jak chcesz ładnie wyglądać to dasz nawet większy naciąg, a żeby naciągniętą oponę utrzymać na furze to ciśnienie musisz dać większe, więc resztę sam jesteś sobie w stanie ułożyć :P
żeby ni ebyło że zniechęcam, to sam jestem fanenm dużego naciągu i mam tak u siebie (215/35/18 na 8'' z przodu i 8.5" z tyłu) :D

Re: Opony na tył

PostNapisane: 27 maja 2015, o 10:15
przez Michal188
Ciast3k napisał(a):też weź pod uwagę żę jak chcesz ładnie wyglądać to dasz nawet większy naciąg, a żeby naciągniętą oponę utrzymać na furze to ciśnienie musisz dać większe, więc resztę sam jesteś sobie w stanie ułożyć :P
żeby ni ebyło że zniechęcam, to sam jestem fanenm dużego naciągu i mam tak u siebie (215/35/18 na 8'' z przodu i 8.5" z tyłu) :D


215/35 na 8j czy na 8,5j to żaden naciąg :rotfl: :lollol: :rotfl2:

Re: Opony na tył

PostNapisane: 27 maja 2015, o 10:32
przez ttomek
jak masz furę z małą mocą to i tak będziesz latał na większym ciśnieniu , pewnie z 2 bary i więcej żeby wstawało, więc możesz sobie naciąg robić.
jedyny problem to jeśli polecisz gdzieś w ziemniaki to ci łatwiej oponę z felgi zdejmie i tyle.

Re: Opony na tył

PostNapisane: 29 maja 2015, o 16:30
przez wieprzowina.pl
witam
latam na śmietnikach 215-225/45r17 1,5 bara felgi 8,5 cala, tor wyrazów
spora część a nawet około połowa opon po kilku zakrętach się rozpada, bieżnik odchodzi płatami, wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
tylko nie piszcie że to wina tego że opony są ze śmietnika bo to wiem :) ale może coś jeszcze?

Re: Opony na tył

PostNapisane: 29 maja 2015, o 23:40
przez PyluDrift
wieprzowina.pl napisał(a):witam
latam na śmietnikach 215-225/45r17 1,5 bara felgi 8,5 cala, tor wyrazów
spora część a nawet około połowa opon po kilku zakrętach się rozpada, bieżnik odchodzi płatami, wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
tylko nie piszcie że to wina tego że opony są ze śmietnika bo to wiem :) ale może coś jeszcze?

Po tym co chłopaki pisali to wydaje mi sie że to wina za niskiego ciśnienia w oponach...a druga sprawa że widocznie masz pecha że trafiasz na złe opony albo i nalewki...

Re: Opony na tył

PostNapisane: 30 maja 2015, o 08:25
przez drift-rak
PyluDrift napisał(a):
wieprzowina.pl napisał(a):witam
latam na śmietnikach 215-225/45r17 1,5 bara felgi 8,5 cala, tor wyrazów
spora część a nawet około połowa opon po kilku zakrętach się rozpada, bieżnik odchodzi płatami, wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
tylko nie piszcie że to wina tego że opony są ze śmietnika bo to wiem :) ale może coś jeszcze?

Po tym co chłopaki pisali to wydaje mi sie że to wina za niskiego ciśnienia w oponach...a druga sprawa że widocznie masz pecha że trafiasz na złe opony albo i nalewki...


A nie zbyt wysokiego?? Po sekwencji zakretow kolega ma juz zapewne 3b z tych 1,5. Przejedz sie jak zawsze po torze i sprawdz cisnienie

Re: Opony na tył

PostNapisane: 30 maja 2015, o 10:48
przez wieprzowina.pl
sprawdzam, z 1,5 wzrasta max do 2,2
gdyby opona rozpadała się po bezwzględnym i okrutnym .............. to zrozumiałbym że się podda i rozklei od temperatury
ale ja bardzo delikatny jestem i nawet się nie dymi, no może troszeczkę
przy zdejmowaniu prowadzimy ewidencję żeby znaleźć jakiś schemat które się rozpadają a które nie
bridgestone, michelin rozpadają się częściej niż opony gorszych marek, roczniki nie mają znaczenia, indeks W rozpada się najczęściej ale to chyba ślepy trop :scratch:

Re: Opony na tył

PostNapisane: 30 maja 2015, o 18:11
przez drift-rak
wieprzowina.pl napisał(a):sprawdzam, z 1,5 wzrasta max do 2,2
gdyby opona rozpadała się po bezwzględnym i okrutnym .............. to zrozumiałbym że się podda i rozklei od temperatury
ale ja bardzo delikatny jestem i nawet się nie dymi, no może troszeczkę
przy zdejmowaniu prowadzimy ewidencję żeby znaleźć jakiś schemat które się rozpadają a które nie
bridgestone, michelin rozpadają się częściej niż opony gorszych marek, roczniki nie mają znaczenia, indeks W rozpada się najczęściej ale to chyba ślepy trop :scratch:


Mi sie rozpadaly zawsze goodyear excellence i potenzy re50. tych pierwszych mialem moze z 10 kompletow i zawsze sie rozpadaly. Potenzy mialem z racji ze to opona na pierwszy montaz w 350z i o ike dobrze sie na nich jezdzi to do upalania sie nie nadaja bo szybko odpada bierznik. Mowa o uzywkach ale nigdy nie zakladam takich do ogranicznika tylko jeszcze dobre opony.
za to z moich obserwacji: nawet stare spekane micheliny dobrze sie zjezdzaly. Continentale tez spoko i googyear eagle f1 - tych mialem tez spooro z bierznikiem w jodelke.
uzywki to zawsze loteria ale sa lepsze i gorsze modele co mozna zaobserwowac czasem. Kazdy pewnie ma indywidualne spostrzezenia a ja raczej rzadko jezdze wiec ktos sie moze niezgadzac.

Re: Opony na tył

PostNapisane: 31 maja 2015, o 07:42
przez wieprzowina.pl
dzięki za spostrzeżenia, potwierdzam jodełka się nie rozpada

Re: Opony na tył

PostNapisane: 31 maja 2015, o 10:13
przez drift-rak
jeszcze jedno: nalewka wytrzymuje duzo dluzej niz uzywka 5mm (z reguly) o ile odpowiednio ja sie traktuje i o ile uzywki bierze sie po pare zl to ok ale takich po 50 to juz sie nie oplaca i lepiej dolozyc do nalewki. raz ze wiecej miesa dwa ze zawsze jezdzi sie na podobnej oponie a nie stale innej co tez jest wazne

Re: Opony na tył

PostNapisane: 31 maja 2015, o 11:55
przez wieprzowina.pl
mam chyba z 200 opon na placu a zapłaciłem za nie może 300zł, większość >5mm, więc na razie nie muszę kupować,
zastanawiam się jeszcze nad kierunkiem w jakim opona powinna się kręcić, bo dotychczas nie zwracałem na to uwagi ale chyba zacznę, może to coś da

Re: Opony na tył

PostNapisane: 29 cze 2015, o 00:37
przez FornaL
Sorka za miesięczny odkop, ale akurat czytałem.
wieprzowina.pl napisał(a):witam
latam na śmietnikach 215-225/45r17 1,5 bara felgi 8,5 cala, tor wyrazów
spora część a nawet około połowa opon po kilku zakrętach się rozpada, bieżnik odchodzi płatami, wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
tylko nie piszcie że to wina tego że opony są ze śmietnika bo to wiem :) ale może coś jeszcze?


Kwestia rocznika. Im starsza i bardziej sparciała guma tym większa szansa, że zamiast się równo zużywać to będzie odłazić płatami.
100% potwierdzone info :thumbsup: (2-3 letnie gumy mi się nie rozlatują. A 10 letnie i starsze- zawsze)

Re: Opony na tył

PostNapisane: 2 paź 2015, o 22:49
przez Roman1
FornaL napisał(a):Sorka za miesięczny odkop, ale akurat czytałem.
wieprzowina.pl napisał(a):witam
latam na śmietnikach 215-225/45r17 1,5 bara felgi 8,5 cala, tor wyrazów
spora część a nawet około połowa opon po kilku zakrętach się rozpada, bieżnik odchodzi płatami, wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
tylko nie piszcie że to wina tego że opony są ze śmietnika bo to wiem :) ale może coś jeszcze?


Kwestia rocznika. Im starsza i bardziej sparciała guma tym większa szansa, że zamiast się równo zużywać to będzie odłazić płatami.
100% potwierdzone info :thumbsup: (2-3 letnie gumy mi się nie rozlatują. A 10 letnie i starsze- zawsze)


Zgadzam sie z kolega powyzej w 100%.
Przy okazji chcialbym sie zapytac o opony nie do driftingu. Do zwyklej fury szukam opon i nie wiem co wybrac a sezon sie coraz bardziej zliza...
Czytalem ostatnio taki tescik opon https://www.motointegrator.pl/poradnik/ ... uto-swiat/ jak uwazacie, warto sie czyms takim kierowac? Czy moze tego typu testy maja z gory ustalonych zwyciezcow??
Pzdr