Strona 1 z 3

Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 10:32
przez Gusiew
Witam,

Szukam jakiś sensownych opon do driftu. Póki co mam porównanie miedzy używkami a nalewkami. Nalewki próbowałem profila i globguma, podstawowy problem z nimi to odpadający bieżnik prawdopodobnie od przegrzania. I w związku z tym wystarczają na jakieś mniej więcej 10 km. Zastanawiałem sie czy nowe opony takie jak debica,sawa, toyo- 15 stki do 200 zł za sztukę, czy będą się tez rozklejać czy nie?? Bo jeśli nie to jakby wystarczyły na tyle co maja bieżnika nalewki to wystarczą na dwa razy dłużej... Ma ktoś jakieś ciekawe przemyślenia?? I jeżeli faktycznie tak jest to które gumy są najsensowniejsze?

Re: Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 13:02
przez drift-rak
Gusiew napisał(a):Witam,

Szukam jakiś sensownych opon do driftu. Póki co mam porównanie miedzy używkami a nalewkami. Nalewki próbowałem profila i globguma, podstawowy problem z nimi to odpadający bieżnik prawdopodobnie od przegrzania. I w związku z tym wystarczają na jakieś mniej więcej 10 km. Zastanawiałem sie czy nowe opony takie jak debica,sawa, toyo- 15 stki do 200 zł za sztukę, czy będą się tez rozklejać czy nie?? Bo jeśli nie to jakby wystarczyły na tyle co maja bieżnika nalewki to wystarczą na dwa razy dłużej... Ma ktoś jakieś ciekawe przemyślenia?? I jeżeli faktycznie tak jest to które gumy są najsensowniejsze?


nalewki trzeba chlodzic i nic ci nie odpadnie. warto tez kontrolowac cisnienie co chroni przed wystrzalem. po trzech przejazdach jakiejs tam trasy z 3 zakretow z 1,5b robi sie 3 i wiecej. genralnie nawet z nowej opony potrafi sie oderwac kawal gumy po przegrzaniu.

Re: Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 14:04
przez synojca
Kupic coolwaye i nic nie chłodzić tylko trzaskac do drutów wymiatają !!!

Re: Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 14:33
przez Gusiew
To rozumiem ze mam za mocny samochód mając 210 koni 270 nm 1200kg?? Jadąc 110 na godzinę bokiem?? Musiałbym chłodzić co drugie kółko chyba... Wydaje mi sie ze kiepskie nalewki z tych globgumów... Od jakiego cisnienia zaczynacie?? 1.5 bara??

Re: Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 16:24
przez drift-rak
Gusiew napisał(a):To rozumiem ze mam za mocny samochód mając 210 koni 270 nm 1200kg?? Jadąc 110 na godzinę bokiem?? Musiałbym chłodzić co drugie kółko chyba... Wydaje mi sie ze kiepskie nalewki z tych globgumów... Od jakiego cisnienia zaczynacie?? 1.5 bara??


Ile miales sztuk tych nalewek?

Re: Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 18:09
przez justin19
W opony ładuj 0,8 bara, no max 1 bar. Z oponami to jakoś tak się liczy, że 6-7 cm szerokości opony na każde 100 koni.

Re: Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 20:16
przez emikyton
justin19 napisał(a):... Z oponami to jakoś tak się liczy, że 6-7 cm szerokości opony na każde 100 koni.


Skąd to wziąłeś? To co jak mam 115koni? :D Jakaś 90/60/13 ? To od jakiegoś skutera może podejdzie :scratch:

Re: Opony na tył

PostNapisane: 10 paź 2014, o 22:17
przez justin19
Jak masz 115 koni i założysz 225 to wcale nie będzie driftu.

Re: Opony na tył

PostNapisane: 11 paź 2014, o 13:45
przez Gusiew
20 Szt poszło na ostatni 5-6 godzinny trening. Nawierzchnia asfalt lotnisko biała podlaska Trochę nierówny na łączeniach płyt które są pod spodem.

Re: Opony na tył

PostNapisane: 18 paź 2014, o 21:07
przez e30 owner
justin19 napisał(a):Jak masz 115 koni i założysz 225 to wcale nie będzie driftu.


A jest jakaś poprawka uwzględniająca liczbę Shorea ?? :D Jak wyższa to 7mm więcej, a jak mniejsza to mniej?? :D No i co na to nawierzchnia, na beton centymetr mniej, a na mokry asfalt półtora więcej?? Teorie ciekawe czasem piszesz :)

Skoro odpada bieżnik to opony trzeba schłodzić, to nalewka, cudów się nie spodziewaj. Skoro trzeba chłodzić po dwóch kółkach, to trzeba, jak nie chcesz chłodzić to licz się że stracisz pół mięsa.

Re: Opony na tył

PostNapisane: 21 paź 2014, o 10:24
przez Ciast3k
http://allegro.pl/2-x-nowe-nexen-n1000- ... 28260.html
co sądzicie o tych oponach na tył do jazdy driftowozem po drogach, tak żeby nie zginąć z powodu głupiego kapcia
i jak myślicie, naciągnie się to czy to XL (wzmacniane) ni uja nie naciągnę na 8,5 cala felgę?

Re: Opony na tył

PostNapisane: 21 paź 2014, o 13:38
przez emikyton
Da się

Re: Opony na tył

PostNapisane: 28 gru 2014, o 13:24
przez PiotrMSC
Nie chce zakładać nowego tematu, zapytam ile idzie par opon przez takie zawody który trwają caly weekend, takim zawodnikom co np jeżdżą w STW czy PUZ?

Re: Opony na tył

PostNapisane: 28 gru 2014, o 14:15
przez Simons14a
na zasadzie ile wlejesz tyle spali tak samo z oponami jak pada cały weekend to jedną parę jak jest sucho to w zależności głównie od budżetu może być nawet 50 par :)

Re: Opony na tył

PostNapisane: 28 gru 2014, o 17:06
przez PiotrMSC
Czyli 100 opon? To ładnie, muszą mieć specjalny samochód tylko do przewozu opon.