M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Elektryka, opony, dobór felg itd.

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 25 lut 2014, o 22:59

Ale ja już podałem co trzeba zmienić, dlaczego trzeba zmienić, i co da zmiana i dlaczego da osiągnięcie celu :)

Ale skoro to mało to proszę: ogólna rada dla ludzi którzy mają silniki z przepływkami "na gorący drut" (czyli wszystkie oprócz klapkowych)
- po strokerze silnik pobiera więcej powietrza.
- ponieważ nie zmieniamy średnicy dolotu, zwiększa się prędkość przepływu w dolocie w całym zakresie obrotów silnika
- co za tym idzie szybciej ochładza się drut, więc szybciej wskazuje wyższe wyniki, i szybciej osiąga wartość graniczną (szybciej się zamyka)

Rozwiązanie:
- zwiększając średnicę przepływki zmniejsza się prędkość przepływu powietrza w niej
- drut wolniej się ochładza, więc później się "zamknie" zakres pomiarowy

O ile dokładnie trzeba to zrobić trzeba wyliczyć ze wzorów na prędkość przepływu. Paliwo komp powinien sobie skorygować po składzie spalin. Jeśli nie skoryguje wystarczająco to wystarczy podnieść ciśnienie paliwa o te kilka %. I to wszystko.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 25 lut 2014, o 23:56

Coel i vice versa :) Sam przecież nie dasz gotowej mapy po konwersji na map :) tylko takiej z korektami - bo z automatu to każdy potrafi zrobić konwersję :)

A co do materiałów - dlaczego mam pisać co i jak, dowolność jest szeroka, ja używałem rury plastikowej czarnej :D Nie wiem z jakiego materiału to było, ale można zrobić i z kwasówki, alu, jak i kibelrury, kto chce to sobi zrobi z czego mu pasuje. Średnicą mi odpowiadało, przetoczyłem delikatnie, zamocowałem "rdzeń mierniczy" skręciłem i działa. Tylko to nie było BMW więc co ja napiszę dokładnie. Nie chce mi się psuć mojej przepływki żeby sprawdzić czy da się wykręcić rdzeń, podobno się da. Najwyżej trzeba wykroić i wkleić do nowej obudowy - i jest duża szansa że wyglądem od ori nie będzie dużo odbiegać.

Więc nie wiem czego Ty ode mnie oczekujesz :) Ale skoro tak chcesz merytorycznie to ok, bzdury piszę, napisz merytorycznie teraz nam jak problem obejść :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 26 lut 2014, o 00:53

Dlatego strój strokery dalej, ładuj większe sprężarki z nadzieją że pokażą coś lepszego na górze w m50, itd itp :) Ja już pisałem wcześniej - mi nic do tego :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez Rafał3 » 26 lut 2014, o 10:48

Chłopaki nie kłóćcie się,bo tu nie o to chodzi :) Jedno jest pewne,czytając wasze posty.Dalej nie wiem jak się za to zabrać,w którym kierunku iść z w wymienionych metod :) Chyba trzeba poczekać aż to odpali,zobaczyć jak to będzie jechać i wtedy myśleć co dalej :)
Rafał3
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22 lut 2014, o 15:10
Lokalizacja: jelenia góra

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 26 lut 2014, o 11:16

coeldrift napisał(a)::lollol: Bartek musi mieć dużo cierpliwości skoro toleruje takiego idiotę jako moderatora. Ja od samego początku byłem zdania, że się nie nadajesz :-)


Hahaha Tak tak - jak 4 lata temu mówiłem że nie zakute m50 przyjmie na siebie 400 - 450 koni też mi tak mówili :) Ale jak widać postęp w strojeniu działa cuda ...

Kuba, pracuj dalej i lansuj dalej "swoje" rozwiązania, bo złe nie są, ja mam też "swoje" które też działają, tylko różni nas jedno, ja jednak nie zniżę się by Ciebie wyzywać od idiotów :) Bo boję się że pokonasz mnie doświadczeniem - patrząc na to jakie masz zdolności PRowskie :)

Rafał - zrób jak uważasz, będzie jak Coel pisze, zamkniesz przepływkę, a sposób korekcji tego, już sobie wybierzesz sam. Ja wiem że jak zostawisz tak jak jest też nic się złego nie stanie - bo od lat takie strokery jeżdżą i są upalane, będzie po prostu kilka KM mniej. Spójrz nawet na tematy tu na forum, bo są takie, i jakoś nikomu tłoki nie popłynęły.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez Aguirre » 24 mar 2014, o 22:13

Jak masz m52b25 to wystarczy wgrać na początek oprogramowanie z b28.
Przepływomierz z m52b25 jest taki sam jak b28 więc wystarczy.Wtryskiwacze z 2,8 różowe.
Potem oczywiście przydałoby się wystroić.Można sporo ugrać.
Zdrowe m52b28 z kolektorem ssącym z m50 robi po strojeniu spokojnie 220-230KM.
Wystroiłem kilka i zawsze efekty były na plus :) .
Aguirre
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 sty 2014, o 17:44
Lokalizacja: Łowicz

Poprzednia strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron