M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Elektryka, opony, dobór felg itd.

M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez Rafał3 » 22 lut 2014, o 15:37

Witam,aktualnie mam silnik m52b25 z dolotem m50b25,w poniedziałek mają przyjść wszystkie graty czyli wał,tłoki,korby m52b28,blok m50b25 plus barany z M3,.Dylemat mam taki,że jak już mechanicznie zostanie to poskładane,to jak elektronikę pod to dostosować? kupić to http://allegro.pl/ecumaster-det3-ecu-ma ... 44965.html i dać do wystrojenia? Czy trzeba wgrać do ori kompa nową mapę? Wtryski zmienić trzeba? dzwoniłem do takiej firmy jak Mickey garage i tam za wystrojenie powiedzieli 2000-2500tys.zł chyba raczej gruba przesada.Czy jeszcze inaczej do tego trzeba podejść? z góry dzięki za pomoc :)
Rafał3
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22 lut 2014, o 15:10
Lokalizacja: jelenia góra

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 22 lut 2014, o 16:39

Trzeba to olać bo komp sam się w pewnym stopniu dostosuje po wskazaniach z lambdy i przepływki.

Ale jeśli uparłeś się na to strojenie, to telefon w rękę i jeśli czujesz że ten stroiciel "przesadza" to są inne firmy. Zawsze też możesz sam pobawić się paliwem i zapłonem po założeniu DET :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez Rafał3 » 22 lut 2014, o 17:17

Generalnie już zgłupiałem,bo kogo nie zapytam to zaś inna opinia :) a zależy mi na tym żeby zrobione to było jak bóg nakazał i po zhamowaniu tego,żebym był zadowolony :)
Rafał3
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22 lut 2014, o 15:10
Lokalizacja: jelenia góra

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 23 lut 2014, o 00:38

Każdy system sterowania, gdzie jest sonda lambda, i przepływomierz, adoptuje się do warunków pracy. Jak myślisz skąd jest moc po strokerach i po zmianach kolektorów w m52 na m50 ?? Z tego że silnik dostał więcej powietrza ?? Nie tylko. Bo komp wykrył że ma więcej powietrza i sam dodał sobie paliwka - stąd moc.

Nie pamiętam jaki system jest w m52 - czy jeszcze bosch czy już siemens. Jeśli to pierwsze to dobrze, bo można bez kłopotu sobie podstroić DETem, jeśli siemens to będą kłopoty, bo ma silną wolę dążyć do swoich ustawień i potrafi obejść strojenie i wrócić do spełniania swoich celów. Ale z drugiej strony ma fajne możliwości autoadaptacji i z tego co wiem po zrobieniu flasha dobre wyniki wychodzą - ale to już wiedzą użytkownicy GRAND i G-RAD (musisz poszukać w necie).

Ja od siebie dodam, że jak będziesz miał głowicę na stole, podtocz zawory żeby zwiększyć szczelinę zaworową - efekt będzie jakbyś założył wałki z większym wzniosem i większym wypełnieniem krzywki, do tego (ale to w przypadku NV) można pobawić się wałkami, wydechowy zamienić ssącym (czyli dwa ssące w głowicy) lub na te z m54b30. Do tego (ale to też musisz sprawdzić jak jest u Ciebie) w m50 są fasolki na kółkach rozrządu i można trochę też tym podstroić charakterystykę silnika (czy ma iść lepiej górą czy dołem) Ale to już delikatna sprawa i najlepiej mieć hamownie do tego :)

I wtedy strojenie da dużo według mnie - sam stroker na 2,8 + kolektory zostawiłbym do ogarnięcia seryjnemu sterownikowi. Będzie 5 koni mniej niż po strojeniu ale za to trochę gotówki zostanie.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez drift-rak » 23 lut 2014, o 09:31

Moze i nie znam sie na bmw ale w kazdym japonczyku ktorego mialem jak fabryczny komp zrobil korekte z nowych odczytow to bylo tylko gorzej...tzn po danej modyfikacji chwilowa poprawa po czym korekta fabrycznego komputera i powrot do serii lub nawet gorzej wiec jezeli mialyby sie utrzymac wartosci nalezy stroic...
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 24 lut 2014, o 14:12

W m50 powyżej 5000 spadek mocy jest naturalny - tak te silniki mają wina wałków i ich ustawienia.

A autor tematu ma m52 więc ecu master sprawy nie rozwiąże bo z tego co kojarzę jest on na siemensie i strzela "fochy" po strojeniu. Jedyny 100% ratunek to flash kości ecu. Tylko pytanie jest czy jest sens przy tak niewielkich zmianach. Bo z tego co znam osobę która robi dobre flashe i ma ostro podłubane m50 N/A z rozwiertem na 2.8,delikatnym portingiem głowicy innymi wałkami z m54 bodajże itd itp. Wyszło 240KM ... To tutaj ile ugrasz jak podlejesz do tych 12.5afr i skorygujesz zapłon - 215 - 220KM ?? Przechodzenie na map sensor nie jest dobrym pomysłem, bo sam ecu master dokładnie tego nie zrobi, trzeba ręcznie wprowadzać korekty - jak źle to zrobisz będzie gorzej niż było. Poza tym stroker nie zamknie Tobie tej przepływki, oporu dużego też nie stawia więc ja bym to zostawił.

Mówię Ci Rafał - olej strojenie na tym etapie i rób mechanikę bo masz jeszcze co poprawiać żeby strojenie miało sens.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 24 lut 2014, o 14:58

A z czym :D Skoro wiesz podziel się informacją :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez Młody_71 » 24 lut 2014, o 18:05

Zbytnio się nie zagłębiałem i proszę o odpowiedź na pytanie: Co się stanie jeśli założymy maf z 2,8? 3,0?
pzdr
Avatar użytkownika
Młody_71
Touge Drifter
 
Posty: 235
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 09:25

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 24 lut 2014, o 22:13

coeldrift napisał(a):Z tym, że przepływka w seryjnym M50B25 działa już praktycznie na MAX'ie (5 V) i przy zwiększeniu pojemności silnika do 2.8 sygnał MAX na przepływce pojawia się właśnie lekko powyżej 5000 obrotów. Efekt jest taki, że obroty rosną dalej a dawka paliwa jest nadal praktycznie taka sama bo takie samo jest wskazanie przepływomierza. Więc albo dodasz sobie te 10% na wtryskach i będziesz lekko przelewał silnik poniżej 5000 obrotów po to, żeby góra nie była taka uboga albo trzeba wy...ebać przepływkę i założyć ecu mastera.


Lub dobrać większą obudowę żeby zmniejszyć prędkość przepływającego powietrza - co poskutkuje mniejszym ochładzaniem druta w przepływce, czyli nie zamknie tak szybko jej zakresu :) Proste i skuteczne :) I sprawdzone tylko nie w bmw, ale osobiście przeze mnie. Tak samo jak kilka innych rzeczy przez które silniki zdychają w wyższych obrotach.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez drift-rak » 25 lut 2014, o 10:33

Co niektorzy sie zachowuja jakby strojenie bylo najdrozszym zabiegiem w budowie auta i za wszelka cene staraja sie uniknac ale budujac fure do driftu trzeba ja przystosowac takze strojeniem szczegolnie jesli silnik nie jest seria tylko jednostka modyfikowana. Nie ma prawa dobrze to dzialac na seryjnym komputerze poniewaz zmiany w odczytach sa bledem a wszelkie korekty chyba jeszcze nigdzie mocy nie podniosly. smialo moge powiedziec ze nie strojac takiego strokera ryzykujesz uszkodzeniem silnika. Wiecej powietrza przy tej samej ilosci paliwa czyli ubozsza mieszanka=wieksza temp
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez Rafał3 » 25 lut 2014, o 10:43

Poskładane to będzie mechanicznie,to napisze jak to jeździ i zobaczymy co dalej :) Jak trzeba będzie to wystroić,to się wystroi.Tylko gdzie? w jaki sposób to wystroić? Wtryski od 2.8 sobie zorganizować? czy te od 2.5 spokojnie ogarną? dzięki za wszelkie podpowiedzi :)
Rafał3
Amator
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22 lut 2014, o 15:10
Lokalizacja: jelenia góra

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 25 lut 2014, o 14:37

coeldrift napisał(a):Już lepiej skończ snuć te swoje teorie. Jako mod powinieneś promować profi rozwiązania a nie drutowanie rodem z FSO.


Moderowania w to nie mieszaj :) Nie promuje żadnego drutu - bo jeśli zmiana średnicy obudowy o "kilka mm" a co za tym idzie zmiana charakterystyki przepływomierza jest dla Ciebie drutem, to ja nie mam słów :D Hahaha i kończę rozmowę z PRAKTYKIEM który chce zrobić to samo tylko w formie cyfrowej :D

EDIT: Tak BTW, rozwiązanie to podpatrzyłem u jednego z bardziej uznanych tunerów - więc nie ja wymyśliłem idee tego "druta" :D hahaha
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez darekwloclawek » 25 lut 2014, o 19:01

Coel -pierwszy raz mi zaimponowałeś
darekwloclawek
Król Ronda
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 19:50
Lokalizacja: włocławek

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 25 lut 2014, o 21:18

Jak kolega nie będzie chciał przylanego dołu, ze względu na większe wtryski (a co za tym idzie spadek mocy w niskich i średnich obr), plus prawidłową górę bez wymiany wtrysków ori (bo mają zapas) to wie gdzie się zgłosić. Wszystko liczysz na podstawie ogólnodostępnych wzorów :) I 90% dolotu nie musisz wymieniać :) Chodzi tylko o przepływkę i dosłownie kilka mm :) Bo przepływomierz "na gorący drut" działa w ten sposób, że napięcie zmienia się wraz ze zmianą temp owego "druta" (a co za tym idzie jego oporność). Im szybciej przepływa powietrze przez przepływkę tym szybciej ona się "zamyka". Zmniejszając prędkość słupa powietrza w przepływce zwiększasz jej zakres pomiarowy, a że po strokerze prędkość przepływu wzrasta w całym zakresie obr, to i dół masz po takiej modyfikacji prawidłowy i górę (a przed modyfikacją szybciej zamyka przepływkę ale i w innych obr wskazania są zawyżone). Dlatego wsady w wielu przepływkach jak spojrzysz są takie same - różni je jedynie obudowa :) Więc nawet w fabryce robią "druciarskie patenty" - jak powiedział mi kolega mechanik gdy obgadywaliśmy temat godzinę temu.

A jeśli będzie chciał sobie stroić, to uderzy do Ciebie po prostu i się baw w jeżdżenie w tę i z powrotem i koryguj sobie wskazania map i lambdy :) Mi nic do tego. Po prostu w wielu kwestiach nie masz racji i tyle ode mnie.

A co do ubogiej góry - niebezpiecznie ubogo nie będzie, bo max konsumpcja silnika w paliwo jest w miejscu max mocy, później już wkracza spadek napełnienia cylindra powietrzem związany z głowicą, dolotem i wydechem oraz rozrządem - stąd spadek mocy po pewnych obrotach. Ładnie to widać w logach diesli np. jak kształtuje się konsumpcja ON w skali obr i jak to się pokrywa z wykresami mocy i momentu :)

Ale ja się nie znam, za słaby PR sobie robię :D
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: M50B28 jak to wystroić żeby było dobrze

Postprzez e30 owner » 25 lut 2014, o 21:58

Dobrze Kubo :) Masz rację, ja spokój :) I obaj jesteśmy szczęśliwi :D Hahahaha
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Następna strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron