Walczyłem z tym w zeszłym roku i z tego co na szybko pamiętam, to wygląda to tak
Kostka silnika E38 (biała):
1. +12V po przekręceniu stacyjki na zapłon (zasilanie cewek - zielony)
2. też +12V po przekręceniu stacyjki na zapłon (Pin 56 na kompie, IGN RUN/START)
3. wzbudzenie rozrusznika ze sterownika EWS (lub bezpośrenio ze stacyjki jeżeli nie masz EWS)
4. diagnostyka TXD
6. też jakiś +12V ale nie pamiętam do czego (zasilanie kilku elementów na przewodzie biało-zielonym)
7. nie podpinałem (chyba zasilanie na sterownik ABSu jak się nie mylę), ale nie jestem pewien
9. alternator, kontrolka Å‚adowania
10 i 11 temperatura ( dwupinowe czujniki, wiec ponoć najlepiej założyć sobie czujnik z e30 i jeden przewód wykożystać, ja nie podpinałem jeszcze bo mam zewnętrzny zegar)
12. sterowane przekaźnikiem pompy paliwa (sterowanie masą)
http://imageshack.com/a/img818/8435/s7300742.jpgEWS: (wszystko na foto, ale jeżeli trzeba opiszę piny)
http://imageshack.com/a/img685/9030/s7300745e.jpgA jeżeli chodzi o wycinanie wiązki z automata to zagadką jest jeden przewód (2-żyłowy w ekranie) który łączy bezpośrednio DME i sterownik skrzyni. Leci nim sygnał (cyfowy) CAN.
Kiedyś pytałem na forum jakie są skutki braku tego sygnału ale nic się nie dowiedziałem oprócz informacji, że za kasę mogą mi to ogarnąć
Pozostałe przewody nie mają większego znaczenia bo lecą do skrzyni lub modułu głównego auta. Tak więc powycinałem co zbędne i silnik hula (ale jeszcze nie sprawdzałem czy jakieś błędy łapie)
Tak dla jasności, kostka silnika (X20) z E38 M60 wygląda tak:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/ekal.jpgPozdro