Strona 1 z 1

Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 19 mar 2015, o 22:06
przez piotr__pit
Witam, razem z kolegą chcieliśmy zlecić produkcje progów do s13 z blachy ocynkowanej (mozemy również do s14 ale na razie stawiamy na s13).

I w tej sytuacji mam pytanko:

czy ktoś to w ogóle kupi?
gdzie moge znaleść wycięte z s13 zdrowe progi? (muszą być bez integracji z palnikiem zeby wzorzec do prasy był jak najdokładniejszy). szukałem szukałem i nic.
Najlepiej jak by były z Polski ale moga być też z terenu UE.

Bede wdzięczny ze wszelka pomoc :)

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 20 mar 2015, o 22:43
przez e30 owner
A po co ocynk?? Rozumiem że chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. Tylko żeeeee, w miejscu spawania i tak ocynk zostanie "upalony" i jeśli osoba wstawiająca próg, tego odpowiednio nie zabezpieczy po spawaniu, wtedy i ocynk nie pomoże. Nie mówiąc już o tym, że blachy ocynkowane, przed spawaniem muszą być oczyszczone, ze względu na trujące opary, wydzielające się podczas spawania. A większość korozji po naprawach blacharskich, "wyłazi" właśnie przez oszczędzanie na zabezpieczeniu po spawaniu z tego co zauważyłem ( korozja na łączeniu blach - poszycia progu z progiem wewnętrznym i płatem podłogi, od dołu progu, i w miejscu spoin progu z poszyciem błotnika - przód i tył, przy nadkolu, najczęściej od wewnętrznej strony nadkola). I na robieniu "na szybko", bez dania czasu by wszystko "siadło" jak należy. I jeszcze dochodzi kwestia tego typu, że jeśli pod prasę włoży się blachę już ocynkowaną, powłoka podczas prasowania/wyciskania, i tak zostanie uszkodzona ... Więc jeśli cynkować to już gotową wytłoczkę, a tłoczyć element z dobrej jakościowo blachy.

Jeśli metoda ocynkowania jest znacząco droższa od innych metod konserwacji przed sprzedażowej, wtedy olałbym temat cynkowania.

To takie moje spojrzenie na temat, jak sam zastanawiałem się "dlaczego producenci blach i reperaturek malują a nie cynkują".

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 22 mar 2015, o 11:31
przez bakuś
Pierwsze - nic się nie niszczy podczas prasowania elementu ocynkowanego. Ocynk nie jest lakierem i nie odpryskuje. Chyba, że masz na myśli powłokę, która została nałożona metodą ogniową, a nie galwaniczną. Jednak tej nie stosuje się w tego typu elementach.
Drugie - nie szlifuje się/ nie usuwa ocynku przed spawaniem... Nie te czasy. ;) Wystarczy mieć odpowiedni sprzęt i drut CuSi3 (polecam zgłębić temat). A to, że janusze-blacharze pyrkają migomatami ze zwykłym drutem i nawet nie usuną przed malowaniem odbarwień (tlenki) po spawaniu itp itd to już zupełnie inna historia.

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 22 mar 2015, o 12:16
przez e30 owner
Właśnie ja miałem doświadczenie z ocynkiem ogniowym jak piszesz. Stąd przekonanie u mnie że galwaniczna powłoka zachowa się podobnie.

Spawaczem nie jestem więc technologii nie znam, widzę po prostu jak blacharze podchodzą do tematu. I wątpię żeby warsztat kupił rolkę odpowiedniego materiału, gdy 99,9% napraw wykonuje ze zwykłej blachy. I sami blacharze przyznają, że cały szkopuł żeby naprawa była trwała, leży w nie żałowaniu zabezpieczenia antykorozyjnego. Według nich lepiej zaoszczędzić na blasze, a więcej wydać na chemię, niż kupić najlepsze blachy a resztę zrobić po łebkach.

Jeśli autor tematu chce robić elementy w ocynku, proszę bardzo, tylko sam nie widzę w tym sensu. Tak samo jak widzę gdy ktoś wstawia progi z nierdzewki (zdarzają się tacy ludzie). I element z lepszego materiału owszem nie rdzewieje, ale i tak leci wszystko dookoła.

Dużo siedzę przy starych samochodach (20letnich) różnych marek, blacharstwem się nie zajmuję, z ciekawości jedynie obserwuję, i blacha na płaskich powierzchniach rdzewieje tylko wtedy gdy zostanie mechanicznie uszkodzona. Reszta leci w miejscach gdzie zbiera się wilgoć - na łączeniach blach, i gdzie zbiera się błoto, czyli za plastikowymi nadkolami na przykład. Ranty nadkoli rdzewieją od wewnątrz nadkola najczęściej. I najczęściej od miejsc montażowych gdzie są do nich mocowane plastiki (nadkola zderzaki) czy elementy zawieszenia. No i samochody które były więcej razy rozkręcane i skręcane, rdzewieją chętniej, niż samochody które były naprawiane rzadko.

Przykład najlepiej mi znany to E30stki. Przy wymianie gum belki, jeśli nie zwróci się uwagi na zabezpieczenie progu, w miejscu talerzyka który do tego progu jest przykręcany na dwa ampule, po niedługim czasie wyjdą purchle, od wewnętrznej strony progu - pod samochodem. Wszystkie miejsca słabo przewiewne - jak za skrzynką bezpieczników lecą, tak samo rogi podłogi z przodu, jeśli nie udrażnia się kanalików odpływowych z miejsca na lewarek. W e36 progi zaczynają rdzewieć także w miejscu tulei na lewar. Oraz z tyłu przy mocowaniu wahacza, oraz z przodu ze względu na konstrukcję błotnika, który ładnie pozwala błotu sobie leżakować i zbierać wilgoć - ten sam problem ma e34 i e30 zresztą.

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 14 kwi 2015, o 22:56
przez piotr__pit
Roducent urzywa blachy juz ocynkowanej. Wienc czasem przy ostrych zalamaniach prasa czasem droche jej sciagnie.
Co do spawania to np przy spawaniu miedzia cynk sie nie pali, dzieje sie tak tylko przy klasycznym spawaniu.

Ale wracajac do tematu ma ktos jakies wskazowki gdzie moge znalesc zdrowe progi do s13?

Jesli potrzebne sa inne elementy do jakis samochodow i bylby na nie popyt to moge sie postarac o ich produkcje.

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 15 kwi 2015, o 01:06
przez miekki
piotr__pit napisał(a):Roducent urzywa blachy juz ocynkowanej. Wienc czasem przy ostrych zalamaniach prasa czasem droche jej sciagnie.
...


A nie jest przypadkiem tak, że elementy karoserii najpierw się prasuje, a dopiero potem cynkuje?
Ps. łączenia powinno się zabezpieczać cynkiem w sprayu :)

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 15 kwi 2015, o 09:43
przez Nikikin
miekki napisał(a):A nie jest przypadkiem tak, że elementy karoserii najpierw się prasuje, a dopiero potem cynkuje?


Nie, producenci kupują już ocynkowaną blachę i z takiej robią wytłoczki.

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 25 kwi 2015, o 13:37
przez miekki
Oglądałem kiedyś program na Discovery o tym jak powstaje samochód i proces cynkowania następował dopiero po złożeniu karoserii (Tak jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=5Zv4zi7bNYQ )
Pracuje w Ocynkowni która zajmuje się miedzy innymi produkcją barier drogowych i innych elementów giętych/prasowanych. Cynkowanie następuje dopiero po uformowaniu blachy (cynk prędzej popęka i odpadnie niż uformuje się razem z blachą)

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 6 maja 2015, o 23:14
przez piotr__pit
tak czy owak... :) nadal szukam wyciętych progów od s13 :) jakby ktoś miał to prosze o kontakt

edit 10.2015 nadal szukam :)

sms pisać na: 663+140=910

Re: Produkcja mowych progów z ocynku do s13

PostNapisane: 15 sty 2016, o 09:28
przez Skubi
Kolega z turbokillers z Radomia sprzedaje reperaturki progów. Możesz kupić od niego Ale czy jest sens to powielać skoro robota jest już zrobiona?