coeldrift napisał(a):I dlatego ja cały czas pytam jaki sens ma cofanie silnika ;-)
Bo samochód po cofnięciu silnika na używanej 16" odpycha się tak jak na nowej 17 przed tą operacją
coeldrift napisał(a):I dlatego ja cały czas pytam jaki sens ma cofanie silnika ;-)
emikyton napisał(a):coeldrift napisał(a):I dlatego ja cały czas pytam jaki sens ma cofanie silnika ;-)
Bo samochód po cofnięciu silnika na używanej 16" odpycha się tak jak na nowej 17 przed tą operacją
emikyton napisał(a):Nie jestem w stanie tego powiedzieć, nie mam na tyle doświadczenia oraz za dużo zmiennych między samochodami którymi jeździłem, ale wiem to że "taniej" jeździ się samochodem z cofniętym motorem.
drift-rak napisał(a):emikyton napisał(a):Nie jestem w stanie tego powiedzieć, nie mam na tyle doświadczenia oraz za dużo zmiennych między samochodami którymi jeździłem, ale wiem to że "taniej" jeździ się samochodem z cofniętym motorem.
a mi sie wydaje ze czolówka cofajac motory nie ma na mysli tanszej jazdy bo nadal widac kulajace sie po parku maszyn 18" federale a nie zimowe uzywane 16" i moim zdaniem wlasnie bledem jest jazda takim autem na kiepskich oponach i to wlasnie wtedy cofanie motoru wychodzi bokiem. zamiast byc szybkie i agresywne staje sie nieprzewidywalne
Hachi napisał(a):Moim zdaniem kilka dobrze przemyślanych ustawień(poczynając od ustawień wysokości, geometri zawieszeń przód tył<już nie wchodzę w kwestię regulacji tłumienia amortyzatorów czy twardości sprężyn>, rozmiarów opon profili, wielkości felg oraz ich ET) może z powodzeniem sprawić że samochód z silnikiem w seryjnym miejscu będzie równie konkurencyjny co samochód z silnikiem sporo cofniętym do środka auta. Oczywiście nie popadając w skrajności.
Hachi napisał(a):P.S Nie da się jednoznacznie określić które położenie silnika jest najlepsze dlatego dostosowuje się to do sytuacji, a gdyby najlepsze było wewnątrz auta ever to dlaczego wszystkie bawarki nie wychodzą z silnikiem a kabinie.
Można ulegnąć przypuszczeniu że jeśli dragster klasy topfuel ma silnik prawie na tylnych kołach to coś w tym jest i dla polepszenia przyczepności tylnych kół możemy poczynić takie modyfikacje z drugiej strony przykładowo auta ścigające się w jgtc silniki mają minimalnie cofnięte. Rozmiar tych modyfikacji pozostaje w gestii budowniczego, dobrze widzieć różnorodność projektów a nie wszystko jak jeden mąż nudne jak F1 gdzie wszystko co do mm określają przepisy FIA. Jedno jest pewne obydwa samochody pojadą bokiem a reszta do rozstrzygnięcia na zawodach
Na sam koniec zgodzę się z Grzechem, kwestia położenia silnika to wierzchołek tego co potrzebujemy wiedzieć żeby dobrze zbudować a następnie ustawić samochód. Reszta to już metoda testów pomiarów, ewentualnie dola dla sprawdzonego budowniczego lub inżyniera wyścigowego który pomoże profesjonalnie ustawić samochód.
Tyle ode mnie
pzdr
hachi
Mario Drift napisał(a):Panowie. Niebawem wszystkie ligi wprowadzą przepisy zakazujące cofania silnika, zakaz budowy auta z ruszeniem ściany grodziowej. Większość lig światowych tak ma.
A powodem nie jest nic innego jak BEZPIECZEŃSTWO urwane koło zamachowe , tarcza sprzęgła , rozerwana skrzynia w cofniętym silniku robi naprawdę wielką szkodę !!!! urywa nogi , zabija pilota itp
Niestety wiele aut z czołowych teamów nie będzie mogło startować w kolejnych sezonach .
pozdrawiam
Powrót do Nadwozie i wnętrze pojazdu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości