ustawienia kątów zawieszenia

ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Kołtun » 27 gru 2007, o 15:30

Chciałem zapytać o kąty przedniego zawieszenia a mianowicie:
1.kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (k.w.o.s.z.): jakie powinien mieć wartości aby nie przesadzić :?: czy zwiększanie go daje tylko efekt szybszego powracania kierownicy czy coś jeszcze :?:
2.kąt pochylenia koła(k.p.k.) : co daje ustawienie negatywu i jaką powinien mieć wartość , czy jest to jakoś powiązane z k.w.o.s.z. :?:
3. zbieżność : jeśli fabrycznie mam zbierzność 0`30`` czy to wystarczy czy dać większą/mniejszą ??

z góry dzięki za odpowiedzi
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez JACEK » 28 gru 2007, o 19:05

Kołtun napisał(a):Chciałem zapytać o kąty przedniego zawieszenia a mianowicie:
1.kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (k.w.o.s.z.): jakie powinien mieć wartości aby nie przesadzić :?: czy zwiększanie go daje tylko efekt szybszego powracania kierownicy czy coś jeszcze :?:
2.kąt pochylenia koła(k.p.k.) : co daje ustawienie negatywu i jaką powinien mieć wartość , czy jest to jakoś powiązane z k.w.o.s.z. :?:
3. zbieżność : jeśli fabrycznie mam zbierzność 0`30`` czy to wystarczy czy dać większą/mniejszą ??

z góry dzięki za odpowiedzi

Ad 1
Kat wyprzedzenia sworznia rob na maxa jaki mozesz.Przesuniecie koł do przodu naprawde przynosi niesamowity efekt jezeli chodzi o predkosc odbijanie kierownicy.Do 200sx sa specjalnie prodykowane drazki pomagajace modyfikowac kat wyprzedzenia do -8.U mnie efektem jest jeszcze obcieranie koł o nadkola :evil: ale trzonek od wideł i gumowy mlotek i juz jest troche lepiej
ad 2
kat pochylenia kola rob na maxa negatyw.W drifcie wieksza czesc czasu jedziesz na skreconych kolach.im wiekszy negatyw tym wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia(przy skreconych kolach).spokojnie mozesz zrobic 5-6 negatywu
ad3
Zbierznosc na 0 lub miniumum zbierzny.najczesciej na 0
TYŁ
Raczej całosc rob na 0.Jak jestes zainteresowany moge pozniej opisac dokladnie jakie modyfikacje powoduja jaki efekty!
Avatar użytkownika
JACEK
DRIFTER
 
Posty: 245
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 16:32

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Bartdrift » 28 gru 2007, o 19:14

Jak u mnie ktos kiedys ustawil kat wyprzedzenia tak ze kolo bylo zupelnie do tylu ,to sie okazalo w Poznaniu ze mi kiera wogole nie odbijala.Dopiero mi Maciej P wytlumaczyl co i jak ,wiec na szybko zmienialismy zeby dalo sie wogole jezdzic :lol:
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez JACEK » 28 gru 2007, o 19:17

Bartdrift napisał(a):Jak u mnie ktos kiedys ustawil kat wyprzedzenia tak ze kolo bylo zupelnie do tylu ,to sie okazalo w Poznaniu ze mi kiera wogole nie odbijala.Dopiero mi Maciej P wytlumaczyl co i jak ,wiec na szybko zmienialismy zeby dalo sie wogole jezdzic :lol:

Ja ci dam Maciej.Z tego co pamietam to mnie meczyles w tej sprawie 8-)
Avatar użytkownika
JACEK
DRIFTER
 
Posty: 245
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 16:32

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Bartdrift » 28 gru 2007, o 19:22

JACEK napisał(a):
Bartdrift napisał(a):Jak u mnie ktos kiedys ustawil kat wyprzedzenia tak ze kolo bylo zupelnie do tylu ,to sie okazalo w Poznaniu ze mi kiera wogole nie odbijala.Dopiero mi Maciej P wytlumaczyl co i jak ,wiec na szybko zmienialismy zeby dalo sie wogole jezdzic :lol:

Ja ci dam Maciej.Z tego co pamietam to mnie meczyles w tej sprawie 8-)


Jak nie wiedzialem co sie dzieje ,to poszedlem do Macieja i on od razu powiedzial mi co jest i dodal: Idz do Jacka to on ci to oganie ,bo on to wszystko sobie sam ustawia recznie"
To poszedlem :mrgreen:
Dzieki za to w kazdym razie :D
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez kamkor » 28 gru 2007, o 23:15

JACEK napisał(a):Raczej całosc rob na 0.Jak jestes zainteresowany moge pozniej opisac dokladnie jakie modyfikacje powoduja jaki efekty!


Ja jestem zainteresowany Bardzo prosze o opis. :)
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Kołtun » 29 gru 2007, o 09:44

Też bym chętnie poczytał , a co do wyprzedzenia to u mnie mogę spokojnie z 15` zrobić , tylko po co miałbym aż tyle robić ,skoro przy 6` kiera mi się sama z rąk wyrywa , nastawię w przyszłym tygodniu na 10` i zobaczę co i jak , czy czuć różnicę i czy jest ona na + .
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez JACEK » 29 gru 2007, o 12:26

Kołtun napisał(a):Też bym chętnie poczytał , a co do wyprzedzenia to u mnie mogę spokojnie z 15` zrobić , tylko po co miałbym aż tyle robić ,skoro przy 6` kiera mi się sama z rąk wyrywa , nastawię w przyszłym tygodniu na 10` i zobaczę co i jak , czy czuć różnicę i czy jest ona na + .

Max w nysie mozna zrobic 8 i to juz jest naprawde duzo.Wiecej nie rob bo prawdopodobnie powyzej 8 trci to sens.Szczerze to nie chce mi sie wierzyc ze az tak duzo mozna zrobic na seryjnym zwisie.Ja mam problem z łacznikami stabilizatora.
Avatar użytkownika
JACEK
DRIFTER
 
Posty: 245
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 16:32

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez tery » 29 gru 2007, o 12:51

ja tylko w kwestii przedniego neg.

To "chyba" nie jest tak zeby robic jak najwiekszy...

"chyba" chodzi o to ze przy maxymalnym skrecie kolo prowadzace jest w pionowej pozycji(cala powierzchnia opony), nie wykrzywione w zadna strone.A jak damy np przy seryjnym skrecie, negatyw rzedu 7! to napewno kolo nie bedzie w odpowiedniej pozycji..

powinno sie tak neg ustawiac zeby w danym samchodzie bylo dobrze, chyba nie ma takiej reguly ze im wiecej tym lepiej...



------

ciekawa tez kwestia jest to co sie dzieje z wew kolem przy max wyprzedzeniu zwrotnicy i duzym negatywie... w jakiej wtedy jest pozycji... i jak to wplywa na jazde...

pzdr!
Avatar użytkownika
tery
D1 PRO
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:35
Lokalizacja: WWA

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Bartdrift » 29 gru 2007, o 18:15

Mnie w tym wszystkim dziwi tez to, ze na optionach jak sie przygladam jaki maja negatyw z przodu ,to mam wrzenie ze -1 no moze -2 ale nic poza tym. W ae86 to ma sens ,bo z tego co rozumie, to tam uklad kierowniczy jest tak skonstruowan,y ze jakby kola nie byly skrecone to i tak sa w jednym kącie ( O?) ,ale wszelkie nissany tez jakos nie wywalaja negatywu na maxa. Dlaczego tak ?
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez tery » 29 gru 2007, o 18:43

Bartdrift napisał(a):Mnie w tym wszystkim dziwi tez to, ze na optionach jak sie przygladam jaki maja negatyw z przodu ,to mam wrzenie ze -1 no moze -2 ale nic poza tym. W ae86 to ma sens ,bo z tego co rozumie, to tam uklad kierowniczy jest tak skonstruowan,y ze jakby kola nie byly skrecone to i tak sa w jednym kącie ( O?) ,ale wszelkie nissany tez jakos nie wywalaja negatywu na maxa. Dlaczego tak ?


napewno wiecej niz 1 czy 2, ale napewno nie 6!!!

Poprostu, przyjrzyj sei na zdjeciach ze kolo, na pelnej kontrze, jest idealnie pionowo(dotyka cala pow opony). A jak samochod stoi to nie wyglada jak Macka P. Nie znam sie zupelnie na zawieszeniach, ale chyba jest to bardiej skomplikowane ze u nich oba kola jada tak samo ladnie, a nie jak zaobserwowalem u Macka P. w Toruniu ze drugie wogole w jakiejs chorej pozycji i wyglada jak walka z kierownica....
moge sie mylic..
takie moje spostrzezenia z boku.

Ja mialem -3,5 w tym sezonie, skret powiekszony o drazki teina(podkladki). Prawie bylo idealnie, pewnie 4 by styknelo w sam raz ale nie mialem dolnych przednich wahaczy reg, wiec to byl max co sie dalo ustawic...

pzdr
Avatar użytkownika
tery
D1 PRO
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:35
Lokalizacja: WWA

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez tery » 29 gru 2007, o 18:45

a co do zbieznosci i ustawien tylu(kat pochylenia) najlepsza jest metoda prob i bledow, ale czasochlonna i kosztowna o geometrie!

U mnie np. na poczatku bylo 0,5st neg. Skonczylem na 1,5 i tak mi sie najlepiej jezdzilo.

Zbieznosci nie trenowalem, poprostu na zero, chociaz slyszalem o szkole ze tyl powinien byc delikatnie zbiezny.
Avatar użytkownika
tery
D1 PRO
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:35
Lokalizacja: WWA

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Hachi » 29 gru 2007, o 19:12

Tak jak piszesz Bart w OPT tego nie widać, myślę że oni już wiedzą że najwięcej nie znaczy lepiej tylko mają coś w rodzaju czujników takich jak w F1 i mierzą sobie temp opon, względem tego ustawiają optymalny negatyw, tak samo z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy biorąc pod uwagę że mają krótkie przełożenia steru nie muszą go aż tak wyprzedzać bo nie każdemu pasuje szatkująca palce swoimi obrotami kiera, zakłada krótkie przełożenie listwy i jest to samo Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Bartdrift » 29 gru 2007, o 19:17

tery napisał(a):
Bartdrift napisał(a):Mnie w tym wszystkim dziwi tez to, ze na optionach jak sie przygladam jaki maja negatyw z przodu ,to mam wrzenie ze -1 no moze -2 ale nic poza tym. W ae86 to ma sens ,bo z tego co rozumie, to tam uklad kierowniczy jest tak skonstruowan,y ze jakby kola nie byly skrecone to i tak sa w jednym kącie ( O?) ,ale wszelkie nissany tez jakos nie wywalaja negatywu na maxa. Dlaczego tak ?


napewno wiecej niz 1 czy 2, ale napewno nie 6!!!

Poprostu, przyjrzyj sei na zdjeciach ze kolo, na pelnej kontrze, jest idealnie pionowo(dotyka cala pow opony). A jak samochod stoi to nie wyglada jak Macka P. Nie znam sie zupelnie na zawieszeniach, ale chyba jest to bardiej skomplikowane ze u nich oba kola jada tak samo ladnie, a nie jak zaobserwowalem u Macka P. w Toruniu ze drugie wogole w jakiejs chorej pozycji i wyglada jak walka z kierownica....
moge sie mylic..
takie moje spostrzezenia z boku.

Ja mialem -3,5 w tym sezonie, skret powiekszony o drazki teina(podkladki). Prawie bylo idealnie, pewnie 4 by styknelo w sam raz ale nie mialem dolnych przednich wahaczy reg, wiec to byl max co sie dalo ustawic...

pzdr


W wyscichach to dziala tak: Duzo prostych i malo zakretow = maly negatyw z przodu. Duzo ostrych zakretow = duzy negatyw. Duzo prostych i lagodnych ale szybkich zakretwo = lekki negatyw.
Moze tak samo powinno to dzialac w driftingu ? Przeciez na takich mega szybkich torach (ala suzuka np) i tak nie ma opcji jechac jakims ogromnym kątem ,wiec robienie jakiegos wielgachnego negatywu i tak na nic sie nie zda. Na torach typu karting Poznan juz co innego ,bo jest duzo przejsc z duzego kata ,w druga strone (nie pisze tu o ostatniej trasie)
Tak czy inaczej ogladalem duzo optionow zwracajac uwage wlasnie na to i nie moge sie doszukac katow wiekszych niz -2 ,-3 (ale widzialem duzo napewno mniejszych niz -2). Niestety nie widzialem zednego optiona z ichniego "toru koszalin" ,a byc moze tam byla by odpowiedz :lol:
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez kamkor » 29 gru 2007, o 19:31

Tylko wlasnie w Japonii na tych szybkich torach(Suzuka, Autopolis, Fuji) mi sie wydaje, ze oni mimo wszystko bardzo duzymi katami jezdza. Roznica jest taka, ze na tych katach jada z duzymi predkosciami no i w szybkich lukach, a nie ciasnych.
kamkor
DRIFTINGO
 
Posty: 1876
Dołączył(a): 21 gru 2007, o 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Następna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości