ustawienia kątów zawieszenia

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Bartdrift » 29 gru 2007, o 21:41

Mnie chodzi o takie wychylenia jakimi Jacek walil na poczatku sezonu.
Przy takim kÄ…cie poprosu nie bylo by opcji jechania tak jak im sie to zdarza w JP (np.180km/h)
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez KoÅ‚tun » 30 gru 2007, o 02:28

Napisałem , że da się regulować do 15` , bo w poldku mam podwójne wahacze i zarówno górny jak i dolny jest regulowany , z czego dolny o wiele więcej . Do tego mam dojście do ustawiania geometrii w robocie na urządzeniu facom gtr.300 (laserowy pomiar) i ostatnio po zmianie z 4`wyprzedzenia o.s.z. na 6` zauważyłem , że kiera szybciej wraca , ale ciężej się skręca . Kolejnym krokiem była próba zmiany z mega pozytywa na ngatyw co mi nie wyszło , ale zauważyłem jedną rzecz , a mianowicie iż ważniejszy w drifcie jest kąt pochylenia koła od kąta pochylenia o.s.z. , gdyż podczas skrętu (jak to u mnie widać) gdy skręcimy na max to negatyw uzyskiwany na kącie pochylenia o.s.z. nie daje w skręcie nic bo koło tak jakby się kładło razem z tym kątem . Gdy zaś damy większy kąt pochylenia koła bez zmiany kąta pochylenia o.s.z. to podczas skrętu opona kładzie się większą płaszczyzną dzięki czemu lepiej się trzyma , ale za to koło po wewnętrznej stronie zakrętu ma małą przyczepność . Teraz gdy wyprzedzimy mocniej o.s.z. to musimy dać większy kąt pochylenia koła aby to wszystko chciało dobrze przylegać . Sam kąt pochylenia o.s.z. powinien być tak ustawiony , żeby siły działające na zawieszenie działały na niego najbardziej równolegle . Jeśli się mylę to mnie poprawcie , bo to moje przypuszczenia po zabawie w pracy i mogą być błędne . Dodam jeszcze że u mnie zwrotnice stanowią całość i nie da się regulować samego kąta pochylenia koła , lecz w kolumnie Mac Phersona było by to do ustawienia.
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Hachi » 30 gru 2007, o 21:25

Co do kąta pochylenia koła w Poldku to mógłbym przerobić seryjny dolny wachacz na coś takiego http://www.importtuner.com/tech/0510it_ ... to_10.html

tzn rozciąć seryjny, myślę odciąć go z 10 cm od mocowania tylejii do belki dobrze przyspawać płaskownik w nim tuleję z gwintem oczywiście zrobić to głowa ;) , kupić Unibal myśle że niebyło by porblemu z ich dostaniem wkręcić i regulując jego wysów miałbyś regulację wydaje mi się że to najprostszy sposób.

Pozdrawiam Hachi
Avatar użytkownika
Hachi
Touge Drifter
 
Posty: 376
Dołączył(a): 29 gru 2007, o 18:23
Lokalizacja: KnW-nieopodal Gliwic

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez gumis » 5 sty 2008, o 10:01

a czy moze mi ktos wytlumaczyc jak sie mierzy kat wyorzedzenia zwrotnicy?
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez KoÅ‚tun » 5 sty 2008, o 16:52

najlepiej Ci to zmierzą gdzieś , gdzie ustawiają zbieżność , a jest to kąt między pionem (jedne ramie kąta)a górnym a dolnym mocowaniem piasty (odcinek tworzy drugie ramie kąta)
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez gumis » 5 sty 2008, o 16:54

wiem ktory to kat tylko nie wiedzialem ze zwykla maszyna do ustawiania geometri pokazuje ten kat... zawsze sprawdzaja tylko zbierznosc i pochylenie kol...
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez KoÅ‚tun » 5 sty 2008, o 17:02

ja u siebie w robocie mam ustawianie laserowe na urządzeniu Facom i idzie nim zmierzyć zbieżność , kąt pochylenia koła , kąt pochylenia zwrotnicy i kąt wyprzedzenia zwrotnicy na obydwu osiach (przód i tył) i jeśli jest to regulowane to wyregulować :)
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez gumis » 5 sty 2008, o 17:16

ok w takim razie podjade do tych co ustawiaja i zapytam sie czy sie czy maja taka mozliwosc... dzieki za odp...
Avatar użytkownika
gumis
DRIFTER
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Otwock

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez Bartdrift » 5 sty 2008, o 18:40

Panowie ,nie zebym chcial tutaj siac jakis zamet specjalnie ,ale powim wam ze do driftu to na maszynach nie ustawicie wsyztkiego tak jak trzeba. Im maszyna bardziej nowczesna ,tym wieksza lipa. Nigdy nie zapomne jak mi ustawiali w pewnym zakladzie w Koszalinie. Ciagle cos im nie chcialo wyjsc ,az finalnie "sie nie dalo"
Potem dopiero po rozmowach z fachowcami od ustwien zawiasu w drifcie (czytaj Jacek i Maciek Polody) okazalo sie ze ustawia sie wszystko recznie. Maciek P ma podobno jakis mega archaiczny zestaw do ustawiania zbierznosci i to jest jedyna opcja do poprawnego ustawienia dritowozu. Ja sie na tym wszystki kompletnie nie znam ,ale faktycznie ,przez caly sezon ustawialem zawias w kilku zakladach i zawsze cos innego im nei wychodzilo. Jedyny raz kiedy mialem naprawde rewelacja to jak mi ustawil Miniak w Wawie. Recznie oczywiscie.Mistrzostwo swiata wtedy mialem. Oczywiscie potem sobie poprawilem...
Bartdrift
DRIFTER
 
Posty: 8861
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 20:19
Lokalizacja: Katowice/Mikołów

Re: ustawienia kątów zawieszenia

Postprzez KoÅ‚tun » 6 sty 2008, o 18:12

Bartek , bo w sumie po każdym ruszeniu czegokolwiek (czy to zbieżność czy kąty) , trzeba zrobić pomiar ponownie i ewentualnie poprawiać , ja jak wyprzedzałem kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy , to zmieniły mi się kąty pochylenia kół i zbieżność , ale gdybym nie robił pomiaru od nowa i ustawiał do tego co mi wyświetlało to by jakieś głupoty powychodziły (raz tak zrobiłem i auto strasznie ściągało ) , teraz wiem że taki sprzęt jest strasznie czuły i po każdej zmianie trzeba robić jakby reset i od nowa , choć jest to czasochłonne ( czasem i 40 min się z tym bawię ) ale wszystko działa po tym jak należy .
Kołtun
DRIFTER
 
Posty: 277
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 11:05
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości