przez KoÅ‚tun » 30 gru 2007, o 02:28
Napisałem , że da się regulować do 15` , bo w poldku mam podwójne wahacze i zarówno górny jak i dolny jest regulowany , z czego dolny o wiele więcej . Do tego mam dojście do ustawiania geometrii w robocie na urządzeniu facom gtr.300 (laserowy pomiar) i ostatnio po zmianie z 4`wyprzedzenia o.s.z. na 6` zauważyłem , że kiera szybciej wraca , ale ciężej się skręca . Kolejnym krokiem była próba zmiany z mega pozytywa na ngatyw co mi nie wyszło , ale zauważyłem jedną rzecz , a mianowicie iż ważniejszy w drifcie jest kąt pochylenia koła od kąta pochylenia o.s.z. , gdyż podczas skrętu (jak to u mnie widać) gdy skręcimy na max to negatyw uzyskiwany na kącie pochylenia o.s.z. nie daje w skręcie nic bo koło tak jakby się kładło razem z tym kątem . Gdy zaś damy większy kąt pochylenia koła bez zmiany kąta pochylenia o.s.z. to podczas skrętu opona kładzie się większą płaszczyzną dzięki czemu lepiej się trzyma , ale za to koło po wewnętrznej stronie zakrętu ma małą przyczepność . Teraz gdy wyprzedzimy mocniej o.s.z. to musimy dać większy kąt pochylenia koła aby to wszystko chciało dobrze przylegać . Sam kąt pochylenia o.s.z. powinien być tak ustawiony , żeby siły działające na zawieszenie działały na niego najbardziej równolegle . Jeśli się mylę to mnie poprawcie , bo to moje przypuszczenia po zabawie w pracy i mogą być błędne . Dodam jeszcze że u mnie zwrotnice stanowią całość i nie da się regulować samego kąta pochylenia koła , lecz w kolumnie Mac Phersona było by to do ustawienia.