Strona 4 z 5

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 23 gru 2010, o 22:26
przez biegusV6
mam pytanko, a teraz co masz za amory wsadzone??

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 23 gru 2010, o 22:29
przez Bartezz
teraz zołty bilstein,gazowo olejowy bmw - nie są zbyt twarde

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 23 gru 2010, o 22:42
przez biegusV6
to warto spróbowac przerobic te z aukcji :D tylko nie baw sie w zaspawywanie otworow, przyspawaj nakretke lub tulejke z gwintem, zawsze mozesz dolac zmienic olej a wiec życze powodzenia :thumbsup:

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 24 gru 2010, o 16:02
przez badtoys
ucinamy tłoczysko 7-10cm ile kto chce niżej i gwintujesz
zakładasz dużo bardziej ściśniętą sprężynę i stoi jak beto. w amortyzatorze za miast oleju możesz mieć nawet górskie powietrze bez znaczenia co
jest ładnie twardy ....
koszt 20zł u tokarza od amorka

jak utwardzić i skrócić bilstein b6

PostNapisane: 1 lut 2011, o 11:57
przez loOneY
Witam zakupiłem bilsteiny b6 czytałem, że konstrukcyjnie nie różnią sie od b8, czy zna ktoś sposób na skrócenie skoku i utwardzenie na beton??
Zgóry dzięki :help:

Re: jak utwardzić i skrócić bilstein b6

PostNapisane: 1 lut 2011, o 12:46
przez mate96
Zapytaj w Zerkopolu

Re: jak utwardzić i skrócić bilstein b6

PostNapisane: 1 lut 2011, o 12:55
przez zelekum
tam odpowiedzą 150 za sztukę a jeśli utwardzenie polega tylko na rozkręceniu i wymianie oleju to czemu samemu tego nie możnaby zrobić ?

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 1 lut 2011, o 13:16
przez Mariusz vel Tata ;)
przeniesione we wlasciwe miejsce

@loOneY
przeczytaj temat od poczatku

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 1 lut 2011, o 18:52
przez loOneY
No dobra przeczytałem temat i juz wiem, że mam sktócić tłoczysko zaspaw :scratch: ać dziurki w nim i zalać gęstszego oleju. Jest mały problem ...jak rozkręcić amortyzator?? Na amorkach jest napisane DO NOT OPEN, próbowałem to porozkręcać to nic nie chce puścić, szukałem w googlach i nic nie znalazłem :scratch:

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 1 lut 2011, o 21:07
przez michaś
nie baw się w rozbieranie tego amora bo szkoda twojego czasu i amortyzatora. B6 ma odwrotną konstrukcje niz zwykłe amortyzatory. Główną różnicą powiedzmy jest to że komora olejowa odpowiedzialna również za chłodzenie amortyzatora jest umieszczona na górze a nie na dole jak w zwykłym amorze. Wkładając B6 do kolumny nie lejemy oleju tak jak to się ma przy zwykłym amortyzatorze, wkładamy amor do suchej kolumny.
Uważam że 150zł za sztuke jest ceną do przełknięcia bo płacimy za gwarancje którą dostajesz na kwicie i utwardzenie amortyzatora na naprawde twardy a przy tym bardzo dobrze pracujący.
Dodam jeszcze dla tych którzy są przekonani że można to zrobić samemu i będzie równie fantastycznie i mamy 300 na wódę i kobiety :banana: że kupiłem dawno temu amortyzatory zregenerowane własnoręcznie przez warsztat który zajmował się beemkami i swego czasu był uznawany za dobry. Amory po 5 miesiącach jazdy wysypały się tak że musiałem w nich wymienić wszystkie wnętrzności co kosztowało mnie to odpowiednio.
Wiec szczerze ODRADZAM zabierania za b6,b8.....

Dodam jeszcze że ostatnio miałem idealną okazję porównać jak się zachowuje zawieszenie w e30 oparte na zwykłych amortyzatorach przerobionych na twarde u gościa który się tym zajmuje "profesjonalnie" i sprężynach obniżających dodatkowo przerobionych u kowala czyli utwardzone i skrócone, a amortyzatorach MTS + sprężyna FK.
Powiem tak: wariant 1(amory kombinowane, sprężyny kombinowane) jest powiedzmy ok jak ktoś chce się toczyć niskim i twardym samochodem po mieście ale zachowanie tego zawiasu pozostawia wiele do życzenia podczas walki po zakrętach i chłostania go przerzucając z winkla w winkiel. Samochód potrafi podskakiwać i nie za bardzo wybiera nierówności drogi.
Wariant 2(amortyzatory Mts+sprężyna FK) jest o niebo lepiej mimo tego że nie kosztuje to Bóg wie ile pieniędzy. Wydaje się odrobine miększy ale chociaż w pewnym stopniu pracuje i spełnia role zawieszenia mimo że jest to jeden z tańszych wariantów. Przy lataniu po zakrętach jest dużo bardziej przyjemny, przy przekładaniu samochodu można odczuć że się troche buja ale wiadomo nie jest to Bilstein ani K-sport.

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 25 maja 2011, o 20:19
przez pusty
A próbował ktoś wsadzić jakieś wogóle inne amory?? np. od naczepy ciężarówki...
Próbowałem dziś takiego rozciągnąć i wcisnąć i był poważny problem z tymi czynnościami. Oczywiście są różne rodzaje, ale ten co dzisiaj testowałem nawet jest krótki, także nie trzeba by byłoa skracać go, tylko przerobić górne mocowanie...
Chyba będzie trzeba pomysleć nad czymś takim...

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 26 maja 2011, o 12:13
przez Misior
Ja testowalem z tylu amory z combo (wersja sportowa firmy KYB) i powiem ze efekt byl wiecej niz zadowalający.

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 26 maja 2011, o 13:10
przez adi316
Misior napisał(a):Ja testowalem z tylu amory z combo (wersja sportowa firmy KYB) i powiem ze efekt byl wiecej niz zadowalający.



znajomy ma załozone z bmw e39 kombi i jest twardo :glare:

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 26 maja 2011, o 14:13
przez Szymczak
Ja mam utwardzone b8 i ugina się co najwyżej na oponie lub poduszkach, natomiast do nawierzchni klei bosko, nie podskakuje tył jak miałem na Koni Sportach

przykładowo które były aż za betonowe jak skręciłem na max.

Re: Utwardzanie amortyzatorów

PostNapisane: 20 cze 2011, o 18:14
przez kruszynka202
Witam wszystkich. ja też bym poprosił o fotki. Przydałyby się. dzięki