Jaki gwint do e30?

Jaki gwint do e30?

Postprzez Hroop » 26 sie 2009, o 14:32

Hej, wiem że temat wałkowany wiele razy jednak nie pojawiła się nigdzie żadna jednoznaczna odpowiedź.
Większość poleca k-sport, ale patrząc po zdjęciach stronach producentów czy nawet opisie producentów to wychodzi na to, że są to te same zestawy co xyz, d2, czy mts różniące się tylko kolorem. Jeśli tak to zostaje się kierować jak najniższą ceną - a może się mylę?
Kolejna sprawa to czy odwrócenie amortyzatora w seriach drift ma faktycznie aż takie znaczenie, czy można spokojnie stosować wersje "uliczne" i też będą dawały radę? Generalnie to im więcej grzebie w temacie tym bardziej dochodze do wniosku żeby utwardzić amortyzatory i śmigać na tym co jest..
Doradźcie proszę co najlepiej wybrać
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez rtuber » 26 sie 2009, o 14:38

Hroop napisał(a): k-sport, ale patrząc po zdjęciach stronach producentów czy nawet opisie producentów to wychodzi na to, że są to te same zestawy co xyz, d2, czy mts różniące się tylko kolorem.


k-sport,d2 czy xyz to teoretycznie to samo i nie porównuj ich do MTS`a. MTS to zupełnie inne zawieszenie, gorsze porównując do k-sport, d2, xyz, choćby dlatego że nie ma regulacji twardości.

MTS możesz porównać bardziej z TA technix.
Avatar użytkownika
rtuber
BadBoy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 13:19
Lokalizacja: Legnica

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez Hroop » 26 sie 2009, o 14:48

No własnie porównanie wzięło się z tego że znalazłem na allegro zawieszenie mts technik które wyglada identycznie jak xyz:
http://moto.gratka.pl/tresc/zawieszenie-gwint-bmw-e30-mts-technik-pro-street-10042294.html
http://www.driftshop.pl/shop/index.php?339,zawieszenie-xyz-wersja-super-sport-bmw-e30-(oe-51mm)-1982-1992
Chodzą mi po głowie jeszcze dwie rzeczy: pierwsza to informacja o wymaganym spawaniu przy montażu gwintu (czy to k-sport czy xyz), domyślam się że chodzi o piastę i przednią kolumnę, druga to taka że wg zdjęć zamieszczanych w sklepach xyz ma do tyłu osobną sprężyne, podczas gdy w k-sporcie i d2 są zintegrowane z kolumnami. Stąd pytanie czy nie lepiej zostawić sprężyny h&r i wrzucić jakieś regulowane koni czy coś w tym stylu i do tego cambery na przód?
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez BLACHA » 26 sie 2009, o 15:46

Hroop napisał(a):Chodzą mi po głowie jeszcze dwie rzeczy: pierwsza to informacja o wymaganym spawaniu przy montażu gwintu (czy to k-sport czy xyz), domyślam się że chodzi o piastę i przednią kolumnę, druga to taka że wg zdjęć zamieszczanych w sklepach xyz ma do tyłu osobną sprężyne, podczas gdy w k-sporcie i d2 są zintegrowane z kolumnami. Stąd pytanie czy nie lepiej zostawić sprężyny h&r i wrzucić jakieś regulowane koni czy coś w tym stylu i do tego cambery na przód?


Mam u siebie XYZ w wersji SS, zero spawanie bo całość wkręcasz w laga jak zwykły amor, jedynie trzeba odciąć talerz na sprężyne żeby był dostęp do regulacji wysokości. Ustawiasz sobie wysokość (z przodu mam opuszczone o połowe regulacji a i tak jest bardzo nisko), ustawiasz sobie twardość (naprawde możne ustawić na beton a jak wracasz z treningu na kołach dajesz miękkie i da się jechać), ustawiasz sobie pochylenie przednich kół (najlepiej zrobić znaki przy jakim ustawieniu jest jaki kąt) i jest gitez :thumbsup:
A co do zestawu H&R + amory KONI z regulacją twardości... można ale jeśli rozmawiamy o nówkach ze sklepu wyjdzie cie to więcej niż gwint.
Pozdro
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez Hroop » 26 sie 2009, o 15:58

I to jest odpowiedź na jaką czekałem :thumbsup:
Fotek pewnie nie masz jak to wygląda po zmontowaniu, ale rozumiem że jest normalnie nakrętka która mocuje amor do kolumny tak jak przy zwykłych wkładach? I jeszcze jedno pytanie - długo już na tym latasz?
Czytam zaciekle dywagacje o przerabianiu mocowania wahaczy na belce z tyłu żeby zmniejszyć negatyw, chce zrobić komplet za jednym zamachem razem z poliuretanami.. Ogólnie żeby zwiększyć kąt wyprz. sworznia zwrotnicy to wchodzimy w kombinacje z wahaczami - nie ma innej metody na szybsze odkręcanie się kierownicy?
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez przem » 26 sie 2009, o 16:02

jeśli chodzi o szybsze odwijanie kierownicy, to najprościej wymieniasz tuleje mocującą wachacz z normalnej na acentryczna;)
Avatar użytkownika
przem
Touge Drifter
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 14:07
Lokalizacja: Pruszków/Żyrardów

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez Hroop » 26 sie 2009, o 16:06

Świetnie, bo jest to rzecz do zrobienia "przy okazji" - jak taka tuleja powinna być ustawiona patrząc w kier. jazdy, do wewnątrz czy na zewnątrz? :scratch:
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez przem » 26 sie 2009, o 16:25

zdjęcie zaczerpnięte z posta Blachy:
Obrazek
Avatar użytkownika
przem
Touge Drifter
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 14:07
Lokalizacja: Pruszków/Żyrardów

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez rtuber » 26 sie 2009, o 16:25

Wahacz ma wyjśc bliżej podłużnicy, czyli na zewnątrz.
edit.
Fotka wyżej wszytsko wyjaśnia :)
Avatar użytkownika
rtuber
BadBoy
 
Posty: 1087
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 13:19
Lokalizacja: Legnica

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez BLACHA » 26 sie 2009, o 17:21

Hroop napisał(a):I to jest odpowiedź na jaką czekałem :thumbsup:
Fotek pewnie nie masz jak to wyglÄ…da po zmontowaniu


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdziwiony :yeah:
Hroop napisał(a): I jeszcze jedno pytanie - długo już na tym latasz?


Mam go jakieś trzy może cztery miesiące, w aucie jest ciągle coś robione ale mogę śmiało powiedzieć że auto nie łapie przechyłów i się lepiej prowadzi. Na chwile obecną kombinuje z pochyleniem kół przednich i na razie wróciłem do ori wahaczy ale rozważam ponowne założenie tych z e46... ta zabawa nigdy się nie kończy :lollol:
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez Hroop » 26 sie 2009, o 17:49

Zdziwiony to bym był jakbyś mi tu wyjechał ze starterem play fresh :grin:
Wielkie dzięki za pomoc, ostatnia wątpliwość to jak to sie montuje do fabrycznej kolumny, bo raczej nie jest wrzucone luzem, a patrząc po fotach nie moge tego rozkminić..
Pzdr
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez BLACHA » 26 sie 2009, o 17:54

Na pierwszej focie masz wkład w lagu i jak się przypatrzysz to dostrzeżesz nakrętkę taką samą jak do montowanie normalnego amorka w e30 plug&play. Ponad pierwszym zwojem sprężyny od dołu
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: Jaki gwint do e30?

Postprzez Hroop » 26 sie 2009, o 18:14

aaa już widze, ten czysty kawałek kolumny mnie zmylił i myślałem, że to już amortyzator. W takim razie nie mam więcej pytań i na dniach zamawiam co trzeba żeby może przed zimą jeszcze coś pośmigać :drift:
Pzdr
Avatar użytkownika
Hroop
Touge Drifter
 
Posty: 304
Dołączył(a): 18 sty 2009, o 23:55
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości