Strona 1 z 1

jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

PostNapisane: 30 gru 2015, o 18:51
przez marcin137
Witam , jako że auto służy mi tez do jazdy na co dzień chciał bym zrobić w taki sposób hydro-łapę żeby przejść potem przegląd dotychczas spotkałem się z odłączeniem od głównej pompy hebli tylnych i podpięciem hydro-rękawa , dodam że auto ma esp i abs i chcę żeby działało jak do tej pory , narazie wymyśliłem hydro-ręczny na dwie pompy podpięcie się w przewody tylnych zacisków tylko czy to wystarczy czy trzeba jakieś zaworki zwrotne żeby nie wywalało płynu przez orginalny zbiorniczek oraz czy jak wstawię te zaworki to zaciski tylne odpuszczą po zwolnieniu ręcznego czy też nożnego?. Czy koniecznie muszę kupić podwójny ręczny czy też wystarczy zwykła pompa hamulcową a nie pompka sprzęgła ?

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

PostNapisane: 30 gru 2015, o 20:10
przez wojtek0305
Generalnie to przepisy zabraniają modyfikacji seryjnego układu hamulcowego auta. Jakiekolwiek wpięcie hydraulicznego hamulca w seryjny układ będzie zatem niezgodne z przepisami. By zwiększyć szansę przejścia przeglądu musisz zamontować ręczny na oddzielnym układzie hamulcowym z dodatkową parą zacisków na tylnej osi - choć to też nie jest do końca zgodne z przepisami bo w homologacji drogowej auta nie ma nic o hydraulicznym ręcznym. Ewentualnie zostaje Ci podłączenie pompy ręcznego do seryjnej dźwigni ręcznego i ukrycie jej w tunelu środkowym tak by diagnosta nie zorientował się, że masz hydrauliczny ręczny :D
To czy potrzebujesz pojedynczej czy podwójnej pompy zależy od tego ile przewodów hamulcowych idzie do tylnych kół - mogą to być dwa oddzielne przewody lub pojedynczy z trójnikiem przy tylnej osi.

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

PostNapisane: 30 gru 2015, o 20:29
przez e30 owner
Tak jak Wojtek pisze, bez homologacji drogowej to za każdą zmianę (nie koniecznie mechaniczną) mogą nie podbić przeglądu. Więc u nas w kraju źle z przeglądami jeszcze nie ma.

Albo walić na pałę na przegląd, jeśli wszystko masz ładnie zrobione, z głową itd powinni puścić. Ale jak po "swojskiemu" czyli na wskroś przez pole, byle było i byle jeździło, to nie licz na pieczęć. No i odpowiednio trzeba rozmawiać (nie mam na myśli startu z 5 dychami w dowodzie na dzień dobry) :)

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

PostNapisane: 12 sty 2016, o 18:21
przez marcin137
dobra przeglądem się zajmę zależy mi na tym żeby było w miare seryjnie zrobione :) pozostaje mi wpiąć się w seryjny układ, wiec na zaciski tylne idą dwa przewody już od pompy abs dodam ze auto ma esp i boje się że jak wstawię zwykły trójnik by się wpiąć to esp zgłupieje gdyż ciśnienie na tylny układ będzie połączone a dotąd szło oddzielnie tego co się orientuję to potrzebne są zaworki zwrotne i tu pytanie o podrzucenie jakiegoś linka żeby kupić ewentualnie nagwintować bo widziałem do tej pory same z choinka na wężyk , proszę tez mnie poprawić jeśli mój plan jest zły :grin: mam też plan b wstawić rączkę na dwie pompy i wtedy żadnych zaworków aby dwa trójniki , dodam że nie chcę montować oddzielnej pary zacisków :P

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

PostNapisane: 2 mar 2016, o 16:25
przez Blacky
dlaczego nie chcesz osobnych zacisków? o wiele mniej roboty...

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

PostNapisane: 2 mar 2016, o 18:09
przez szamanS13
marcin137 napisał(a):dobra przeglądem się zajmę zależy mi na tym żeby było w miare seryjnie zrobione :) pozostaje mi wpiąć się w seryjny układ, wiec na zaciski tylne idą dwa przewody już od pompy abs dodam ze auto ma esp i boje się że jak wstawię zwykły trójnik by się wpiąć to esp zgłupieje gdyż ciśnienie na tylny układ będzie połączone a dotąd szło oddzielnie tego co się orientuję to potrzebne są zaworki zwrotne i tu pytanie o podrzucenie jakiegoś linka żeby kupić ewentualnie nagwintować bo widziałem do tej pory same z choinka na wężyk , proszę tez mnie poprawić jeśli mój plan jest zły :grin: mam też plan b wstawić rączkę na dwie pompy i wtedy żadnych zaworków aby dwa trójniki , dodam że nie chcę montować oddzielnej pary zacisków :P


zaworki zwrotne to raczej zly pomysl, jak wcisniesz hamulec nozny i pojdzie plyn na tylne zaciski, to jak je zluzujesz??
chyba najsensowniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie dwoch pomp hamulcowych rownolegle, najmniej ingerencji i uklada dziala jak wczesniej.