jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

Postprzez marcin137 » 30 gru 2015, o 18:51

Witam , jako że auto służy mi tez do jazdy na co dzień chciał bym zrobić w taki sposób hydro-łapę żeby przejść potem przegląd dotychczas spotkałem się z odłączeniem od głównej pompy hebli tylnych i podpięciem hydro-rękawa , dodam że auto ma esp i abs i chcę żeby działało jak do tej pory , narazie wymyśliłem hydro-ręczny na dwie pompy podpięcie się w przewody tylnych zacisków tylko czy to wystarczy czy trzeba jakieś zaworki zwrotne żeby nie wywalało płynu przez orginalny zbiorniczek oraz czy jak wstawię te zaworki to zaciski tylne odpuszczą po zwolnieniu ręcznego czy też nożnego?. Czy koniecznie muszę kupić podwójny ręczny czy też wystarczy zwykła pompa hamulcową a nie pompka sprzęgła ?
Avatar użytkownika
marcin137
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 gru 2015, o 19:55
Lokalizacja: Olsztyn

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

Postprzez wojtek0305 » 30 gru 2015, o 20:10

Generalnie to przepisy zabraniają modyfikacji seryjnego układu hamulcowego auta. Jakiekolwiek wpięcie hydraulicznego hamulca w seryjny układ będzie zatem niezgodne z przepisami. By zwiększyć szansę przejścia przeglądu musisz zamontować ręczny na oddzielnym układzie hamulcowym z dodatkową parą zacisków na tylnej osi - choć to też nie jest do końca zgodne z przepisami bo w homologacji drogowej auta nie ma nic o hydraulicznym ręcznym. Ewentualnie zostaje Ci podłączenie pompy ręcznego do seryjnej dźwigni ręcznego i ukrycie jej w tunelu środkowym tak by diagnosta nie zorientował się, że masz hydrauliczny ręczny :D
To czy potrzebujesz pojedynczej czy podwójnej pompy zależy od tego ile przewodów hamulcowych idzie do tylnych kół - mogą to być dwa oddzielne przewody lub pojedynczy z trójnikiem przy tylnej osi.
wojtek0305
Touge Drifter
 
Posty: 120
Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 18:43
Lokalizacja: Lublin

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

Postprzez e30 owner » 30 gru 2015, o 20:29

Tak jak Wojtek pisze, bez homologacji drogowej to za każdą zmianę (nie koniecznie mechaniczną) mogą nie podbić przeglądu. Więc u nas w kraju źle z przeglądami jeszcze nie ma.

Albo walić na pałę na przegląd, jeśli wszystko masz ładnie zrobione, z głową itd powinni puścić. Ale jak po "swojskiemu" czyli na wskroś przez pole, byle było i byle jeździło, to nie licz na pieczęć. No i odpowiednio trzeba rozmawiać (nie mam na myśli startu z 5 dychami w dowodzie na dzień dobry) :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

Postprzez marcin137 » 12 sty 2016, o 18:21

dobra przeglądem się zajmę zależy mi na tym żeby było w miare seryjnie zrobione :) pozostaje mi wpiąć się w seryjny układ, wiec na zaciski tylne idą dwa przewody już od pompy abs dodam ze auto ma esp i boje się że jak wstawię zwykły trójnik by się wpiąć to esp zgłupieje gdyż ciśnienie na tylny układ będzie połączone a dotąd szło oddzielnie tego co się orientuję to potrzebne są zaworki zwrotne i tu pytanie o podrzucenie jakiegoś linka żeby kupić ewentualnie nagwintować bo widziałem do tej pory same z choinka na wężyk , proszę tez mnie poprawić jeśli mój plan jest zły :grin: mam też plan b wstawić rączkę na dwie pompy i wtedy żadnych zaworków aby dwa trójniki , dodam że nie chcę montować oddzielnej pary zacisków :P
Avatar użytkownika
marcin137
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 gru 2015, o 19:55
Lokalizacja: Olsztyn

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

Postprzez Blacky » 2 mar 2016, o 16:25

dlaczego nie chcesz osobnych zacisków? o wiele mniej roboty...
Avatar użytkownika
Blacky
Touge Drifter
 
Posty: 569
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:38
Lokalizacja: Tychy

Re: jak zrobić hydroręczny żeby przejść przegląd ?

Postprzez szamanS13 » 2 mar 2016, o 18:09

marcin137 napisał(a):dobra przeglądem się zajmę zależy mi na tym żeby było w miare seryjnie zrobione :) pozostaje mi wpiąć się w seryjny układ, wiec na zaciski tylne idą dwa przewody już od pompy abs dodam ze auto ma esp i boje się że jak wstawię zwykły trójnik by się wpiąć to esp zgłupieje gdyż ciśnienie na tylny układ będzie połączone a dotąd szło oddzielnie tego co się orientuję to potrzebne są zaworki zwrotne i tu pytanie o podrzucenie jakiegoś linka żeby kupić ewentualnie nagwintować bo widziałem do tej pory same z choinka na wężyk , proszę tez mnie poprawić jeśli mój plan jest zły :grin: mam też plan b wstawić rączkę na dwie pompy i wtedy żadnych zaworków aby dwa trójniki , dodam że nie chcę montować oddzielnej pary zacisków :P


zaworki zwrotne to raczej zly pomysl, jak wcisniesz hamulec nozny i pojdzie plyn na tylne zaciski, to jak je zluzujesz??
chyba najsensowniejszym rozwiÄ…zaniem jest zastosowanie dwoch pomp hamulcowych rownolegle, najmniej ingerencji i uklada dziala jak wczesniej.
Avatar użytkownika
szamanS13
Touge Drifter
 
Posty: 178
Dołączył(a): 25 lis 2010, o 10:56
Lokalizacja: Racibórz


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości