remont+tuning zawieszenia przód e30

remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez klx_driftah » 11 sie 2009, o 11:37

Witam, będę zabierał się za przednie zawieszenie w mojej 320, na razie mam krótkie spręzyny i tyle. Parę pytań:
-amortyzatory: utwardzać serię czy zainwestować w spotowe? (np ta-technix)
-łączniki gumy itp: od razy poliuretany? jak koszt (stabilizator+tuleje wahacza)
-negatyw? ale raczej sobie podaruję lub odłoże na później bo zdania podzielone... ;)

grube i cienkie lagi przód w jakich były modelach? nie sprawdzałem u siebie jeszcze które mam...

przy okazji jak wygląda sprawa z tulejami na tył? jakies konkrety ceny?
Avatar użytkownika
klx_driftah
Touge Drifter
 
Posty: 672
Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 11:56
Lokalizacja: Hindenburg

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez choody » 11 sie 2009, o 14:06

Ja za komplet tulei z olkusza - oprócz gum stabilizatora dałem 460pln jeśli dobrze pamiętam. Gruba laga była na pewno w is i 325i, być może też w kombiakach ale głowy sobie nie dam uciąć. Amortyzatory daj do Słomy do regeneracji i utwardzenia - ten technix to jakoś tak nie tenteges jak dla mnie.

pozdrowionka
Ostatnio edytowano 11 sie 2009, o 16:57 przez choody, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez Enzo » 11 sie 2009, o 16:53

-amortyzatory: tez proponuje dac slomie do utwardzenia, chociaz kumpel w aucie cywilnym TA technics i sa mega twarde. ale jak wytrzymaloscia to nie wiem b oto raczej auto na codzien niz do sportu.
- mnie komplet kosztowal 585zl w olkuszu (www.poliuretan.olkusz.pl) czyli wachacze przod, tyl, stabizlatory przod, tyl, tylna belka, poduszka mostu
jak bedziesz zamawial tuleje pzrednich wachaczy wez acentryczne.
- Co do negatywu to wachacze z E46, a koncowki z E34.
Avatar użytkownika
Enzo
DRIFTER
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 08:07
Lokalizacja: Nysa

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez klx_driftah » 11 sie 2009, o 19:30

a jak z żywotnością regenerowanych amorów? i czy od razu na przód pchac grube lagi czy wystarcza cienka?
Avatar użytkownika
klx_driftah
Touge Drifter
 
Posty: 672
Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 11:56
Lokalizacja: Hindenburg

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez Choina » 11 sie 2009, o 20:26

klx_driftah napisał(a):grube i cienkie lagi przód w jakich były modelach? nie sprawdzałem u siebie jeszcze które mam...


Z tego co sie orientuje, to gruba laga w 1.8IS, w 6-cio cylindrowcach (320i, 325i, ix) oraz kombiaki. (co do tych kombiakow to pewien nie jestem, bo nigdy kombi nie mialem ;) )

Pozdro
Avatar użytkownika
Choina
DRIFTER
 
Posty: 145
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 21:23
Lokalizacja: Swarzędz (Poznań)

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez choody » 11 sie 2009, o 20:45

w 320i grubej lagi nie było, albo dopiero pod koniec produkcji tego modelu - wiem bo miałem 320i 88rok i miało choodą :) lagę - chyba że ktoś mi zmienił na chudą.

A nie masz opcji chwilę poczekać i np. pojechać z 5 śrubami??Wcale drogo nie wychodzi a hebel o wieele lepszy.

pozdrowionka
Avatar użytkownika
choody
Touge Drifter
 
Posty: 709
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 23:35
Lokalizacja: MIŃSK MAZOWIECKI

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez Choina » 11 sie 2009, o 21:36

choody napisał(a):w 320i grubej lagi nie było, albo dopiero pod koniec produkcji tego modelu - wiem bo miałem 320i 88rok i miało choodą :) lagę - chyba że ktoś mi zmienił na chudą.


hehe, a ja mialem bude 320i sedan z 88' i mialem na grubej... chyba, ze ktos podmienil jak spalem ;)

Klx... najlepiej po prostu zmierz, to bedziesz mial pewnosc :thumbsup:

Pozdro
Avatar użytkownika
Choina
DRIFTER
 
Posty: 145
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 21:23
Lokalizacja: Swarzędz (Poznań)

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez prince.temi » 12 sie 2009, o 20:11

co do cen to gdzieś w postach w tym dziale pisałem już ile która guma kosztuje. Jak kupisz olkusz albo wogóle gumy jakiekolwiek to pamiętaj że to trzeba wprasować. W domu raczej ciężko bo tylną belka musi być zdjęta, przód to tylko stabilizator więc może nie tak ciężko. Jak zdejmiesz koło to podnieś osłonę amortyzatora, bo kupiłem b8 i tłok amora był za gruby żeby go złożyć jak stare mocowanie, 2 godziny rzeźby w nakrętce amora zeszło.
Avatar użytkownika
prince.temi
Touge Drifter
 
Posty: 109
Dołączył(a): 11 lip 2008, o 12:11
Lokalizacja: Łódź

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez klx_driftah » 13 sie 2009, o 07:20

prince.temi napisał(a):... W domu raczej ciężko ...

ojciec ma warsztat :P
a te regenerowane utwardzane amory ...? długo "pochodzą", czy mam się sam przekonać? :) bop chce przód kupic jakąś firmówke(nie najlepszą), nie wiem czy warto
Avatar użytkownika
klx_driftah
Touge Drifter
 
Posty: 672
Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 11:56
Lokalizacja: Hindenburg

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez prince.temi » 13 sie 2009, o 09:48

po mojemu:
biednego nie stac na tanie- teraz sobie utwardz i odkladaj gruba kase na porzadne zawieszenie.
Avatar użytkownika
prince.temi
Touge Drifter
 
Posty: 109
Dołączył(a): 11 lip 2008, o 12:11
Lokalizacja: Łódź

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez klx_driftah » 14 sie 2009, o 13:54

mam cienką lagę...
a amory bedę miał komplet jakichs twardych, znajomy jezdził na nich 2 m-ce rozbił auto i sie pozbywa czesci... 200zł za komplet to nie duzo po mojemu.
pozostało jeszcze komplet gum na moj (21mm) stabil, to juz raczej Olkusz wejdzie.
Avatar użytkownika
klx_driftah
Touge Drifter
 
Posty: 672
Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 11:56
Lokalizacja: Hindenburg

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez Bambus » 14 sie 2009, o 14:49

Zapytaj tu bo firma właśnie przygotowuje ofertę do e30 a do e36 maja już tuleje stabilizatora w różnych średnicach
http://www.strong-flex.eu/index.php?pag ... t&Itemid=1
Avatar użytkownika
Bambus
Touge Drifter
 
Posty: 386
Dołączył(a): 18 lut 2008, o 17:12
Lokalizacja: Kutno

Re: remont+tuning zawieszenia przód e30

Postprzez Grzesi(E30)k » 16 sie 2009, o 11:43

Tak propos grubej/cienkiej lagi to loteria. 325i, kombi, cabrio i IS'y miały raczej na 100% gruba (chodź nie wiem czy pierwsze 325i nie szły z cienką).

Ale jest jeszcze opcja sportfahrwerke...i wtedy mamy w 316i komplet sabilizatorów i nie wiem czy do tego nie gruba lagę :D
Ale na 100% bo na razie tylko jedno E30 widziałem z ta opcja i miało stabi ale nie pamiętam czy gruba laga była.

Także kombi, cabrio, 325i i 318IS powinno mieć 2xstabilizator, 4xtarcza i gruba lage.
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Touge Drifter
 
Posty: 116
Dołączył(a): 30 lip 2009, o 22:50
Lokalizacja: B-stok


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości