Ustawienie ISC

Ustawienie ISC

Postprzez jano86 » 7 kwi 2015, o 09:38

Jak ustawiacie gwint ISC? Chodzi mi o napięcie wstępne sprężyny. Można założyć tak jak wyjmie sie z pudełka czy lepiej coś pokręcić? W szczególności jak ma się do tego instrukcja, która zaleca napięcie ok 15mm?
Avatar użytkownika
jano86
DRIFTER
 
Posty: 391
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ustawienie ISC

Postprzez e30 owner » 7 kwi 2015, o 10:41

Napięcie wstępne definiuje początek pracy zawieszenia. Czyli ile kg nacisku jest potrzebne by wogóle zawieszenie się zaczęło uginać. ISC zaleca 15mm (w sumie co to za parametr?? zazwyczaj napięcie podaje się w kg tak jak twardość sprężyny) bo według nich to jest minimum. Ustaw więc tak. W razie jak będzie za miękko to zwiększ napięcie, podniesiesz tym samym granicę początku działania zawieszenia - odczujesz to jako większą sztywność (ale to tylko pozorne odczucie, bo nie zwiększasz sztywności zawieszenia tylko próg początku jego działania).

Uniwersalnego przepisu nie ma (przynajmniej ja nie jestem zwolennikiem uniwersalizmu) więc dokładnych danych w mm w takim przypadku nie podam.

EDIT: A w razie co, daj znać to się ustawimy i pomogę Tobie to ustawić.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Ustawienie ISC

Postprzez drift-rak » 7 kwi 2015, o 18:52

Ja dokrecam nakretke trzymajaca sprezyne na tyle zeby nie bylo luzu ale nie sciskam jej. Tyle ze mam dosc twarde sprezyny i jezeli mocniej je scisne to calkiem beton by byl. dalej juz juz ustawialem regulacja sily tlumienia. Przod sztywniejszy niz tyl. Miekki tyl wybiera nierownosci i zapewnia trakcje sztywny przod niweluje przechyly i stabilizatory okazaly sie niepotrzebne
Avatar użytkownika
drift-rak
DRIFTER
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 20:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości