Hydrauliczny ręczny wpięty w układ [e36]

Hydrauliczny ręczny wpięty w układ [e36]

Postprzez e36wot » 3 mar 2015, o 15:34

Cześć, mam do Was kilka pytań związanych z hydrołapą w moim e36. Jesienią zeszłego roku zamontowałem hydrołapę wpinając się w układ. Początkowo była bezużyteczna bo zrobiłem do niej za słabe mocowanie. Potem poprawiłem mocowanie, ale była zima tzn. mokro śnieg lód i wystarczyło musnąć łapę żeby blokowało koła. Używałem go bardzo sporadycznie i działał zadowalająco w takich warunkach. Ostatnio przed treningiem zmieniłem sobie zaciski i tarcze na takie z 328 (mam 320). Układ odpowietrzył mi się zadziwiająco szybko i cieszyłem się, że wszystko jest ok (przy odpowietrzaniu pompowałem pedałem nie dotykałem łapy). Przy mocowaniu auta na lawecie po kilku pociągnięciach za hydraulika łapa zdechła. Przepompowała płyn i chyba się zapowietrzyła. Odpaliłem stacyjkę, podpompowałem normalnym i wróciła. Na miejscu po zrzuceniu auta, przy pierwszych testach było słabo. Dwa trzy pociągnięcia za łapę i zdychała...

Kombinuję, że może to być związane z tym jak poprowadziłem przewód. Wrzucam niżej rysunek. Chciałem żeby przewód idący od głównej pompy pod maską do pompy ręcznego był krótki i to chyba był błąd. Dobrze kombinuję? Jeśli nie to wyprowadźcie mnie z błędu. Dziś wpadłem na to że im dłuższy przewód tym więcej płynu po drodze który może zostać przepompowany do zacisków przez hydrołapę. Jeśli się mylę to wyjaśnijcie mi to proszę bo nie znam się na tych tematach.

Mam to zamontowane jak na rys 1. Przewód idzie kabiną wzdłuż tunelu.
Obrazek

A) Czy lepiej będzie jeśli zrobię to jak na rys 2? Przewód poprowadzę pod autem do tyłu, a potem wpuszczę go sobie np. otworami po linkach do zwykłego rękawa do kabiny?
Obrazek

B) Kolejne pytanie to czy odpowietrzając układ powinienem dotykać się do łapy i nią też pompować?

c) Czy przedłużona wajcha o 10cm znacząco zmienia siłę jaka działa na pompę? Warto przedłużyć wajchę? Łapa to tani chinol.

Z góry dzięki za pomoc. Czytałem większość postów dotyczących łapy ale nie znalazłem informacji dotyczących wpływu długości przewodu na zapowietrzanie się.
e36wot
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 20:11
Lokalizacja: Józefów

Re: Hydrauliczny ręczny wpięty w układ [e36]

Postprzez stick » 6 mar 2015, o 19:15

Ja odkręciłem przewód z trójnika i przedłużyłem go jadąc do ręcznego, potem z ręcznego to trójnika i działa jak należy, odpowietrzyło się pięknie bez pompowania wajchą bo i tak się przez nią przelewa, ale wajchę warto przedłużyć, u mnie co prawda blokuje na asfalcie normalnie ale trzeba się kapkę wysilić :) Co do chinoli to ja musiałem zwiększyć odległość pompki od całego stelaża bo była zawsze lekko wciśnięta i nie chciało się przez nią przelewać a oryginalnej regulacji nie starczało.
stick
Clutch Burner
 
Posty: 45
Dołączył(a): 5 maja 2013, o 23:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Hydrauliczny ręczny wpięty w układ [e36]

Postprzez e36wot » 9 mar 2015, o 10:54

Czyli jestem w błędzie zakładając, że długość przewodu idącego do łapy ma znaczenie?
e36wot
Amator
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 20:11
Lokalizacja: Józefów

Re: Hydrauliczny ręczny wpięty w układ [e36]

Postprzez saqu » 9 mar 2015, o 20:26

e36wot napisał(a):Czyli jestem w błędzie zakładając, że długość przewodu idącego do łapy ma znaczenie?



tak. a generalnie im krótszy tym lepszy i mniejszy problem odpowietrzyć instalacje. a im mniej nakręcone to już wogóle :)
saqu
Clutch Burner
 
Posty: 36
Dołączył(a): 27 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Poznań - Stare miasto


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości