Wahacze i zwrotnice e36, problem.

Wahacze i zwrotnice e36, problem.

Postprzez mati.91 » 17 lut 2015, o 16:45

Witam, mam problem z przedłużanymi wahaczami i przespawanymi zwrotnicami w e36. Wahacze przedłużane o 3cm, w zwrotnicy skracany wąs i usunięty ackerman. Robiłem tą operację po raz pierwszy, przy wahaczach możliwe, że jest różnica 2-3mm, robione bardziej jako testowe, czy o tyle dłuższe wystarczą. Problem polega na tym, że po zamontowaniu całego zestawu prawe koło (strona pasażera) jest przesunięte w przód o całe 3cm. Możliwe jest, żeby taką różnicę spowodowała trafiona zwrotnica, czy to raczej wina wahacza, lub jednego i drugiego? Wahacze po spawaniu były porównywane jeden obok drugiego i wyglądały tak samo, a przynajmniej nie było widać nic niepokojącego. Dziś je pomierzyłem trochę na aucie, wyszło że prawy jest "odgięty" w przód o 0,5cm. Wąsy w zwrotnicach przespawane tak samo. Czy ktoś może poradzić co jest nie tak? Dodam, że części zdjęte z auta, w którym nie było widać aż takich różnic pomiędzy lewym a prawym kołem.
mati.91
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 15:23
Lokalizacja: polska

Re: Wahacze i zwrotnice e36, problem.

Postprzez e30 owner » 17 lut 2015, o 17:01

Zbieżność ustawiłeś?? Koła przy pomiarze były prosto? Mierzyłeś na oko, czy miarką od osi tylnej do osi przedniej??

Jeśli zbieżność nie była ustawiona, lub/i koła nie były ustawione na wprost to wyjdą różnice, zarówno na miarce jak i na oko (jeśli są dystanse to tym bardziej).

Dla przykładu - zakładając konwersję do e30 na 5 szpilek, na seryjnym wahaczu, i skręcając delikatnie koła w lewo i patrząc na prawe koło przednie odnosi się wrażenie że koło stoi centralnie - a jest cofnięte.

Wahacz przesunięty o 0,5cm nie przestawi koła o 3cm. Zwrotnica nie wiem jak musiałaby być trafiona żeby też był efekt o jakim piszesz.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: Wahacze i zwrotnice e36, problem.

Postprzez mati.91 » 17 lut 2015, o 17:29

Może wyjść przy źle ustawionej geometrii aż taka różnica? Prawdę mówiąc nigdzie w warsztacie na geometrii nie byłem, ustawiłem bardziej na oko u siebie w garażu. Koła do pomiarów starałem się ustawić na wprost, mierzone od przedniej linii drzwi do piasty. Po małej jeździe kierownica jest trochę skręcona w prawą stronę, mniej więcej ze 20stopni przestawiona, wydaje mi się, że nie spowodowałoby to aż takich różnic.

Edit:

Byłem sprawdzić, kierownica jest przekręcona tak jak się ustawia do jazdy na wprost, czyli teoretycznie koła są najabrdziej na wprost jak się da, lewe jest centralnie na środku wnęki, prawe bez zmian.
mati.91
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 15:23
Lokalizacja: polska

Re: Wahacze i zwrotnice e36, problem.

Postprzez crazy » 18 lut 2015, o 21:50

a z tylu na mocowaniu wahacza nic nie pojebales?!
crazy
Król Ronda
 
Posty: 96
Dołączył(a): 10 mar 2014, o 21:47
Lokalizacja: radom

Re: Wahacze i zwrotnice e36, problem.

Postprzez mati.91 » 19 lut 2015, o 14:35

Ciężko tam coś pojebać, mocowanie przecież pasuje tylko w jednym położeniu. Dziś z racji chwili wolnego czasu demontuję wahacze i pomierzę jeszcze dokładnie, porównam jeden do drugiego. Może jednak tam się coś posrało.
mati.91
Król Ronda
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 15:23
Lokalizacja: polska


Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron