Strona 1 z 1

Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 1 lut 2015, o 15:33
przez turus90
Witam! Zastanawiam sie jakie zawieszenie najlepiej przypasowac . Wiem ze z compata e36 i z3 ludzie wkladaja ale w tej chwili nie moge owego znalesc . Czy przypasowalo by z e36 318 cabriolet ? bo akurat takie znalazlem ....

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 1 lut 2015, o 19:49
przez koner
Znawcą nie jestem, wiec mądrzyć się nie będę, ale kumpel kumpla w swojej e30 z V ma przerobioną belkę od e34, ma to sporo zalet z tego co mi wiadomo, po pierwsze od razu jest szeroko z tylu, po drugie więcej dyfrów do wyboru, po trzecie podobno mocniejsze pólosie i hamulce, więc może warto o tym pomyśleć.

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 23 lut 2015, o 22:59
przez parts_bmw
Tył potrzebujesz z Z3 lub e36 Compact na tarczy. Przód: gwint e36, lub odpowiednie sportowe niskie amorki, wahacz m3 e36 3.2 lub oryginał z e30 odpowiednio dogięty i tuleje wahacza acentryczne. Oczywiscie pod ten zestaw na przod podchodza oryginalne zwrotnice E36 na ktore mozesz zalozyc hamulec z 330 e46 lub m3 e36.

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 24 lut 2015, o 07:22
przez Nikikin
parts_bmw napisał(a):Oczywiscie pod ten zestaw na przod podchodza oryginalne zwrotnice E36 na ktore mozesz zalozyc hamulec z 330 e46 lub m3 e36.

Nie rozpędzaj się aż tak :P Bo hamulec z M3 nie podchodzi P&P pod zwykłe zwrotnice z E36. Różnica w odsadzeniu zacisku.

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 24 lut 2015, o 08:52
przez parts_bmw
Nikikin napisał(a):
parts_bmw napisał(a):Oczywiscie pod ten zestaw na przod podchodza oryginalne zwrotnice E36 na ktore mozesz zalozyc hamulec z 330 e46 lub m3 e36.

Nie rozpędzaj się aż tak :P Bo hamulec z M3 nie podchodzi P&P pod zwykłe zwrotnice z E36. Różnica w odsadzeniu zacisku.



Hm... W M3 3.0 chyba jest to samo. Miałem takie zwrotnice u siebie i jak miałem awarie zacisku włożyliśmy ten od 330 jak dobrze pamietam.

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 24 lut 2015, o 17:16
przez e30 owner
Na przód tylko gięty wahacz z e30/e36. Z m3 EVO nie jest idealny, trudno dostępny i nie tani. Acentryk nie jest wymagany (przy giętych wahaczach) ale zalecany (można mniej giąć wahacz, ale nadal więcej niż jest to w m3 EVO).

Można wrzucić wahacz z e36 compact na bębnie i zrobić to samo. Można też od razu założyć compacta/z3 na tarczy.

A Blacha pokazał że da się zrobić też na piastach z e34 5 śrub na tyle i mieć pancerne półosie.

Na tym forum jest opisane WSZYSTKO co można zrobić w E30 :)

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 24 lut 2015, o 20:21
przez farmer91
jak to w końcu jest z tą tylna belką z e34 do e30 właśnie? jakie są je zalety a jakie wady? pasuje P&P czy jakaś delikatna rzeźba? jakie amortyzatory wtedy najlepiej stosować, ze skyline,a? podobno tylko z wersji V8/M5 są mocniejsze półosie, a wszystko inne to podobno wytrzymałościowo to samo co z e30/ compacta

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 25 lut 2015, o 11:03
przez Misior
farmer91 napisał(a):jak to w końcu jest z tą tylna belką z e34 do e30 właśnie? jakie są je zalety a jakie wady? pasuje P&P czy jakaś delikatna rzeźba? jakie amortyzatory wtedy najlepiej stosować, ze skyline,a? podobno tylko z wersji V8/M5 są mocniejsze półosie, a wszystko inne to podobno wytrzymałościowo to samo co z e30/ compacta


e30 owner napisał(a):Na tym forum jest opisane WSZYSTKO co można zrobić w E30 :)


Proponuje wprowadzić ban za lenistwo.

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:31
przez farmer91
A ja grzecznie proponuje się nie udzielać jeśli nie ma się nic do powiedzenia na temat. Zapytałem o różnicę między napędami z E34 V8/M5 a pozostałymi wersjami silnikowymi bo nie znalazłem informacji na ten temat.

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 25 lut 2015, o 20:53
przez e30 owner
Najlepiej sprawdzić czy podejdzie półoś z 750i do flanszy piasty i dyfra z e34. To jest chyba najmocniejsza półoś dostępna w BMW która podejdzie do e30 na tych wahaczach (e32 najcięższy i najmocniejszy wytwór bmw w tamtych latach więc półoś miała co targać).

Czy półosie różnią się między 540i a m5 (w modelu e34) Trzeba popatrzeć po numerach na realoem.pl :) Jeśli takie same numery, tzn że są takie same. Jeśli inne, wtedy czymś się będą różnić :D Ale czym i które lepsze, to jedynie można by stwierdzić mając je na samochodzie, czy chociażby w ręku :)

A co do reszty:
- z belki e34/e32 do e30 nie pasuje NIC. A jeśli ktoś pisze że "prawie pasuje" to odczytaj to tak, że nic nie pasuje. Belka jest szersza o jakieś 10cm, wahacze mają dłuższe ramiona i szerzej rozstawione. Brak jest gniazda na sprężynę i nie da się go ot tak przełożyć z wahacza e30 (wahacz z e34 jest węższy w tym miejscu niż wahacz z e30). Amortyzator jest szerszy od e30 dwa razy, bo jest na nim sprężyna. Poduszka górna mocowana na 3 śruby. Kolumna e34 jest dłuższa znacznie od e30. Mocowanie amora przy wahaczu w e34 jest wyżej o jakieś 7 cm niż w e30.

Ludzie stosują amortyzatory z golfów 2/3, jetta, polo, skyline - czyli wszystkiego co ma kolumnę i dolne mocowanie na śrubę przelotową i odpowiednią długość.

Re: Zawieszenie V8 E30

PostNapisane: 25 lut 2015, o 23:55
przez rom089
półoś z 750 nie podejdzie do zwykłego wahacza z e34 :(
raz ze jest inna flansza na wiekszy rozstaw śrub pewnie taki sam jak w m5 i v8 e34
a dwa ze belka z e32 jest szersza jeszcze od belki z e34 o jakies 3 cm na stronę
ja u siebie mam mix czyli belka z e34 i wahacze z e32 750i z przerobionymi flanszami od strony wahaczy by dac zwykłą półoś z e34 tds

ogólne z taka belką z e34 sporo roboty amor mocowany od góry wahacza nie od dołu musi byc o 20 cm krótszy niż w e30 albo przerabiany kielich.
do tego jest za szeroka trzeba zwężać no i jeszcze jeden problem to negatyw kół przy montażu w ori belce z e34 trzeba przespawać otwór o jakies 2 cm by były w pionie koła ;0

WSZYSTKO JEST OPISANE