E36 - jak uzyskać trakcję

E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 15 gru 2014, o 11:48

wiem, że jest sporo tematów o negacie, drążkach, itd itd ale głównie o przodzie

jednak moje pytanie odnosi się do tyłu nieszczęsnej E36
gdzie się podziała trakcja??
jak ją uzyskać
bo e36 jak ma trochę więcej jak 300km to przestaje jechać np w porównaniu z e30
jakie macie rozwiązania, żeby Dało sie dogonić m52 w e30 i być w stanie autem o mocy 4ookm dogonić e30 z m62...

będę wdzięczny, za forum, PW telefon cokolwiek żebym był w stanie w boku się napędzić...

dodam, że mam felgi 17 z et około 20, dystanse 50mm na stronę i oponki colwaya 245
Bmw e36 v8 turbo
Dociążenie tył- chłodnica wody i Aku.
Ostatnio edytowano 15 gru 2014, o 19:05 przez ttomek, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez mADEY » 15 gru 2014, o 13:05

A na jakim ciśnieniu w oponach jeździsz? No i masz regulowane wahacze na tył z ustawieniem koła na "0"??
Avatar użytkownika
mADEY
DRIFTER
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 maja 2008, o 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 15 gru 2014, o 13:28

wahacze regulowane
koła stoją na negacie 0,5 stopnia
ciśnienie w oponach na zimnym około 1,4 bara, jak mierzę na gorącym to zmniejszam do 1,6

auto ślizga się, przez co się nie napędza, i jak lecę bokiem to widzę, że ten przede mną zaczyna smażyć, a ja jeszcze nie mogę wcisnąć w podłogę.
owszem czasem jak wcisnę to smażę i nie jadę ale to bardziej już wina opon.
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez kazio234 » 15 gru 2014, o 15:02

ttomek napisał(a):bo e36 jak ma trochę więcej jak 300km to przestaje jechać np w porównaniu z e30
jakie macie rozwiązania, żeby nie da się dogonić m52 w e30 i być w stanie autem o mocy 4ookm dogonić e30 z m62...

Nie na temat, ale zdzierżyć nie mogę jak na forach, jakby nie było technicznych, widzę takie błędy.
Moje BMW ma 192 KM, ewentualnie 141 kW mocy i 145 Nm momentu obrotowego, a 157000 km przebiegu. Jeżeli czytam, że ktoś wyciągnął z M50 400km... Ja robię dużo więcej i nie wkładam takiej kasy w silnik :grin: Panowie wielkość ma znaczenie..... :D
kazio234
Clutch Burner
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 14:22
Lokalizacja: Olsztyn

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez tony_rider » 15 gru 2014, o 15:16

Mam ten sam problem w e46 :glare:

Szukam już przyczyny od połowy sezonu i jakoś nie moge dojść też do ładu z trakcją w mojej e46 ( a w sumie to prawie to samo co e36 jeśli chodzi o budowe zawieszenia i chyba rozstaw osi też ten sam…

tomek jakie masz sprężyny w aucie ( przód tył ? ) i jaki masz rozkład mas?
tony_rider
Touge Drifter
 
Posty: 414
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 13:59
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez BLACHA » 15 gru 2014, o 17:47

ttomek napisał(a):wahacze regulowane
koła stoją na negacie 0,5 stopnia


Może tu jest problem bo jak wciskasz gaz to tył "siada" a negatyw się jeszcze powiększa. Daj mu na początek pozytyw w okolicach 1 stopnia i zobacz czy jest lepiej
Avatar użytkownika
BLACHA
DRIFTER
 
Posty: 1298
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 09:37
Lokalizacja: Strzegom

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez e30 owner » 15 gru 2014, o 18:17

Na trakcję ma znaczenie wiele czynników.
- szerokość opony
- liczba shorea opony
- profil opony
- twardość ścianki opony
- ciśnienie opony
- pochylenie koła
- ułożenie wahaczy (w tym przypadku wzdłużnego wahacza)
- twardość sprężyn
- twardość amortyzatorów na odbiciu i dobiciu
- rozkład mas pojazdu

i jeszcze pewnie kilka rzeczy o których nie wiem. Więc trzeba szukać :D

EDIT: A!!! no i dochodzi temperatura otoczenia, asfaltu i opony. Przy +5st lepiej mi kleiła chińska zimówka 3cm węższa i wyższa niż federal :) Ciśnienie zmniejszone o pół bara jedynie.

Ustawienie koła w pozytywie nie załatwi sprawy - to nie 1/4mili. Pewien negatyw musi być zachowany żeby przeciwstawić się znoszeniu bocznemu opony. W niektórych przypadkach 0 jest optymalne ale nie zawsze, trzeba obserwować oponę - jak się ściera. Równe ścieranie się opony = 100% wykorzystania opony. W innym wypadku = mniej :) I trzeba kombinować.
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 15 gru 2014, o 19:03

kazio234 napisał(a):
ttomek napisał(a):bo e36 jak ma trochę więcej jak 300km to przestaje jechać np w porównaniu z e30
jakie macie rozwiązania, żeby nie da się dogonić m52 w e30 i być w stanie autem o mocy 4ookm dogonić e30 z m62...

Nie na temat, ale zdzierżyć nie mogę jak na forach, jakby nie było technicznych, widzę takie błędy.
Moje BMW ma 192 KM, ewentualnie 141 kW mocy i 145 Nm momentu obrotowego, a 157000 km przebiegu. Jeżeli czytam, że ktoś wyciągnął z M50 400km... Ja robię dużo więcej i nie wkładam takiej kasy w silnik :grin: Panowie wielkość ma znaczenie..... :D


Kazio234
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi
Chyba to błąd pisana z telefonu i małego ekranu, gdzie zapis powinien byc "żeby dało sie dogonić...."
Ja nie pisze ze mam 400 z m52... Co zaraz zedytuje.
Chyba ze masz co innego na myśli.
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez tony_rider » 15 gru 2014, o 19:26

Korektor Kazio pewnie miał na myśli że jak piszesz o mocy to "masz" użyć dużych liter a jak chodzi o przebieg to małych ( km/KM ) masakra :lollol:

tomek… dopytam raz jeszcze, jakie masz sprezyny przód/tył, jaki rozkład mas?
tony_rider
Touge Drifter
 
Posty: 414
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 13:59
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 15 gru 2014, o 19:40

Amorki sprężyny to zestaw ksport street
Z tylu wyjęte podkładki czyli teoretycznie minimum jakie sie da
Tył miękki na około polowe skali- licząc ilośc obrotów od Max do min
Rozkład mas- nie wiem
Przód to v8 turbo intercooler itd
Tył to chłodnica i aku i jeszcze zwykła szyba.
Masa całego pojazdu to około 1300 kg
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez tony_rider » 15 gru 2014, o 19:43

A nie wiesz jakie twardości spręzyn ? w Kg sie to chyba podaje?
tony_rider
Touge Drifter
 
Posty: 414
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 13:59
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 15 gru 2014, o 19:57

powinno byc napisane w instrukcji o ile taka była...
Poszperam i moze znajdÄ™.
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez kazio234 » 15 gru 2014, o 19:59

ttomek, chodzi mi tylko o wielkość liter w jednostkach.
Co do twardość sprężyn, zwykle piszą [kg], ale chodzi o [kg/mm].
kazio234
Clutch Burner
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 14:22
Lokalizacja: Olsztyn

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez ttomek » 15 gru 2014, o 20:15

Spoko
Mam raport TUV dodawany do zestawu:)
DojadÄ™ do kompa to wrzucÄ™ foto, bo tych danych jest sporo- czyli pewnie jutro:)

edit

ok przejrzałem co dali w kopercie - w sensie co Ksport wsadził za TUV - i wygląda na to, że mam TUV od hamulców...
czyli danych u potrzebnej sile ugięcia brak...
Avatar użytkownika
ttomek
DRIFTER
 
Posty: 770
Dołączył(a): 19 sty 2010, o 13:19
Lokalizacja: Kobyłka Warszawa

Re: E36 - jak uzyskać trakcję

Postprzez e30 owner » 16 gru 2014, o 17:53

A co Wam dadzą dane z papierka?? Nawet k-sport robi zawieszenia raczej pod seryjny samochód, a tutaj z seryjnym nie ma za dużo wspólnego.

Jakie masz odczucie podczas jazdy?? Jak przebiega moment obrotowy silnika?? Jeśli masz duży moment z dołu względem nawet e30 z m60 to nie dziw się że to pali kapcia a się nie napędza. Na 1/4 e30 z s50b30 robi jak chce e30 z 30KM mocniejszą vką :D Taki psikus!!! A to dlatego że e30 340i smali kapcia zamiast się napędzać - za duży moment z dołu.

Więc jeśli ustawienia zawieszenia i opon obejdziesz i nic to nie da, trzeba kombinować z biegami. Przełożenia biegów i dyfra :)

Ogólnie niestety, ale duży moment z dołu jest pożądany w jednym przypadku - przy wyprzedzaniu na 5ce tira na a2 :D W innym wypadku (drift na przykład) trzeba to trochę inaczej "zorganizować" :)
Avatar użytkownika
e30 owner
Touge Drifter
 
Posty: 2034
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 23:16
Lokalizacja: mazowsze

Następna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy

Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości